Η AP Moller – Maersk διερευνά το ενδεχόμενο χρήσης πυρηνικής ενέργειας από  πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η  μελέτη γίνεται σε συνεργασία με τον νηογνώμονα  Lloyd’s Register (LR) και την Core Power που είναι  πάροχος πλωτών πυρηνικών ενεργειακών λύσεων.

Η μελέτη θα εξετάσει τη ρυθμιστική σκοπιμότητα και το πλαίσιο που θα πρέπει να θεσπιστεί  για να λειτουργήσει σε λιμένες της Ευρώπης ένα πλοίο τροφοδοσίας με πυρηνική ενέργεια που χρησιμοποιεί αντιδραστήρα τέταρτης γενιάς.

Ο  LR,  δημοσίευσε πρόσφατα έκθεση σχετικά με τις δυνατότητες της πυρηνικής ενέργειας να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η Maersk υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάπτυξη και λειτουργία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας διπλού καυσίμου- μεθανόλης, ξεκινώντας με ένα πλοίο τροφοδοσίας στην περιοχή της Βαλτικής. Μελετώντας την πυρηνική επιλογή, η εταιρεία διευρύνει περαιτέρω τους ορίζοντές της όσον αφορά πιθανές ναυτιλιακές λύσεις μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

«Από τότε που η Maersk ξεκίνησε τη στρατηγική της για την ενεργειακή μετάβαση το 2018, διερευνούμε συνεχώς διάφορες ενεργειακές επιλογές χαμηλών εκπομπών για τα περιουσιακά μας στοιχεία. Η πυρηνική ενέργεια ενέχει μια σειρά από προκλήσεις που σχετίζονται, για παράδειγμα, με την ασφάλεια, τη διαχείριση των αποβλήτων και τη ρυθμιστική αποδοχή σε διάφορες περιοχές, και μέχρι στιγμής, τα μειονεκτήματα υπερτερούν σαφώς των πλεονεκτημάτων της τεχνολογίας», δήλωσε ο Ole Graa Jakobsen, Επικεφαλής Τεχνολογίας Στόλου, AP Moller – Maersk και προσέθεσε:

«Εάν οι προκλήσεις αυτές μπορούν να αντιμετωπιστούν με την ανάπτυξη των νέων λεγόμενων σχεδίων αντιδραστήρων τέταρτης γενιάς, η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε δυνητικά να εξελιχθεί σε μια άλλη πιθανή οδό απαλλαγής από τον άνθρακα για τη βιομηχανία εφοδιαστικής σε 10 έως 15 χρόνια στο μέλλον. Ως εκ τούτου, συνεχίζουμε να παρακολουθούμε και να αξιολογούμε αυτή την τεχνολογία, μαζί με όλες τις άλλες λύσεις χαμηλών εκπομπών».

Όσον αφορά το ρυθμιστικό μέτωπο, η Maersk έχει την έδρα της στη Δανία, μια χώρα που απαγορεύει την παραγωγή πυρηνικής ενέργειας και το 1985 το κοινοβούλιο της ψήφισε νόμο σύμφωνα με τον οποίο δεν μπορούν να εγκατασταθούν πυρηνικοί σταθμοί στο έδαφός της.

Η κοινή μελέτη θα διερευνήσει τις απαιτήσεις για επικαιροποιημένους κανόνες ασφαλείας και από επιχειρησιακή και ρυθμιστική άποψη τι θα χρειαζόταν για τη χρήση πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων.

Η κοινή μελέτη θα διαρκέσει 12 μήνες, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Διαβάστε ακόμη

Εξωδικαστικός: 2 στους 3 ευάλωτους οφειλέτες βρίσκουν λύση

Appodixi: Ραντεβού τον Σεπτέμβριο για τα bonus σε όσους «έπιασαν» φοροφυγάδες

Ρεύμα: Σε επίπεδα «ηλεκτροσόκ» ξανά οι τιμές με 145 ευρώ/MWh

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ