Του Μηνά Τσαμόπουλου
Τα τελευταία τρία χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές μειώνουν σταδιακά τον αριθμό των παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων. Οι φουρτούνες που τους βρήκαν λόγω κακής ναυλαγοράς και η δυσκολία εξεύρεσης χρηματοδότησης, τους μετέτρεψε περισσότερο σε «παίκτες» παρά σε καθαρούς επενδυτές. Έκριναν τις νέες συνθήκες. υπολόγισαν την άνοδο της αγοράς σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων και έπραξαν κατάλληλα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkons, από τις 502 παραγγελίες για ναυπηγήσεις το 2016 ο αριθμός τους έπεσε στις 326 το 2017 και στις 248 το 2018. Ενδιαφέρον δείχνουν για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και για τα δεξαμενόπλοια.
Λόγω της μείωσης παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων, οι Έλληνες εφοπλιστές κράτησαν παλαιότερα σκαριά που έχουν στον στόλο τους με αποτέλεσμα ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου να αυξηθεί στα 9 έτη από τα 8,6 το 2017