Καθώς το 2023 πλησιάζει στο τέλος του, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει μελλοντικές προκλήσεις, με τις διαταραχές στις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ να απειλούν την ομαλή ναυσιπλοΐα.
Από τη μία πλευρά, η Διώρυγα του Παναμά παλεύει με μια σοβαρή ξηρασία, η οποία έχει μειώσει τις ημερήσιες διελεύσεις σε μόλις 20 πλοία, επηρεάζοντας και τους τέσσερις κύριους τομείς: τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τα δεξαμενόπλοια, τα πλοία μεταφοράς αερίου και τα εμπορευματοκιβώτια.
Προτεραιότητα δίνεται στα πλοία μεταφοράς αερίου και στα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ τα μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα δεξαμενόπλοια αναγκάζονται να βρουν εναλλακτικές διαδρομές, αυξάνοντας τα τονοχιλιόμετρα και μειώνοντας την προσφορά πλοίων, ιδίως στην πλευρά του Ατλαντικού.
Ωστόσο, οι πρόσφατες βροχοπτώσεις έδωσαν μια αχτίδα ελπίδας, καθώς η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε σχέδια για αύξηση των ημερήσιων διελεύσεων σε 24 από τον Ιανουάριο του 2024.
Από την άλλη πλευρά, οι επιθέσεις υπό την ηγεσία των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν ωθήσει πολλές εταιρείες, ιδίως εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων, να αποφύγουν τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ, επιλέγοντας να πλεύσουν γύρω από την Αφρική για να φτάσουν στην Ασία. Αυτό έχει αυξήσει τη συμφόρηση και τις καθυστερήσεις στη διώρυγα, καθώς και το αυξημένο κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Διαβάστε ακόμη
Στις 11 η ορκωμοσία του Χάρη Δούκα και του νέου δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας
ΑΠΕ: Ξεκινά η δεύτερη μάχη για το διαγωνισμό αποθήκευσης των 300MW
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ