© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η είσοδος του Μάριου Ηλιόπουλου της SeaJets στo μετοχικό κεφάλαιο της MIG με ποσοστό που έφτασε το 10% έφερε τον πλοιοκτήτη και ισχυρό all around παίκτης στην ακτοπλοΐα με τρεις θυγατρικές εταιρείες στο προσκήνιο της επικαιρότητας αφού το διακύβευμα είναι ο Όμιλος της Attica.
Τα σενάρια για το κίνητρο της κίνησης αυτής κινούνται προς διαφορετικές κατευθύνσεις.
1. Σύμφωνα με την πρώτη, ο Έλληνας πλοιοκτήτης που είναι ο ισχυρότερος ιδιώτης ακτοπλόος με τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στη Μεσόγειο, επιδιώκει να καταστεί προνομιούχος συνομιλητής της Τράπεζας Πειραιώς που είναι ο μεγαλομέτοχος της MIG με 31% και της οποίας η 100% θυγατρική εταιρεία η STRIX Holdings θα αναλάβει όλο το πακέτο του Ομίλου Attica. Η επόμενη κίνηση θα είναι να του βάλει πωλητήριο. Το πιθανότερο σενάριο είναι να πουληθεί σε κομμάτια, αφού κανείς δεν έχει ή δεν είναι διατεθειμένος να δώσει το σχεδόν 1 δισ. ευρώ που ίσως απαιτηθεί μετά και την απορρόφηση της ΑΝΕΚ για να αγοράσει όλο τον Όμιλο. Ήδη η αποτίμηση της Attica στο χρηματιστήριο ξεπερνάει τα 600 εκατομμύρια.
Επιπλέον θα ξεπεραστούν οι σκόπελοι από την ανάμιξη της Επιτροπής Ανταγωνισμού την οποία επικαλέστηκε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι σε ανύποπτο χρόνο.
Στο σημείο αυτό εμφανίζεται στη γενική εικόνα ο Μάριος Ηλιόπουλος. Θα μπορέσει να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με την Τράπεζα Πειραιώς για να συζητήσει και να διαπραγματευτεί τον ρόλο του στην επόμενη ημέρα του Ομίλου Attica; Είναι κυρίαρχος στα ταχύπλοα. Έχει τον ισχυρότερο και πολυπληθέστερο στόλο. Τώρα, εκτιμά η… πιάτσα ότι έχει τη δυνατότητα να είναι μπροστά από όλους στις συζητήσεις που θα αρχίσει η θυγατρική της Πειραιώς για την πώληση του Ομίλου Attica. Όλοι θεωρούν ότι τον ενδιαφέρουν περισσότερο τα ταχύπλοα, άρα η Hellenic Seaways.
2. Υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος «κάνει φασαρία» με σκοπό να καθυστερήσει την μετάβαση του Ομίλου Attica στην STRIX Holdings και να προσπαθήσει να ωφεληθεί από την… αναταραχή. «Είναι ακτοπλοϊκό το θέμα» σχολίασε στέλεχος της αγοράς για την κίνηση του Μάριου Ηλιόπουλου και προσέθεσε: «Ό,τι κάνει κακό στην Attica κάνει καλό στον Μάριο και ό,τι κάνει κακό στον Μάριο κάνει καλό στην Attica. Ίσως θέλει να καθυστερήσει το deal για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica. Θα δείξει που το πάει. Αν θέλει να καθίσει στο τραπέζι με την Πειραιώς δεν νομίζω ότι θα έκανε κάτι για να τους εκνευρίσει όπως κάνει τώρα».
3. Υπάρχουν και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι «χτίζει» επιθετική θέση στη MIG για μπορέσει να διαπραγματευτεί μία μακροπρόθεσμη ρύθμιση των δανείων της Πειραιώς και να του μείνει η Attica Συμμετοχών και η ΑΝΕΚ.
Πλέον, ως δεύτερος μεγαλομέτοχος μετά την Τράπεζα Πειραιώς, ο Μάριος Ηλιόπουλος θα δώσει το «παρών» στη Γενική Συνέλευση της MIG που είναι προγραμματισμένη την προσεχή Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου. Έχει πλέον τη δυνατότητα ο Έλληνας πλοιοκτήτης ακόμη και να ζητήσει ολιγοήμερη αναβολή της Γ.Σ. έως ότου ενημερωθεί για την εταιρεία, τη συμφωνία κ.λπ. «Ο Μάριος Ηλιόπουλος με την κίνηση αυτή θα έχει πιο ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία του Ομίλου Attica, για την επόμενη ημέρα και τα σχέδια που εξυφαίνονται» είπε στο newmoney τραπεζικό στέλεχος.
Η στάση του Ηλιόπουλου
Όσο για τον επικεφαλής της SEAJETS, ο ίδιος έως τώρα κρατάει χαμηλούς τόνους και δεν αποκαλύπτει που στοχεύει μπαίνοντας στην MIG. «Το θέμα είναι πολύπλοκο» φέρεται να έχει πει σε κύκλο γνωστών του για να προσθέσει: «Όταν βγω να μιλήσω θα γίνει μεγάλο… τζέρτζελο.» Κουβέντες που έχουν ενδυθεί με τον χαρακτηρισμό «αστικός μύθος».
Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι λάτρης της ταχύτητας και το πάθος του για τα ράλι είναι μνημειώδες. Είναι πολυνίκης στα ράλι, έχοντας γράψει ιστορία. Άλλο του μεγάλο πάθος είναι τα ελικόπτερα. Η θρυλική φράση του αείμνηστου συνιδρυτή της Williams, του Σερ Φρανκ Γουίλιαμς «I feel the need, the need for speed» («νιώθω την ανάγκη, την ανάγκη για ταχύτητα») είναι το μότο που τον εκφράζει και τον χαρακτηρίζει, όπως λένε άνθρωποι που τον γνωρίζουν καλά.
Την αγάπη για τη θάλασσα -όπως έκανε και στα δυο του αδέλφια, Αντώνη και τον Γιάννη (ο οποίος έφυγε αναπάντεχα το 2017 από τη ζωή)-, του την ενέπνευσε ο αείμνηστος πατέρας του, ο Παναγιώτης (Τάκης) ο οποίος δραστηριοποιείτο επιχειρηματικά στην ποντοπόρο ναυτιλία από όπου ξεκίνησε και ο Μάριος με εταιρίες όπως η Worldwide Green, Suez Fortune Investments και Swiss Carriers.
Η ενασχόληση του με την ακτοπλοΐα με στόλο από ταχύπλοα ήταν μία φυσική συνέχεια του… εαυτού του. Εκφραστής είναι η SeaJets που σήμερα διαθέτει 19 ταχύπλοα και τέσσερα επιβατηγά Ro-Pax. Συνδέει 33 νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη και η ημερήσια μεταφορική ικανότητα των πλοίων της ανέρχεται σε 3.500 αυτοκίνητα και 20.000 επιβάτες. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ο στόλος του διαθέτει το γρηγορότερο καταμαράν του κόσμου, αλλά και το μεγαλύτερο πλοίου του είδους του στον πλανήτη, το Tera Jet.
Η SeaJets κυριαρχεί πλέον σε όλο το Αιγαίο, από τη Θεσσαλονίκη έως τις Κυκλάδες με παρουσία και στην Κρήτη.
Με την έξαρση της πανδημίας ο Μάριος Ηλιόπουλος εντόπισε την ευκαιρία μέσα στην κρίση. Άρχισε να αγοράζει σε χαμηλές τιμές κρουαζιερόπλοια από μεγάλες εταιρείες του κλάδου που πούλησαν κάποια από τα assets τους προκειμένου να μειώσουν τις ζημιές δισεκατομμυρίων που είχαν υποστεί από την πανδημία.
Η πορεία της SeaJets στην ακτοπλοΐα ξεκινά το 1989 όταν την συνίδρυσε ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τον πατέρα του Παναγιώτη (Τάκη) Ηλιόπουλο. Το πρώτο πλοίο που αγόρασαν ήταν το «SeaJet 2» από τη Blue Star Ferries και ακολούθησε η απόκτηση του ταχυπλόου «Super Jet».
Η SeaJets βραβεύτηκε ως «Επιβατηγός Εταιρεία της Χρονιάς» από τη Lloyd’s, σε ειδική εκδήλωση για το έτος 2018.
Πριν τη Seajets ο Μάριος Ηλιόπουλος είχε ιδρύσει και πάλι μαζί με τον πατέρα του την Ilio Lines που είχε ταχύπλοα τύπου «δελφίνια» με ελεύθερα δρομολόγια από τη Ραφήνα για Κυκλάδες, Κρήτη –Δωδεκάνησα-Χίο-Μυτιλήνη-Αλεξανδρούπολη.
Διαβάστε ακόμη
Οικογένεια Νίκα: Στις 8 Μαρτίου βγαίνει ξανά στο σφυρί το ακίνητο της Στησιχόρου (pic)
Επιδοτήσεις στο ρεύμα: Πάνω από €1.100 το όφελος για ένα μέσο νοικοκυριό το τελευταίο επτάμηνο