«Επενδύουμε σε σύγχρονα πλοία που θα είναι η λειτουργία τους εναρμονισμένη με τους νέους κανονισμούς. Είμαστε ταγμένοι σε αυτόν τον σκοπό». Είναι τα λόγια του Ευάγγελου Μαρινάκη τα οποία και κάνει πράξη. H Capital Product Partners LP αγόρασε τέσσερα συνολικά υπό ναυπήγηση πλοία έναντι 597,5 εκατομμυρίων δολαρίων και ενώ πούλησε δύο παλαιότερης ηλικίας έναντι 130 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αγορές χρηματοδοτούνται με 120 εκατομμύρια δολάρια σε ρευστό και τα υπόλοιπα με τραπεζικό δανεισμό. Τα πλοία έχουν εξασφαλίσει μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις και τα έσοδα αποτιμώνται στα 73,4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Πιο συγκεκριμένα, αγόρασε:
- Το υπό ναυπήγηση στις γιάρδες της Hyundai, LNG Carrier «Asterix Ι» μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων τελευταίας τεχνολογίας X-DF το οποίο αναμένεται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2023. Βρίσκεται ήδη σε μακροχρόνια χρονοναύλωση, διάρκειας πέντε ετών, από την Hartree Partners Power & Gas Company (UK) ενώ υπάρχει δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας έως το 2031.
- Τρία υβριδικά eco πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ικανότητας 13.278 «κουτιών» στα οποία έχουν τοποθετηθεί scrubber, επίσης τελευταίας τεχνολογίας, με μηχανές διπλού καυσίμου και βρίσκονται σε μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις. Πρόκειται για τα «Manzanillo Express», «Itajai Express» και «Bucnaventura Express» το οποίο είναι υπό ναυπήγηση στα ναυπηγεία της Hyundai και είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν τον Οκτώβριο του 2022, τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάιο του 2023 αντιστοίχως. Έχουν εξασφαλίσει μακροχρόνια ναύλωση από την Hapag Lloyd Aktiengesellshaft για διάρκεια 10 ετών με δυνατότητα επέκτασης μεταξύ Οκτωβρίου 2038 και Μαϊου 2039.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία προχώρησε στην πώληση δύο container vessels μεταφορικής ικανότητας 8.266 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα. Πρόκειται για το M/V Archimidis ναυπηγημενο το 2006 στην Daewoo και το M/V Agamemno ναυπηγησης 2007 στις ίδιες κορεατικές γιάρδες. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2022.
Ο στόλος της Capital Product Partner LP αποτελείται από συνολικά 21 πλοία εκ των οποίων έξι τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers, 11 Neo-Panamax container vessels, τρία Panamax container vessels ένα φορτηγό Capesize.
Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας σχολίασε:
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε σήμερα δύο σημαντικές συναλλαγές. Η πώληση δύο παλαιότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιτρέπουν στην εταιρία να επωφεληθεί από την ιστορικά υψηλή ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων και είναι σύμφωνα με τη στρατηγική μας για την εκποίηση παλαιότερων σκαφών ηλικίας 15 και 16 ετών. . Ταυτόχρονα, από τα κεφάλαιο που εισπράττουμε από την πώληση τα επενδύουμε σε σε τέσσερα ολοκαίνουργια, τελευταίας γενιάς πλοία, ένα μεταφοράς LNG και τρία εμπορευματοκιβωτίων με σταθερές ναυλώσεις ελάχιστης διάρκειας 8,8 ετών και συμβατικών εσόδων 580,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Σε πλήρη παράδοση, αυτά οι συναλλαγές θα μειώσουν τη μέση ηλικία του στόλου μας κατά περίπου 2,9 χρόνια. Αυξάνονται οι ταμειακές ροές μας, επεκτείνοντας περαιτέρω τις προοπτικές της εταιρείας ενώ συνεχίζουμε να αναπληρώνουμε τη μέση ηλικία του στόλου μας και να μειώνουμε την ένταση του άνθρακα».
Διαβάστε ακόμη:
Το «Βατερλώ» των μικροεπενδυτών στα κρυπτονομίσματα
Motor Oil: Άλμα με 800 MW στις ΑΠΕ – Tέλη του έτους τελειώνει το deal με την Ελλάκτωρ
Η εκρηκτική αύξηση του ΑΕΠ το α΄ τρίμηνο ανοίγει «παράθυρο» για νέα μέτρα στα καύσιμα