Την συνεχή ανάπτυξη της κυπριακής Ναυτιλίας η οποία δυναμώνει χρόνο με τον χρόνο διαδραματίζοντας κομβικής σημασίας ρόλο στα διεθνή δρώμενα επεσήμανε η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπριους Μαρίνα Χατζημανώλη, μιλώντας στο 7ο Cyprus Shipping Forum που διοργανώνει η Capital Link του Νίκου και της Όλγας Μπορνόζη στη Λεμεσό.
«Η ναυτική μας κληρονομιά είναι βαθιά και ο ναυτιλιακός τομέας αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της οικονομίας μας. Η Κύπρος, με τη στρατηγική της θέση και τη ζωντανή ναυτιλιακή της κοινότητα, είναι έτοιμη να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος του κλάδου. Η ευθύνη πέφτει στους ώμους μας να διασφαλίσουμε ότι οι ναυτιλιακές μας δραστηριότητες ευθυγραμμίζονται με τους παγκόσμιους στόχους βιωσιμότητας. Και ας στείλουμε το ισχυρότερο μήνυμα, ότι όταν η κυπριακή σημαία υψώνεται σε όλο τον κόσμο, με την τεχνογνωσία ενός νηολογίου 60 ετών, και μαζί με το μέγεθος του ισχυρότερου και μεγαλύτερου κέντρου διαχείρισης πλοίων, μαζί με την ποικιλία όλων των εταιρειών παροχής υπηρεσιών, κανένα εμπόδιο και κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να την ξεπεράσει. Γιατί είμαστε η CYPRUS SHIPPING, και είμαστε μοναδικοί!» είπε και προσέθεσε:
«Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται στα πρόθυρα μιας μετασχηματιστικής εποχής, καθώς αντιμετωπίζει την επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπίσει τις περιβαλλοντικές ανησυχίες. Μπροστά στις αντιξοότητες, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι προκλήσεις φέρνουν και ευκαιρίες. Δεσμευόμαστε να αγκαλιάσουμε αυτές τις προκλήσεις και να τις μετατρέψουμε σε ευκαιρίες για βιώσιμη ανάπτυξη. Ας δυναμώσουμε αυτό το πάθος της ναυτιλίας και ας πλοηγηθούμε μαζί σε αυτό το ταξίδι, επενδύοντας στο μοναδικό ναυτιλιακό σύμπλεγμα που διαθέτει μόνο η Κύπρος».
Μίλησε για την Ναυτική εκπαίδευση:
«Σύμφωνα με το φετινό θέμα ως “Εθνικό Έτος Νεολαίας”, δεσμευόμαστε να ενισχύσουμε τη ναυτική εκπαίδευση, να δρομολογήσουμε πρωτοβουλίες για την προσέλκυση νέων ταλέντων και να ενισχύσουμε το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό. Η πρωτοβουλία αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της ενδυνάμωσης της νέας γενιάς ώστε να συμβάλει στην ανάπτυξη, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα του κλάδου» και προσέθεσε: «Η έλλειψη ναυτικών είναι ένα διεθνές πρόβλημα, Υπολογίζεται ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρχει έλλειψη 800.000 ναυτικών. Και οι ναυτικοί είναι οι πυλώνες της ναυτιλίας. Επενδύουμε στη Ναυτική Εκπαίδευση και στη δημιουργία ναυτιλιακής κουλτούρας. Συνεργαζόμαστε με το υπουργείο Παιδείας και εστιάζουμε στις μικρές ηλικίες μαθητών για να επικοινωνήσουμε τη ναυτιλία».
Για την πράσινη μετάβαση ανέφερε: «Η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές αναδεικνύεται ως η σημαντικότερη πρόκληση και ευκαιρία για τον τομέα μας. Η επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής έχει θέσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το αποτύπωμα άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της κατάστασης, θεσπίσαμε μια σειρά πράσινων κινήτρων από το οικονομικό έτος 2021, τα οποία, αυτόν τον μήνα, αναθεωρήθηκαν και εγκρίθηκαν από το Συμβούλιο Υπουργών, για να επιβραβεύσουμε τα πλοία που επιδεικνύουν αποτελεσματική μείωση των εκπομπών.
Ως κορυφαίος υποστηρικτής της βιώσιμης ναυτιλίας, πιστεύουμε ότι απαιτούνται ολοκληρωμένα και ποικίλα μέτρα τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε περιφερειακό επίπεδο για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών και τη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τον κλάδο. Αυτό συνεπάγεται την υιοθέτηση καθαρότερων καυσίμων, τη δημιουργία σχετικών υποδομών καυσίμων, την αυτοματοποίηση των πλοίων και τη χρήση ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να δοθούν κίνητρα στους πλοιοκτήτες για τις επενδύσεις τους σε βιώσιμες πρακτικές ώστε να επιταχυνθεί η ευρεία υιοθέτηση».
Ειδική αναφορά έκανε η Μαρίνα Χατζημανώλη στην ανάγκη για βελτίωση της ανταποδοτικότητας του υπάρχοντος στόλου:
«Σε μια εποχή όπου η αποδοτικότητα είναι το κλειδί της επιτυχίας και ο ανταγωνισμός αυξάνεται, η σημασία της ορθολογικής και αποτελεσματικής διαχείρισης του στόλου δεν μπορεί να υπερτιμηθεί. Αυτό όχι μόνο ενισχύει τη λειτουργική αποδοτικότητα, αλλά συμβάλλει και στη μείωση του κόστους, ένα κρίσιμο στοιχείο ενόψει του έντονου ανταγωνισμού. Επιπλέον, η βελτιστοποίηση των επιδόσεων του στόλου συμβάλλει στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, ευθυγραμμίζοντας τις πρακτικές μας με τους στόχους βιωσιμότητας και διατηρώντας παράλληλα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Δεσμευμένοι στην πρόοδο, ενθαρρύνουμε την υιοθέτηση τεχνολογιών αιχμής για αυτοματισμό και βελτιστοποίηση, ώστε να αναβαθμίσουμε τις πρακτικές διαχείρισης πλοίων. Η βελτιστοποίηση των επιδόσεων του στόλου αυξάνει την επιχειρησιακή αποδοτικότητα, μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ενισχύει τη θέση της Κύπρου ως σημαία αριστείας στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή» και συμπλήρωσε:
«Η χάραξη της πορείας προς ένα βιώσιμο μέλλον δεν αποτελεί απλώς ευθύνη, αλλά κληρονομιά μας στις μελλοντικές γενιές. Η διατήρηση αυτής της κληρονομιάς μέσω της συνεργασίας, της καινοτομίας και της τήρησης των διεθνών προτύπων είναι υψίστης σημασίας».
Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου έκανε μία ακτινογραφία της υπάρχουσας γεωπολιτικής κατάστασης:
«Από τις αρχές του 2022, ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασε τη ναυτιλία και το θαλάσσιο εμπόριο. Τους τελευταίους μήνες, η διεθνής ναυτιλία βρέθηκε αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις ως αποτέλεσμα των επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα, γεγονός που οδήγησε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων τους και να αναστείλουν τις μεταφορές φορτίων. Οι επιθέσεις αυτές ώθησαν το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, να υιοθετήσει άμεσα ειδικά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των κυπριακών πλοίων και να ενημερώσει αναλόγως τη ναυτιλιακή κοινότητα. Επιπλέον, την περασμένη εβδομάδα η Κυπριακή Κυβέρνηση ανακοίνωσε, τη συμμετοχή της στο “ASPIDES” μαζί με άλλα μέλη της ΕΕ, για την προστασία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας» και συνέχισε:
«Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς παρακολουθούμε την έναρξη μιας μετασχηματιστικής εποχής στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία χαρακτηρίζεται από πολύπλοκες προκλήσεις.
Τα καύσιμα και η τεχνολογία, η ψηφιοποίηση και η αυτόνομη ναυτιλία σε συνδυασμό με την πράσινη χρηματοδότηση είναι οι κύριες προκλήσεις του κλάδου που καθορίζουν τις βασικές τάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας.
Και όλες αυτές οι προκλήσεις είναι αλληλένδετες: ένα καύσιμο πρέπει να είναι διαθέσιμο, οικονομικά αποδοτικό, συμβατό με την υπάρχουσα και τη μελλοντική τεχνολογία και να συμμορφώνεται με τις τρέχουσες και μελλοντικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Οι ψηφιακές τεχνολογίες και λύσεις χρησιμοποιούνται για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τη βελτίωση της επιχειρησιακής αποδοτικότητας. Ταυτόχρονα, προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση κόστους με τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου, ώστε να συμβάλουν στην επιτάχυνση της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Όλα τα παραπάνω δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς χρηματοδότηση. Η πράσινη και βιώσιμη χρηματοδότηση διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διευκόλυνση αυτής της μετάβασης προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον».
*Στην κεντρική φωτό ο Νίκος Μπορνόζης, η Ελβίνα Μονταλιός, o Χάινριχ Σόλε της Schoeller Holdings, η Μαρίνα Χατζημανώλη, ο Γιώργος Τσαβλίρης, ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου και η Όλγα Μπορνόζη,
Διαβάστε ακόμη
Yποτονική η αγοραστική κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις – Τι προτίμησαν οι καταναλωτές
Στην 3η θέση παγκοσμίως σε αξία στόλου η Ελλάδα με 169,3 δισεκατομμύρια (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ