search icon

Ναυτιλία

Μανώλης Τσικαλάκης: Casus belli το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών στα ε/γ-ο/γ ταχύπλοα (pic)

Κατήγγειλε στις Βρυξέλλες ότι γίνονται οργανωμένες προσπάθειες να τροποποιηθεί το Π.Δ. 381/2001 περί μέγιστου χρόνου εργασίας από συγκεκριμένα κέντρα του λιμανιού, συνεπικουρούμενοι και από κάποια στελέχη που στεγάζονται στο Υπουργείο Ναυτιλίας

ΠΝΟ

Με αφορμή την συμμετοχή του στο  πλαίσιο του Κοινωνικού Διαλόγου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και της Συνεδρίασης του Ναυτεργατικού Τμήματος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) που διεξάγεται στις 17 και 18 Δεκεμβρίου στις Βρυξέλλες, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Capt. Εμμανουήλ Τσικαλάκης ήρθε αντιμέτωπος με κάποια στοιχεία Έκθεσης τα οποία είχαν δοθεί από το Υπουργείο ως προς το εργασιακό καθεστώς των Ταχυπλόων Σκαφών.

«Τα στοιχεία αυτά σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνουν την ζοφερή πραγματικότητα που διέπει το εργασιακό καθεστώς της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας» επισημαίνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία:

«Ο Capt. Τσικαλάκης, έχοντας πλήρη εικόνα από τους ελέγχους που διεξάγει η ΠΝΟ μέσω του Ειδικού Τμήματος Ελέγχου και Επιθεωρήσεων, απ’ όπου προκύπτει ότι σε αρκετά ταχύπλοα παραβιάζεται το 10ωρο απασχόλησης και η εργασία αγγίζει τις 16 ώρες το 24ωρο, κατήγγειλε τις συνεχείς παραβιάσεις της νομοθεσίας περί μέγιστου χρόνου απασχόλησης των Ναυτικών στα ταχύπλοα σκάφη».

ΠΝΟ

Έκανε εκτενή αναφορά για το θέμα της μη τήρησης της νομοθεσίας και την αδυναμία του Υπουργείου να την επιβάλλει, αναφέροντας επίσης ότι ένα από τα αιτήματα της πρόσφατης 48ωρης απεργίας της ΠΝΟ ήταν η αύξηση των προστίμων, που αυτή τη στιγμή είναι χάδι, σε τέτοιο βαθμό ώστε να λειτουργεί αποτρεπτικά η παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας.

Επίσης, κατήγγειλε έντονα ότι γίνονται οργανωμένες προσπάθειες να τροποποιηθεί το Π.Δ. 381/2001 περί μέγιστου χρόνου εργασίας από συγκεκριμένα κέντρα του λιμανιού, συνεπικουρούμενοι και από κάποια στελέχη που στεγάζονται στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

Ξεκαθάρισε ότι αποτελεί casus belli οποιαδήποτε προσπάθεια τροποποίησης του Π.Δ. 381/2001 και επιφυλάχθηκε να θέσει τα ζητήματα αυτά κατά την διάρκεια της Ειδικής Τριμερούς Επιτροπής για τις τροποποιήσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (MLC) που θα διεξαχθεί 7-11 Απριλίου στην Γενεύη.

Διαβάστε ακόμη

ΤτΕ: Στα €70,8 δισ. τα κόκκινα δάνεια που διαχειρίζονται οι servicers

Capital Economics: Οι έξι βασικοί κίνδυνοι για το 2025 στις αγορές και τις οικονομίες

Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα €5,5 εκατ. σε οκτώ πολυεθνικές εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version