Ο ναυτιλιακός γίγαντας Maersk, ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής τακτικών γραμμών στον κόσμο, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να αποφεύγει τις εμπορικές διαδρομές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι να μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων του.

Η διοίκηση της Maersk αναφέρει ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, οι διαπραγματεύσεις για τα εργασιακά και οι ρυθμιστικές αβεβαιότητες από τις παγκόσμιες εκλογές και τις γεωπολιτικές εντάσεις, επηρεάζουν σημαντικά το παγκόσμιο εμπόριο και τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η έκθεση του ομίλου δανέζικων συμφερόντων ασχολείται επίσης με τις ρυθμιστικές αβεβαιότητες που απορρέουν από τις παγκόσμιες εκλογές και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Με περισσότερους από 3.000 εμπορικούς περιορισμούς παγκοσμίως, μια σημαντική αύξηση από το 2019, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πολυπλοκότητα στο διεθνές εμπόριο.

Το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρατηρήθηκαν μικτές τάσεις στην παγκόσμια ναυτιλία.

Παρά την αύξηση της προσφοράς containerships κατά 10,4%, η παγκόσμια χρησιμοποίηση της χωρητικότητας αυξήθηκε κατά 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Maersk.

Τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων ήταν ανθεκτικά. Τα 10 κορυφαία λιμάνια αναφέρουν συνδυασμένη αύξηση 7,4%. Ωστόσο, η συμφόρηση των λιμένων και οι εκτροπές δρομολογίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας περιόρισαν την επέκταση της χωρητικότητας. Από την πλευρά της ζήτησης, η Ευρώπη επιστρέφει στα επίπεδα του πυρήνα του πληθωρισμού πριν από την Covid, ενώ οι ΗΠΑ παρουσιάζουν βραδύτερη πτώση.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ μειώνονται σταδιακά, αντί να αυξάνονται, γεγονός που υποδηλώνει ότι η περίοδος αιχμής οφείλεται περισσότερο στην εμπροσθοβαρή φόρτωση εισαγωγών και στην αναπλήρωση αποθεμάτων παρά στην αυξημένη κατανάλωση, δήλωσε η Maersk.

Η Maersk αναφέρει ότι η συνεχιζόμενη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα εντείνεται, επηρεάζοντας σημαντικά τη θαλάσσια ναυτιλία. Τα πλοία συνεχίζουν να εκτρέπονται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χρόνοι διέλευσης και το λειτουργικό κόστος.

Μάλιστα, ο αριθμός των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ έχει μειωθεί κατά 66% από τότε που ξεκίνησαν οι εκτροπές.

«Η Maersk θα επιστρέψει στα δρομολόγια μέσω Ερυθράς Θάλασσας / Κόλπου του Άντεν μόνο όταν μπορεί να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων και του φορτίου», δήλωσε ο Vincent Clerc, Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk.

Η ενημέρωση της Maersk ασχολήθηκε επίσης με την πρόοδο του σχεδίου ανανέωσης του στόλου της, το οποίο ξεκίνησε το 2021, εστιάζοντας σε πλοία διπλού καυσίμου για την υποστήριξη των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα.

Η Maersk δήλωσε ότι συνεχίζει να υπογράφει νέες παραγγελίες κατασκευής και συμβάσεις χρονοναύλωσης για πλοία διπλού καυσίμου – με έμφαση στα συστήματα πρόωσης διπλού καυσίμου μεθανόλης και υγροποιημένου αερίου – που αντιστοιχούν στον προγραμματισμένο ρυθμό ανανέωσης περίπου 160.000 TEU ετησίως.

«Ενώ η πράσινη μεθανόλη είναι πιθανό να γίνει η πιο ανταγωνιστική και κλιμακούμενη οδός για την απαλλαγή από τον άνθρακα βραχυπρόθεσμα, η Maersk προβλέπει επίσης ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων για τη βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένου του υγροποιημένου βιομεθανίου», δήλωσε η Maersk.

Διαβάστε ακόμη

Δεσμευτική συμφωνία για την εξαγορά των κλινικών της Euromedica από το Ερρίκος Ντυνάν

Οι Κασσελάκηδες (και Νικοπαππάδες) κατά των Πολάκηδων μέχρι τέλους (οέ, οέ, οέ), το «όχι» σε αλλαγή του εκλογικού νόμου και τα μεγάλα πακέτα της αγοράς

Πρωινές συνήθειες για ένα πιο αποδοτικό ξεκίνημα της ημέρας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ