Του Μηνά Τσαμόπουλου

Ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα στο παγκόσμιο επιχειρηματικό γίγνεσθαι ο Γιώργος Λογοθέτης από τους μεγαλύτερους εφοπλιστές-επιχειρηματίες εξετάζει το ενδεχόμενο να φέρει κάποια από τα πλοία του στόλου του στην ελληνική σημαία.

Μάλιστα για τον σκοπό αυτό έχει κάνει επαφές με κυβερνητικά στελέχη και, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει συναντήσει και τον ΥΝΑ, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Lomar Shipping σήμερα διαθέτει μικτό στόλο από 69 πλοία στο νερό και 18 υπό ναυπήγηση. Επίσης, έχει options για την ναυπήγηση άλλων 11 πλοίων. Από αυτά 52 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εννέα δεξαμενόπλοια και οκτώ φορτηγά. Από τα υπό ναυπήγηση τα 15 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 1.750 κουτιών το καθένα και τρία φορτηγά.

Τον περασμένο Αύγουστο ο Γ. Λογοθέτης υπέγραψε τα συμβόλαια για τη ναυπήγηση επτά κοντεϊνεράδικων και τις 11 options.

Το κτίσιμο της αυτοκρατορίας

Ήταν το 1976 όταν ο πατριάρχης της οικογένειας, Μιχάλης Λογοθέτης, ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Lomar Shipping, με έδρα το Λονδίνο.

Έως το 1994 είχε δημιουργήσει έναν στόλο από πλοία-ψυγεία, πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις σε περιόδους πτώσης των τιμών της ναυλαγοράς. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια είχε στενές επιχειρηματικές και οικογενειακές σχέσεις με τους μεγαλοεφοπλιστές Θανάσης και Πάνο Λασκαρίδη, τις οποίες διατηρεί μέχρι σήμερα. Τότε η οικογένεια Λασκαρίδη είχε ήδη αποκτήσει μεγάλη δύναμη διέθετε έναν ισχυρό στόλο με πλοία-ψυγεία.

Το 1994, σε ηλικία 19 ετών, αναλαμβάνει τη διοίκηση της ναυτιλιακής εταιρείας ο πρωτότοκος γιός του Μιχάλη Λογοθέτη, ο Γιώργος, ο οποίος συνέβαλε τα μέγιστα για την επέκτασή της μέσα από αλλαγή πολιτικής. Διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος και τέθηκε επικεφαλής των προσπαθειών για την εξέλιξη της Lomar.

Η πώληση του στόλου

Σχεδόν 20 χρόνια μετά το ξεκίνημα της ναυτιλιακής εταιρείας, το 1997, ο Γιώργος Λογοθέτης ήταν εκείνος που αφουγκράστηκε το πρόσταγμα των καιρών. Αποφάσισε να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου με τα πλοία-ψυγεία, ώστε να ανοιχτεί και σε άλλους τύπους καραβιών. Τα επόμενα χρόνια, η οικογένεια Λογοθέτη επένδυσε σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην και πλοία παράκτιου εφοδιασμού, δημιουργώντας έναν στόλο 50 πλοίων.

Το 2000 μπήκε στη Lomar Shipping και ο δεύτερος γιός του Μιχάλη Λογοθέτη, ο Κωνσταντίνος ενώ το 2003 αναλαμβάνει τη θέση του Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Libra Group.

Ο Κωνσταντίνος βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών για την επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου από τη ναυτιλία σε άλλες κατηγορίες επενδύσεων, ιδίως σε ό,τι αφορά τους κλάδους των ξενοδοχείων, των ακινήτων και της ενέργειας.

Το ναυτιλιακό κραχ

Το 2007, έναν χρόνο πριν ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οικογένεια Λογοθέτη είχε πουλήσει και το τελευταίο από τα 67 πλοία της εταιρείας, στην υψηλότερη δυνατή τιμή. Λίγο πριν την παγκόσμια οικονομική κρίση και το «ναυτιλιακό κραχ» οι Λογοθέτηδες κινήθηκαν έγκαιρα και σωστά, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη και περιμένοντας να πέσουν πολύ χαμηλά οι τιμές για να επανέλθουν.

Η πώληση των πλοίων είχε ξεκινήσει σταδιακά από το 2003, χρονιά που ιδρύεται ο όμιλος Libra. Ο Γιώργος Λογοθέτης αναλάβει ιδρυτικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος.

Η επιχειρηματική αυτή κίνηση της τμηματικής πώλησης του στόλου και τα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν συνέβαλαν στην ταχεία επέκταση του Libra Group στο διάστημα μεταξύ 2004 και 2006. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, ο όμιλος διαφοροποίησε τις δραστηριότητές του και σε άλλους τομείς.

Όμως ο τομέας της ναυτιλίας δεν έπαψε ποτέ να απασχολεί την οικογένεια Λογοθέτη. Το 2009, δύο χρόνια μετά την πώληση ολόκληρου του στόλου της εταιρείας, οι Λογοθέτηδες επανέρχονται δριμύτεροι στη ναυτιλιακή βιομηχανία όπου και παραμένουν.