Η ασφαλής χρήση της αμμωνίας και το ρυθμιστικό πλαίσιο που την περιβάλλει παραμένει κρίσιμος παράγοντας για την υιοθέτησή της ως καύσιμο πλοίων.
Μια νέα έκθεση του Lloyd’s Register υπογράμμισε την ανάγκη κατανόησης των προκλήσεων λειτουργίας και ασφάλειας που σχετίζονται με τη χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου σε ολόκληρη τη βιομηχανία, για την υιοθέτησή της ως μέρος της μετάβασης στη θαλάσσια ενέργεια.
Παρόλο που η τεχνολογία για την αμμωνία ως καύσιμο πλοίων αναπτύσσεται ταχέως, πρέπει να αντιμετωπιστούν τα κενά στο κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με τη χρήση της, παράλληλα με την επίλυση των προκλήσεων για την παραγωγή και την προμήθεια αμμωνίας μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών.
Η έκθεση έχει εντοπίσει ότι λαμβάνοντας μέτρα για την ανάπτυξη ενός πλαισίου σήμερα, ο κλάδος μπορεί να αποφύγει τις καθυστερήσεις και να αξιοποιήσει την ισχυρή τεχνολογία για την υιοθέτηση της αμμωνίας. Για τον ασφαλή χειρισμό και τις υποδομές, η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να αξιοποιήσει την εκτενή εμπειρία μεταφοράς αμμωνίας ως φορτίου κατά τον 20ο και τον 21ο αιώνα. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με την τοξικότητα της αμμωνίας, την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση του πληρώματος και τη συνολική επίπτωσή της στην υγεία των υδάτων, του ανθρώπου και του περιβάλλοντος.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι μεταξύ των παραγόντων που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την υιοθέτηση αμμωνίας, η κοινωνική αποδοχή και η επεκτασιμότητα είναι βασικές.
Η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, η δέσμευση πράσινου υδρογόνου και άνθρακα θα επηρεάσει όλα τα οικονομικά προσιτή τιμή της αμμωνίας ως καύσιμο πλοίων. Οι παραγωγοί καθαρής αμμωνίας, που επιδιώκουν να αναβαθμίσουν την παραγωγή για να δημιουργήσουν μπλε και πράσινη αμμωνία, βλέπουν δυνατότητες αυξημένης ζήτησης από τη γεωργία και άλλους τομείς, καθώς και τη ναυτιλία, ασκώντας πίεση στην προσφορά.
Ο Liam Blackmore, Principal Specialist – Decarbonisation στο Lloyd’s Register δήλωσε: «Καύσιμο για σκέψη: Η αμμωνία, υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης των κανονιστικών κενών, της εφαρμογής τεχνολογίας και των εμποδίων στην παραγωγή, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ενσωμάτωση της αμμωνίας στο θαλάσσιο τοπίο των καυσίμων. μετάβαση στη θαλάσσια ενέργεια».
«Με την προληπτική ανάπτυξη ενός ισχυρού πλαισίου σήμερα, είναι δυνατό να επιταχυνθεί η υιοθέτηση αυτού, με ταυτόχρονη άμβλυνση των πιθανών κινδύνων και κινδύνων. Η LR δεσμεύεται να υποστηρίζει τους πρώτους κινητήρες αμμωνίας και άλλων εναλλακτικών καυσίμων, αξιοποιώντας την εκτενή εμπειρία και την τεχνογνωσία μας στην ασφάλεια και τη ρύθμιση της ναυσιπλοΐας για να βοηθήσει στην παροχή καινοτόμων λύσεων που δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και την αξιοπιστία».
Η LR’s υποστηρίζει τους πρωτοπόρους της αμμωνίας στην παροχή σχεδίων και διαδικασιών που είναι ασφαλείς και αξιόπιστες. Εκτός από το ότι είναι ιδρυτικό μέλος του Castor Initiative , ενός κοινού έργου ανάπτυξης για δύο δεξαμενόπλοια προωθούμενα με αμμωνία βαθέων υδάτων, η LR θα ταξινομήσει τα πλοία αερίου της Exmar που τροφοδοτούνται με αμμωνία αυτή τη στιγμή υπό ανάπτυξη σχεδιασμού από τη Hyundai Mipo Dockyard. Η LR έχει επίσης εκδώσει κατ’ αρχήν έγκριση για σχέδια και τεχνολογίες κινητήρων με αμμωνία και έχει ολοκληρώσει μια αξιολόγηση κινδύνου με την Yara Marine Technologies και την Pilbara Port Authority για την προμήθεια αμμωνίας και την ανεφοδιασμό
Διαβάστε ακόμη
Γ. Δεληκανάκης (Southrock): Πώς θα επενδύσουμε 250 εκατ. ευρώ στη Μύκονο (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ