Στην 38η θέση παγκοσμίως έπεσε το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά χάνοντας πέντε θέσεις σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση των Lloyd’s για τα 100 πρώτα λιμάνια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ο όγκος διακίνησης των «κουτιών» στον Πειραιά, μειώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
«Ο Πειραιάς απέτυχε να ανακόψει για τρίτο συνεχόμενο έτος την πτωτική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η ισπανική τριάδα της Βαλένθια, Αλχεθίρας και της Βαρκελώνης είχε παρόμοια καθοδική πορεία» αναφέρεται στην έκθεση στο κεφάλαιο για τα εμπορικά λιμάνια της Μεσογείου.
Αντικατοπτρίζοντας το γενικότερο εμπορικό κλίμα στη Βόρεια Ευρώπη, το σύμπλεγμα λιμένων της Μεσογείου επίσης σημείωσε πτώση 1,1% στους όγκους κατά τη διάρκεια της τελευταίας 12μηνη περίοδο αναφοράς – η οποία χαρακτηρίζεται από την αρνητικό αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία, του επακόλουθου υψηλού πληθωρισμού, καθώς και του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων και πρώτων υλών.
Στο τέλος του 2022, μόνο τρία από τα 12 λιμάνια της Μεσογείου που λαμβάνουν μέρος στην τελευταία κατάταξη θέσεις κατάφεραν να βελτιώσουν τα αντίστοιχα του 2021 teu.
Ωστόσο, ο μεγάλος κόμβος του Μαρόκου ήταν ο καλύτερος. Το Tanger Med συνέχισε την άνοδό του στην κατάταξη. Παρόλο που το Tanger Med – περίπου 50 χλμ. ανατολικά του πρωτεύουσα Ταγγέρη, στο νότιο άκρο του στρατηγικής σημασίας Στενού του Γιβραλτάρ – δεν κατάφερε να
πέτυχε ακριβώς το ποσοστό αύξησης 24% που παρατηρήθηκε το 2021,η αύξηση του όγκου λίγο κάτω από το 6% ήταν περισσότερο από
αξιοσέβαστη.
Το κατόρθωμα έγινε ακόμη πιο εντυπωσιακό στην μπροστά στην επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Η διακίνηση 7,6 εκατ. teu για το 2022 εξασφαλίζει την Tanger Med συνεχίζει να αυξάνει τη διαφορά από τους ανταγωνιστές της, καθώς η
το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της περιοχής, έχοντας υπερτριπλασιάσει την κίνηση σε μια δεκαετία. Το Tanger Med ήταν το μόνο λιμάνι μεταξύ εκείνων της Μεσογείου που αύξησε το σύνολο των teu του το 2022.
Βόρεια Ευρώπη
Στην έκθεση της Lloyd’s List για τα λιμάνια της βορείου Ευρώπης διαβάζουμε:
«Ο αντίκτυπος στο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων της Ρωσίας μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έγινε, όπως ήταν αναμενόμενο, περισσότερο εμφανής στα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης. Οι ρωσικές εξαγωγές από την ήπειρο ουσιαστικά σταμάτησαν εν μία νυκτί μετά τις κυρώσεις κατά του Κρεμλίνου. Το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Αμβούργου και του Bremerhaven, είχαν απώλειες διακίνησης της τάξης του 5,5%, 5,2% και 8,9% αντιστοίχως. Η μόνη εξαίρεση μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων λιμένων της ηπείρου λιμενικές εγκαταστάσεις ήταν η Αμβέρσα, αν και η αύξηση της άνω του 12% προήλθε μέσω πρόσθετων όγκων από το γειτονικό Ζεεμπρούγκε μετά την ενοποίηση τους. βελγικών λιμενικών αρχών.
Παρομοίως, το μεγαλύτερο λιμάνι της Γαλλίας, η Χάβρη, σημείωσε αύξηση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων λόγω της συγχώνευσης με τη Ρουέν και το Παρίσι σε μια ενιαία οντότητα γνωστή ως Haropa.
Εν τω μεταξύ, ο κύριος εμπορευματικός κόμβος του Ηνωμένου Βασιλείου, το Felixstowe στην ανατολική ακτή του Σάφολκ, είδε την αύξηση του όγκου του 2021 να εξαφανίζεται το 2022, λόγω των απεργιών.
Παγκοσμίως οι χώρες που έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση στην κίνησή τους είναι το Βιετνάμ (+27,97), η Αίγυπτος (+24,08%), η Ινδία (14,78%) και το Μεξικό (+11,94%).
Το λιγότερο εκπληκτικό αποτέλεσμα ήταν ότι η Σαγκάη, το μεγαθήριο των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων της Κίνας, κατέκτησε για άλλη μια φορά την κορυφή της κατάταξης του Lloyd’s List, σημειώνοντας την 13η συνεχή χρονιά στην κορυφή της.
Η Σαγκάη
Το κολοσσιαίο συγκρότημα της Σαγκάης διακίνησε 47,3 εκατ. teu κατά τη διάρκεια του 2022, πλησιάζοντας ολοένα και περισσότερο στο αξιοσημείωτο όριο των 50 εκατ. teu, καθώς συνέχισε.
Η Σαγκάη κατάφερε να διευρύνει το προβάδισμά της έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου της Σιγκαπούρης. Η διαφορά μεταξύ του ζευγαριού ανέρχεται πλέον σε περισσότερα από 10 εκατ. teu.
2. Ωστόσο, παρά την καταγραφή πτώσης 0,5% στη διακίνηση, η δεύτερη Σιγκαπούρη άντεξε τη διπλή καταιγίδα της παγκόσμιας διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας και της των μακροοικονομικών αβεβαιοτήτων καλύτερα από τους περισσότερους από τους περιφερειακούς ομότιμους και ανταγωνιστές της – κυρίως από την Port Klang, Tanjung Pelepas, Busan και Χονγκ Κονγκ.
3.Αμετάβλητη στην τρίτη θέση είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κίνας εγκατάσταση κιβωτίων, Ningbo-Zhoushan, η οποία και πάλι δεν
γλίτωσε από τα δρακόντεια μέτρα αποκλεισμού της χώρας. Η αύξηση της απόδοσης κατά 7,3% στο Ningbo-Zhoushan σε συνολικά 37,3 εκατ. teu μείωσε σημαντικά το χάσμα από τη Σιγκαπούρη. Οι αξιωματούχοι των λιμανιών εξακολουθούν να είναι αμετακίνητοι ως προς το στόχο τους να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. teu. 2027 – ένα επίτευγμα που θα μπορούσε να δει τον κινεζικό λιμάνι να αναπνέει βαριά στο σβέρκο της Σιγκαπούρης πριν από την καιρό.
4. Η πρώτη τετράδα παρέμεινε αμετάβλητη μόλις ήρθε και πάλι μια σταθερή απόδοση από το νοτιοανατολικό Κίνα, το σημαντικότερο κέντρο μεταποίησης, τεχνολογίας και εξαγωγών, Shenzhen.
Αύξηση 4,4% στον βόρειο γείτονα του Χονγκ Κονγκ ήρθε αντιμέτωπος με τα επαναλαμβανόμενα ξεσπάσματα του Covid της που συνέχισαν να δυσχεραίνουν τις λιμενικές εργασίες.
Βορειότερα, η άνοδος του Qingdao στην προβολή συνέχισε με γοργούς ρυθμούς, διεκδικώντας το βραβείο του ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι του top 10, προσθέτοντας όχι λιγότερα από 28 νέα δρομολόγια το 2022, καθώς ο όγκος των δρομολογίων αυξήθηκε περισσότερο από 8%.
Το Qingdao μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί ως ένα από τα κορυφαία, πέντε λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου, έχοντας κατακτήσει την ανώτερη θέση του βαθμίδες της λίστας μας σε βάρος των κινεζικών συμπατριώτη του Guangzhou. Αυτό αντιπροσωπεύει τη μοναδική αλλαγή στην κατάταξη στην πρώτη 10άδα.
Στο τέλος της πρώτης 10άδας, μόνο το Tianjin (όγδοο) βελτίωσε το σύνολο του 2021, κερδίζοντας έδαφος από το Busan
(έβδομο) στη διαδικασία, ενώ οι πολιτικές της αντιμετώπισης της πανδημίας συνέβαλαν στο βελτιώθουν ελάχιστα τα αποτελέσματα του Χονγκ Κόνγκ.
Υπάρχει επίσης μια σειρά από ταχέως αναπτυσσόμενες μικρότερες κινεζικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων των Yangpu, Zhanjiang και
Weihai, τα οποία θα μπορέσουν όλα να κάνουν το ντεμπούτο τους στο Top 100 λιμένες σύντομα.
Με συνολικό μερίδιο όγκου περίπου 40% του συνολικού που διακινούνται από τα 100 κορυφαία λιμάνια, η συμβολή της Κίνας παρείχε επιπλέον 11,4 εκατ. teu έναντι της συμβολής της το 2021 – μια αύξηση 4,4% συνολικά.
Διαβάστε ακόμη
Πώς «απογειώθηκε» η Aegean: Προς ρεκόρ σε έσοδα, κερδοφορία, απασχόληση και επενδύσεις για το 2023
Φυλακές Κορυδαλλού: Έτοιμος ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση στον Ασπρόπυργο (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ