Η πτώση των τιμών του αργού και του ντίζελ διατήρησε τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στις προσοδοφόρες ρωσικές πετρελαϊκές συναλλαγές κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, oι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούσαν το 35% των δεξαμενόπλοιων που παρακολουθήθηκαν (μετρούμενα με βάση το νεκρό βάρος) και κατέπλευσαν σε ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας τον περασμένο μήνα.
Το ποσοστό αυτό συγκρίνεται με το 32% τον Νοέμβριο, αλλά είναι σημαντικά χαμηλότερο από ό,τι επτά μήνες νωρίτερα, όταν το 47% του συνόλου του πετρελαίου που εξήχθη από τα ρωσικά λιμάνια του Primorsk, Ust-Luga, Αγία Πετρούπολη, Novorossiysk και Τουάπσε, γινόταν με πλοία ελληνικών συμφερόντων.
Το πάγωμα των τιμών του πετρελαίου είδε το ρωσικό αργό των Ουράλς να πέφτει κάτω ή κοντά στο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι για το μεγαλύτερο μέρος του Δεκεμβρίου.
Αυτό ανακούφισε την πίεση σε εκείνους τους Έλληνες πλοιοκτήτες οι οποίοι είχαν μεταφέρει αργό πετρέλαιο κατά τις προηγούμενες πέντε μήνες, όταν οι ειδικοί είχαν εκτιμήσει το αργό των Ουράλς πάνω από τα 60 δολάρια ανά βαρέλι. Η μεταφορά ρωσικού πετρελαιου επιτρέπεται όταν η τιμή του είναι έως 60 δολάρια το βαρέλι.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν διστάσει ή αναθεωρούσαν τις επιχειρήσεις στη Ρωσία κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλαν κυρώσεις σε ορισμένα δεξαμενόπλοια και διαχειριστές πλοίων για παραβιάσεις των ανώτατων ορίων τιμών.
Διαβάστε ακόμη
«Σήμα» από την ΕΚΤ αναμένουν οι αγορές ομολόγων – Τα bond funds αύξησαν τις θέσεις τους στην Ελλάδα
Κίνα: Πώς έφτασε στην πτώχευση ο χρηματοπιστωτικός κολοσσός Zhongzhi Enterprise
Στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ από 8 έως 31 Ιανουαρίου – Διαφωνεί με την αξιολόγηση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ