Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στη χρηματιστηριακή αγορά, GasLog του Πήτερ Λιβανού.
Στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries της Νοτίου Κορέας υπάρχει παραγγελία για την κατασκευή εννέα συνολικά LNG. Ήδη στις αρχές του 2019 δύο από αυτά έκαναν δοκιμαστικούς πλόες.
Πριν από λίγες ημέρες, έγινε η καθέλκυση του τρίτου πλοίου της σειράς, με ημερομηνία παράδοσης τον Απρίλιο του 2020.
Η Gaslog του Πήτερ Λιβανού έχει με 29 πλοία εκ των οποίων 22 στο νερό και επτά υπό ναυπήγηση. Από αυτά τα 29 LNG, τα 14 ανήκουν στην GasLog άλλα 15 πλοία ανήκουν στη θυγατρική, GasLog Partners.
Από τις γιάρδες της Νοτίου Κορέας αναμένεται να παραλάβει πέντε νεότευκτα μέσα στο 2020 και δύο το 2021.
«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό» έχει δηλώσει ο Πήτερ Λιβανός: «Οι προοπτικές για ζήτηση LNG carriers με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα παραμένουν θετικές.
Συνεχίζεται να παρατηρείται προσφορά για πολυετείς-μακροχρόνιες ναυλώσεις. Τα πλοία αναμένεται να αξιοποιηθούν σε νέες διαδρομές, καθώς κατασκευάζονται νέες υποδομές υγροποίησης αερίου για τα επόμενα χρόνια. Η νέα παραγωγή θα απαιτήσει επιπλέον πλοία για τη μεταφορά στις αγορές.
Πρέπει να ασχοληθούμε τόσο με τον κύκλο ζωής των υφιστάμενων πλοίων όσο και με τις υποδομές bunkering, οι οποίες λειτουργούν ως τροχοπέδη στην γρηγορότερη επικράτηση του LNG»».
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.
Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 33 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 117. Μόνο μέσα στο 2018 έδωσαν παραγγελίες για την ναυπήγηση 28 πλοίων LNG τα οποία θα παραλάβουν από το 2019 έως το 2021.