Την ηρεμία της εφοπλιστικής κοινότητας ήρθε να ταράξει ο πλοιοκτήτης Πήτερ Λιβανός. Ο Έλληνας tycoon σε ομιλία του στο Λονδίνο έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για όσους ετοιμάζονται να δώσουν παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου τα λεγόμενα LNG.
Όπως επεσήμανε «τα νέα σύγχρονα LNG Carriers, δεν είναι συμβατά με τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) για μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κατά 50% τουλάχιστον μέχρι το 2050» και συνέχισε:
«Τα εν λόγω πλοία, κοστίζουν περίπου 200 εκατ. δολαρίων το ένα και επειδή ακριβώς δεν πληρούν τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050, αυξάνεται ραγδαία ο επενδυτικός κίνδυνος όσον αφορά στις νέες παραγγελίες. Για να μπορέσουν τα LNG να πιάσουν τους στόχους του 2050, θα χρειαστεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές στις τεχνολογίες πρόωσης τους». Οι παραγγελίες πλοίων LNG παγκοσμίως, ανέρχονται σε 116 τον αριθμό.
Ο Πήτερ Λιβανός συμβούλεψε τους πλοιοκτήτες να χρησιμοποιούν τα παλαιότερα πλοία τους , τα οποία είναι συμβατά με τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί για το 2030 που προβλέπουν μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κατά 40% σε σχέση με το 2008.
Πάντως ξεκαθάρισε ότι εξακολουθεί να πιστεύει σε επενδύσεις στα LNG carriers αφού διότι αποτελούν μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη επένδυση χωρίς όμως να προβλέπεται αλματώδη ανάπτυξη στον κλάδο.
Ο ίδιος συνηθίζει να λέει σε δημόσιες εμφανίσεις του: «Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό. Οι προοπτικές για ζήτηση LNG carriers με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα παραμένουν θετικές».
Στο μεταξύ, έχει σε εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στη χρηματιστηριακή αγορά, GasLog για την κατασκευή συνολικά εννέα LNG. Έχει παραλάβει τα τρία.
Η Gaslog έχει με 29 πλοία εκ των οποίων 22 στο νερό και επτά υπό ναυπήγηση. Από αυτά τα 29 LNG, τα 14 ανήκουν στην GasLog άλλα 15 πλοία ανήκουν στη θυγατρική, GasLog Partners.
Από τις γιάρδες της Νοτίου Κορέας αναμένεται να παραλάβει πέντε νεότευκτα μέσα στο 2020 και δύο το 2021.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.
Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 33 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 117. Μόνο μέσα στο 2018 έδωσαν παραγγελίες για την ναυπήγηση 28 πλοίων LNG τα οποία θα παραλάβουν από το 2019 έως το 2021.