Με αφορμή την προ ημερών πυρκαγιά που ξέσπασε στο ferry boat «καπετάν Σταύρος» ενώ βρισκόταν δεμένο στο Παλιό Λιμάνι των Σπετσών επανήλθε στην επιφάνεια η ανάγκη να μπει μία σειρά και να εφαρμοστεί τα master plan για το λιμάνι του νησιού.
Από τις 3 Ιουλίου 2024 ο Λιμενάρχης Σπετσών, Αντιπλοίαρχος Παναγιώτης Χρ. Μαριδάκης έστειλε την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 2132.26/560/2024 επιστολή προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο του νησιού με κοινοποίηση μεταξύ άλλων στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων . στη Δημόσια Αρχή Λιμένων, στην Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού , στο Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών , στην Πανελλήνια Ένωση Ημερόπλοιων Σκαφών, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Θαλαμηγών, στην Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων και τουριστικούς πράκτορες του νησιού, με θέμα «Καθορισμός Θέσεων Πρόσδεσης στο Παλιό Λιμάνι Σπετσών».
Στην επιστολή του ο Λιμενάρχης αναφέρει:
« Σε εκτέλεση (α) σχετικής και κατόπιν οχλήσεων που περιήλθαν στην Υπηρεσία μας από ιδιοκτήτες/κυβερνήτες σκαφών που ελλιμενίζονται στο Παλιό Λιμάνι ν. Σπετσών αναφορικά με το μέγεθος των σκαφών που μπορούν να ελλιμενιστούν και τα ζητήματα ασφάλειας που δύναται να προκύψουν, παρακαλούμε όπως λαμβάνοντας υπόψη τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της λιμενικής εγκατάστασης, επανεξετάσετε το περιεχόμενο (β) και (γ) ομοίων αποφάσεων του φορέα σας, προκειμένου από την προτεινόμενη κατανομή των σκαφών να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η τήρηση της τάξης στο χερσαίο και θαλάσσιο χώρο αναφερόμενου λιμένα.
2. Ενώσεις που κοινοποιείται το παρόν μέχρι την υλοποίηση των ανωτέρω να εφιστούν την προσοχή στους πλοιάρχους των Θ/Γ-Ε/Γ-Τ/Ρ να λαμβάνουν αυστηρά μέτρα ασφάλειας κατά τη προσέγγιση και παραμονή στο Π. Λιμάνι. Επιπρόσθετα για θέματα ελλιμενισμού στη ν. Σπετσών αρμόδιος φορέας διαχείρισης είναι το Δ.Λ.Τ. Σπετσών.
3. Οι καβοδέτες εντέλλονται για πιστή τήρηση και εφαρμογή μέτρων ασφαλείας και την εκτέλεση των λεμβουχικών τους εργασιών πάντα καθ’ υπόδειξη του Δ.Λ.Τ. Σπετσών σχετικά με τις θέσεις ελλιμενισμού.
4. Η Υπηρεσία μας θα συνδράμει μόνο στη περίπτωση που οι πλοίαρχοι δε συμμορφώνονται με τις υποδείξεις του Δ.Λ.Τ. Σπετσών και η θέση ελλιμενισμού του εκάστοτε σκάφους στην οποία βρίσκεται δεν τηρεί τον Δ.Κ.Α.Σ. .
5. Παρακαλούμε για την ενημέρωσή σας και τις δικές σας ενέργειες, συνεργαζόμενοι με Υπηρεσία μας όπου απαιτείται.
Τον Ιούλιο του 2019 τα νησί απέκτησε master plan το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα σε όλη του την έκταση. Οι Σπέτσες κάθε χρόνο υποδέχονται και φιλοξενούν περί τα 4.000 τουριστικά και επαγγελματικά σκάφη, διαφόρων κατηγοριών και μεγεθών. Μεγάλα ονόματα του ελληνικού και διεθνούς επιχειρηματικού γίγνεσθαι επισκέπτονται το νησί της Μπουμπουλίνας με τις υπερπολυτελείς θαλαμηγούς να τραβάνε το βλέμμα, είτε δένουν μπροστά στο εμβληματικό ξενοδοχείο «Ποσειδώνιο» είτε στο Παλιό λιμάνι.
Με το master plan καθορίζονται χωροταξικά: – οι θέσεις σκαφών, οι προβλήτες και οι μόλοι ενώ δίνεται η δυνατότητα για τοποθέτηση πρόσθετων πλωτών προβλητών που θα αυξήσουν σημαντικά την ικανότητα υποδοχής περισσότερων σκαφών» και προσέθεσε:
-Με τις πλωτές προβλήτες που προβλέπεται θα αυξηθούν κατά 250 οι θέσεις ελλιμενισμού σκαφών κάτω των 15 μέτρων στο Παλιό λιμάνι.
– Παράλληλα θα επιτευχθεί η αποσυμφόρηση της προβλήτας που βρίσκεται μπροστά στο «Ποσειδώνιο» όπου δένουν τα πολύ μεγάλα σκάφη.
-Τα έργα είναι αναγκαία αφού ο ανταγωνισμός με άλλα νησιά αλλά και παραθαλάσσια θέρετρα, κάθε χρόνο αυξάνει.
Διαβάστε ακόμη:
Γιατί φρούτα και λαχανικά δεν έχουν πια τη γεύση που είχαν κάποτε
Συμβουλές για την επιτυχία από τέσσερις αυτοδημιούργητους εκατομμυριούχους
Πλειστηριασμοί: Τα 2 μεγάλα ξενοδοχεία σε Κρήτη και Ρόδο που έχουν μπει στο στόχαστρο (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ