search icon

Ναυτιλία

Λιμάνι Πειραιά: Εισαγωγείς δεν πάνε να παραλάβουν τα εμπορευματοκιβώτια

Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζουν και το μεγαλύτεροι λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου το οποίο ξεμένει από αποθηκευτικούς χώρους

Με τη συμφόρηση πλοίων έξω από τα μεγάλα, παγκοσμίως λιμάνια σε ΗΠΑ, Ασία και Ευρώπη να προκαλεί σεισμικές δονήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, το λιμάνι του Πειραιά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Οι αποθηκευτικοί του χώροι γεμίζουν από κενά ή μη εμπορευματοκιβώτια και φθάνει η πληρότητά σε υψηλά ποσοστά. Οι πληροφορίες θέλουν τον αριθμό των άδειων και μόνο εμπορευματοκιβωτίων να ξεπερνάει τις 15.000, αν και τον περασμένο Σεπτέμβριο άγγιξε τις 40.000.

Ο ζωτικός χώρος του Πειραιά έχει εξαντληθεί λόγω των πολλών φορτίων, όπως συμβαίνει σε μεγάλα διεθνή λιμάνια. Αρκετά πλοία άλλαξαν δρομολόγιο, παρακάμπτοντας τον Πειραιά, τόσο λόγω της συμφόρησης, όσο και λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και σε δεύτερο πλάνο, των κακών καιρικών συνθηκών.

Όμως στην εικόνα αυτή έρχεται να προστεθεί ένας ακόμη πονοκέφαλος. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Newmoney υπάρχουν πλέον καθυστερήσεις παραλαβής εμπορευματοκιβωτίων από εισαγωγείς με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται η εικόνα των στοιβαγμένων κουτιών. «Έχει μειωθεί ο ρυθμός παραλαβής των κουτιών», όπως λένε χαρακτηριστικά στο λιμάνι.

Σύμφωνα με ανθρώπους του λιμανιού η Cosco έχει υπολογίσει ότι ένα εμπορευματοκιβώτιο προς εισαγωγή μόλις το αποθέσουν στην προβλήτα χρειάζεται 4-5 ημέρες μέχρι να παραληφθεί και να αδειάσει χώρος στη yard- την ειδική πλατεία εναπόθεσης. Όμως κάποιοι παραλήπτες δεν πάνε να τα πάρουν με αποτέλεσμα να ανατρέπεται όλος ο σχεδιασμός της διοίκησης του λιμανιού και να επηρεάζεται η ομαλή ροή.

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του λιμανιού επικοινωνεί με ναυτικούς πράκτορες και τους παρακαλεί- προτρέπει να πιέσουν τους πελάτες τους για να πάνε να παραλάβουν τα εμπορευματοκιβώτια.

Από την πλευρά των εισαγωγέων η κατάσταση είναι δύσκολη. «Φαίνεται ότι υπάρχει οικονομική δυστοκία» επεσήμανε στο Newmoney στέλεχος του λιμανιού: «Για να παραλάβεις πρέπει να έχεις πληρώσει τον προμηθευτή, τους δασμούς, τον εκτελωνισμό και να έχεις εξασφαλίσει χώρο αποθήκευσης των εμπορευμάτων και να μπορέσεις στη συνέχεια να το προωθήσεις στην εσωτερική αγορά». Στελέχη της αγοράς που παρακολουθούν από κοντά το θέμα προέβλεψαν στο Νewmoney ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μείνουν πολλά εμπορευματοκιβώτια εγκαταλελειμμένα στο λιμάνι. Και εξήγησαν τους λόγους:

«’Ολες αυτές οι καθυστερήσεις παράδοσης φορτίων μέσα στον Δεκέμβριο, λόγω συμφόρησης πλοίων έξω από τα λιμάνια είχαν ως αποτέλεσμα πολλά εποχιακά προϊόντα να φθάσουν μετά την περίοδο των γιορτών. Εμπορεύματα από τρόφιμα μέχρι στολίδια ήρθαν κατόπιν… εορτών. Και οι εισαγωγείς αναρωτιόνται στους ναυτικούς τους πράκτορες: Και τώρα τι να τα κάνουμε;» και προσέθεσαν: «Οι εισαγωγείς αυτοί θα πρέπει τώρα να βρουν αποθηκευτικούς χώρους για να τα φυλάξουν για έναν χρόνο όσα δεν είναι αναλώσιμα. Αν το εμπόρευμα είναι ευτελούς αξίας 5.000-6.000 και η φύλαξη κοστίζει περισσότερο, το πιο πιθανόν είναι να τα αφήσουν στο λιμάνι».

Διαβάστε ακόμα:

Βασίλης Φουρλής στο newmoney: Με την Holland & Barrett διεκδικούμε μερίδιο από μία αγορά 600 εκατ. ευρώ

Στη Βουλή τα πρόστιμα για όσους δεν τηρούν τα MyDATA

Ο Ντόναλντ Τραμπ άνοιξε μπαρ – Πού βρίσκεται, τι σερβίρει και γιατί είναι γεμάτο από… φωτογραφίες του

Exit mobile version