Του Μηνά Τσαμόπουλου
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στη χρηματιστηριακή αγορά, GasLog του Πήτερ Λιβανού.
Στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries της Νοτίου Κορέας υπάρχει παραγγελία για την κατασκευή εννέα συνολικά LNGC. Ήδη δύο από αυτά έχουν κάνει δοκιμαστικούς πλόες και αναμένεται η ανακοίνωση της ημερομηνίας παραλαβής τους. Πρόκειται για τα 2131 και 2212 που είναι ο αριθμός τους στα ναυπηγεία αφού ακόμη δεν έχει γίνει η τελετή ονοματοδοσία τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες το 2131 είναι χρονοναυλωμένο στη Shell.
«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!» δήλωσε στη διάρκεια της Έκθεσης των Ποσειδωνίων, τον περασμένο Ιούνιο, ο Πήτερ Λιβανός: «Οι προοπτικές για ζήτηση LNG carriers με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα παραμένουν θετικές.
Συνεχίζεται να παρατηρείται προσφορά για πολυετείς-μακροχρόνιες ναυλώσεις. Τα πλοία αναμένεται να αξιοποιηθούν σε νέες διαδρομές, καθώς κατασκευάζονται νέες υποδομές υγροποίησης αερίου για τα επόμενα χρόνια. Η νέα παραγωγή θα απαιτήσει επιπλέον πλοία για τη μεταφορά στις αγορές.
Πρέπει να ασχοληθούμε τόσο με τον κύκλο ζωής των υφιστάμενων πλοίων όσο και με τις υποδομές bunkering, οι οποίες λειτουργούν ως τροχοπέδη στη γρηγορότερη επικράτηση του LNG»».
Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσον αφορά στους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο στόλος της αποτελείται από 35 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG.
Ακολουθεί η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 25 πλοία στο νερό. Από αυτά, τα 15 μεταφορικής ικανότητας 2,9 εκατ. κυβικών μέτρων ανήκουν στην GasLog άλλα 10 πλοία ανήκουν στη θυγατρική, GasLog Partners. Εννέα LNG είναι υπό ναυπήγηση.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.
Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 33LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν στα 117. Μόνο μέσα στο 2018 έδωσαν παραγγελίες για την ναυπήγηση 28 πλοίων LNG τα οποία θα παραλάβουν από το 2019 έως το 2021.