Του Μηνά Τσαμόπουλου
Στις προοπτικές που δημιουργούνται τόσο για την Θεσσαλονίκη όσο και για την Ελληνική οικονομία η αξιοποίηση των χαρακτηριστικών αλλά και των πόρων της Ελλάδας η οποία έχει με την μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη, αλλά παράλληλα απολαμβάνει διαχρονικά την ηγεμονία στην παγκόσμια Ναυτιλία, αναφέρθηκε ο Γιώργος Ξηραδάκης, διευθύνων Σύμβουλος της XRTC Business Consultants Ltd και Πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά.
«Οι παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις, και ειδικά της Ν.Α. Μεσογείου, σε συνδυασμό με το εκπαιδευμένο και απολύτως επαρκές ανθρώπινο δυναμικό της χώρας αλλά και την πολιτική βούληση για τη δημιουργία συνθηκών ενός φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος, αποτελούν τη μαγιά ώστε η Ελλάδα να γίνει κέντρο διαμετακόμισης και μεταποίησης της Ευρώπης, με τη Θεσσαλονίκη να αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης» τόνισε και συνέχισε:
«Η Ελλάδα έχει μια χρυσή ευκαιρία τα επόμενα χρόνια εκμεταλλευόμενη τη γεωγραφική της θέση και το ανθρώπινο δυναμικό της να αποτελέσει τη γέφυρα προϊόντων και υπηρεσιών για Ευρώπη, Ασία και Αφρική. Εταιρείες 3PL και 4PL όπως η DHL, FEDEX, AMAZON, DAMCO, UPS και άλλες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως το κέντρο ελέγχου των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού υγείας, αυτοκινητοβιομηχανίας, ένδυσης, ενέργειας, τροφίμων και ποτών και άλλων, από όπου θα μπορούν να παρακολουθούν όλα τα στάδια παραγωγής των προϊόντων και να συντονίζουν την μεταφορά, αποθήκευση και διανομή τους μέχρι τον τελικό καταναλωτή”.
Επεσήμανε ότι η δυνατότητα δημιουργίας κέντρων διαμετακόμισης και μεταποιητικής δραστηριότητας μπορεί να υλοποιηθεί με σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων όπως είναι:
Η συγχρηματοδότηση δημοσίων και ιδιωτικών φορέων
Η συμβολή στα έξοδα εγγύησης δανείων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων ή άλλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Οι επιδοτήσεις επιτοκίων των δανείων που χορηγούνται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς
Οι άμεσες επιδοτήσεις των επενδύσεων σε δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις.
«Με όλες αυτές τις δυνατότητες η Θεσσαλονίκη πρέπει να αξιοποιήσει τις δυναμικές της θαλάσσιας οικονομίας και να στραφεί το επιχειρηματικό βλέμμα προς το λιμάνι της και όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας που σχετίζονται με αυτό. Τούτο μπορούν να το κάνουν όλες οι πόλεις της χώρας εκμεταλλευόμενες την πρόσβαση που έχουν στο εθνικό δίκτυο μεταφορών αλλά και τους πολλούς λιμένες που υπάρχουν στην επικράτεια. Η επιτυχημένη πρόσφατη ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για όλη την Ελλάδα » τόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης.