Μία ημέρα μετά την εβδομάδα των Ποσειδωνίων, μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τις εταιρείες κρουαζιέρας που εκτελούν πλόες στα ελληνικά νησιά, αλλά και σε ηπειρωτικούς προορισμούς.

Ενημερώθηκαν την περασμένη Δευτέρα, 10 Ιουνίου, ότι τα ανταποδοτικά τέλη επιβατών για νησιά που έχουν Λιμενικό Ταμείο, καθορίζονται στο 2,5 ευρώ, από 1 ευρώ που ίσχυε μέχρι πρότινος, για την εφαρμογή του ISPS Code. Είναι ο Διεθνής Κώδικας Ασφαλείας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων και περιλαμβάνει τον ελάχιστο αριθμό ρυθμίσεων ασφαλείας για πλοία, λιμάνια και κρατικούς φορείς.

Το ανταποδοτικό τέλος είναι το τέλoς που καταβάλλεται στα Λιμενικά Ταμεία που εφαρμόζουν τον ISPS Code, από επιβάτες πλοίων που πραγματοποιούν διεθνείς περιηγητικούς πλόες. Ισχύει για τα λιμάνια που δεν είναι οργανισμοί και για τα Λιμενικά Ταμεία που εφαρμόζουν τον Κώδικα ISPS γιατί υπάρχουν και Λιμενικά Ταμεία που έχουν το σχέδιο, αλλά δεν το έχουν θέσει σε εφαρμογή.

Έχει ισχύ, προς το παρόν, σε 15 λιμάνια: Άγιος Νικόλαος, Κως, Μονεμβάσια, Μύκονος, Μύρινα, Ναύπλιο, Νάξος, Πάτμος, Ρόδος, Σαντορίνη, Σούδα, Σπέτσες, Σύρος, Σύμη και Ζάκυνθος.

Στην πράξη, ένα κρουαζιερόπλοιο με 4.000 επιβάτες θα πλήρωνε με το παλιό τιμολόγιο 4.000 ευρώ ανά προσέγγιση. Τώρα, καλείται να πληρώσει 10.000 ευρώ. Αν το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο κάνει δέκα προσεγγίσεις την τουριστική περίοδο σε κάποια από τα προαναγραφέντα λιμάνια, θα κληθεί να πληρώσει 100.000 ευρώ, με ποσοστό αύξησης 150%.

Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις, αφού έγινε μέσα στην έναρξη της τουριστικής περιόδου, ενώ οι εταιρείες είχαν κάνει τον προγραμματισμό τους και είχαν υπολογίσει το λειτουργικό κόστος για τους στόλους τους ανά προορισμό.

Διαβάστε ακόμη

«Απόβαση» του Γ. Προκοπίου στο project του Ελληνικού – Τι σηματοδοτεί η συμφωνία με τη Lamda

Κάρλος Μορένο: Η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει το μοντέλο του τουρισμού της (pics)

Ξεκινά η «μάχη» για τη νέα εποχή του ΣΕΒ-Σπύρος Θεοδωρόπουλος vs Ιουλίας Τσέτη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ