«Είναι τραγικό να έχουν τελματώσει τα ελληνικά ναυπηγεία την στιγμή όπου δίδονται συνεχώς νέες παραγγελίες από τους Έλληνες πλοιοκτήτες σε ξένα ναυπηγεία». Τα λόγια του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου στη διάρκεια του βιομηχανικού διημέρου Fincantieri – ONEX που πραγματοποιήθηκε στην Ελευσίνα καταδεικνύει την κρισιμότητα της περίοδο για το μέλλον των Ναυπηγείων της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά.
Και οι δύο υποθέσεις έχουν ”κολλήσει” για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία και καθυστερεί η αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στο διήμερο αυτό με συμμετοχή φορέων, επιμελητηρίων, ενώσεων και ομίλων που εκπροσωπούν πάνω από 1.500 επιχειρήσεις και 200.000 εργαζομένους αλλά και τη στήριξη τριών κυβερνήσεων και διακομματική στην Ελλάδα.
Η εμπιστοσύνη κομμάτων, Φορέων, Συνδέσμων και επιχειρήσεων στην προοπτική αναβίωσης του ναυπηγείου Ελευσίνας, ο βιώσιμος αλλά και πρωταγωνιστικός ρόλος όπου εγγυάται η σύμπραξη Fincantieri – Onex , η προσήλωση της Ελλάδας στην προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων και η δέσμευση της κυβέρνησης για την επιτυχή έκβαση του σχεδίου εξυγίανσης έως τα μέσα Φεβρουαρίου, είναι τα βασικά συμπεράσματα της διημερίδας για την ναυπηγική βιομηχανία η οποία διενεργήθηκε στις 03 και 04 Φλεβάρη με την συμμετοχή πλήθους εργαζομένων και κόσμου.
Το πλέγμα θέσεων όπου αναδείχθηκαν μέσω της κυβερνητικής δέσμευσης, της διακομματικής υποστήριξης, της γεωπολιτικής βαρύτητας αλλά και την αξίωση της αγοράς, συγκρότησαν τις πλέον στέρεες βάσεις για την θετική προοπτική του εγχειρήματος.
1. Ο Άδωνις Γεωργιάδης Υπουργός Ανάπτυξης διατύπωσε την δέσμευση του Υπουργείου Άμυνας και του Πολεμικού Ναυτικού να εγκρίνουν το σχέδιο εξυγίανσης μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει στην άμεση επαναλειτουργία του ναυπηγείου, αποτρέποντας το κλείσιμο της επιχείρησης και την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ χρεών σε δημόσιο, εργαζομένους και τράπεζες, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η άμεση επαναλειτουργία του ναυπηγείου συνιστά δέσμευση του Πρωθυπουργού.
2. Ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ τόνισε για άλλη μια φορά εμφατικά μεταξύ άλλων την δέσμευση και πολιτική υποστήριξη της Αμερικανικής Κυβέρνησης στην ΟΝΕΧ αναδεικνύοντας την σπουδαιότητα αναγέννησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας από τον Αμερικανικό Όμιλο ο οποίος ξεκίνησε στα ναυπηγεία της Σύρου. Πλέον προχωρεί την διαδικασία εξυγίανσης και στα ναυπηγεία Ελευσίνας με την επιπρόσθετη στήριξη και της αμερικάνικης αναπτυξιακής τράπεζας DFC. Ο πρέσβης ευχήθηκε σύντομα να επανεκκινήσει τις δραστηριότητες του και αυτό το ναυπηγείο, μια επένδυση που εντάσσεται στο μεγάλης γεωπολιτικής, ενεργειακής και αμυντικής σημασίας πλαίσιο της Νότιοανατολικής Μεσογείου.
3. Η πρέσβειρα της Ιταλίας κα Φαλτσινέλι τόνισε την δέσμευση της Ιταλικής Κυβέρνησης στην υλοποίηση αλλά και την επιτυχή ανάπτυξη του εγχειρήματος επιχειρηματικής σύμπραξης των Fincantieri- Onex για τα ναυπηγεία Ελευσίνας , δίδοντας έμπρακτη στήριξη στην ανάταση της ελληνικής οικονομίας, την γεωπολιτική ανάδειξη της Ελλάδας σε πρωταγωνιστή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, ανταποκρινόμενοι μέσω του πανίσχυρου επιχειρηματικού σχήματος Fincantieri – Onex στο κυβερνητικό κάλεσμα για άμεσες ξένες επενδύσεις
4. Ο Γιώργος Κώτσηρας, Υφυπουργός Δικαιοσύνης αλλά κυρίως ως βουλευτής Δυτικής Αττικής αναφέρθηκε στην τεράστια πολυετή προσπάθεια για μια λύση για τα ναυπηγεία Ελευσίνας, μιας λύσης που θα βελτιώσει το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας μας, αλλά συνάμα θα είναι και συμβατή με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των εργαζομένων, έτσι ώστε να υπάρξει ανάπτυξη με κοινωνικό πρόσημο.
5. Ο Ευάγγελος Λιάκος βουλευτής Δυτικής Αττικής της Ν.Δ. και γραμματέας της Βουλής, σημείωσε ότι η εξυγίανση του ναυπηγείου είναι ζωτικής σημασίας για τους εργαζομένους και την τοπική κοινωνία και ότι το όραμα της ΟΝΕΧ είναι σε αυτή την κατεύθυνση.
6. Ο Γιώργος Τσίπρας βουλευτής Δυτικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ τόνισε ότι από το 2019 όπου υπογράφηκε το MOU επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ έως σήμερα έχει υπάρξει μεγάλη κυβερνητική καθυστέρηση και ότι το σχέδιο εξυγίανσης είναι ρεαλιστικό και δεν υπάρχει κανένας λόγος περαιτέρω καθυστέρησης από το Υπουργείο Άμυνας, δεδομένης και της δέσμευσης του να εγκρίνει το σχέδιο εξυγίανσης μέχρι τα μέσα Φλεβάρη στην συνάντηση του ιδίου και των εργαζομένων, διότι είναι προς το δημόσιο συμφέρον.
7. Ο Ανδρέας Νεφελούδης εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ τόνισε ότι η σύμπραξη Fincantieri – Onex εγγυάται την αναβίωση του ναυπηγείου, η οποία θα διασφαλίσει σταθερές θέσεις εργασίας, θα αναπτύξει χιλιάδες νέες με πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινωνία της Δυτικής Αττικής αλλά και για την εθνική οικονομία. Σημείωσε επίσης ότι το σχέδιο εξυγίανσης το οποίο στηρίζεται από το 99% των εργαζομένων δεν πρέπει να καθυστερήσει έτι περαιτέρω και θα πρέπει να τηρηθούν οι κυβερνητικές δεσμεύσεις.
8. Ο Μιχάλης Κατρίνης, βουλευτής και πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΙΝΑΛ υπογράμμισε την θέση ότι κάθε εξοπλιστικό πρόγραμμα πρέπει να συνοδεύεται με υποκατασκευαστικό έργο για την εγχώρια βιομηχανία, γεγονός όπου δεν συνέβη με την προμήθεια των γαλλικών φρεγατών η οποία συνέβαλε στην διασφάλιση 2.200 θέσεων εργασίας στα γαλλικά ναυπηγεία, αποστερώντας ταυτόχρονα όμως την δυνατότητα αυτή από τα ελληνικά ναυπηγεία. Τόνισε επίσης ότι οι κορβέτες πρέπει να κατασκευαστούν στα ελληνικά ναυπηγεία και η σύμπραξη Fincantieri – Onex διασφαλίζει αυτή την δυνατότητα.
9. Ο Βασίλης Κεγκέρογλου Γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΙΝΑΛ υπογράμμισε ότι το ΚΙΝΑΛ έχει θέσει την κυβέρνηση προ των ευθυνών της για την επιτυχή ολοκλήρωση του σχεδίου εξυγίανσης ως πιστωτής μέχρι τα μέσα Φλεβάρη. Τόνισε επίσης ότι είναι αδιανόητο να μην συμμετέχει η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία στα εξοπλιστικά προγράμματα όπως αυτό των φρεγατών και ότι απαιτείται η ναυπήγηση των κορβετών να γίνει στα ελληνικά ναυπηγεία, δεδομένης και της μεγάλης επένδυσης στα ναυπηγεία Ελευσίνας με το σχήμα Fincantieri – Onex.
10. Ο Ευάγγελος Αποστολάκης πρ. Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπογράμμισε την κρίσιμη σημασία της επαναλειτουργίας των ναυπηγείου Ελευσίνας για το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Άσκησε δε κριτική στις κυβερνητικές αποφάσεις να αφήσει τα ελληνικά ναυπηγεία εκτός του προγράμματος ναυπήγησης των νέων φρεγατών παρότι ο ίδιος ως υπουργός είχε κινηθεί να υπάρξει κατασκευαστικό έργο στα ελληνικά ναυπηγεία. Τέλος τόνισε ότι η κυβερνητική καθυστέρηση στην έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης δημιουργεί εύλογη ανησυχία, ελπίζοντας όμως ότι θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις του Υπουργείου Άμυνας για την άμεση επαναλειτουργία του ναυπηγείου.
11. Εκ μέρους του Δήμου Ελευσίνας ο κος Παππάς ανέδειξε την βούληση της τοπικής κοινωνίας για την άμεση και επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης.
12. Ο Γενικός Γραμματέας λιμένων, λιμενικής πολιτικής & ναυτιλιακών επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος τόνισε ότι είναι τραγικό να έχουν τελματώσει τα ελληνικά ναυπηγεία την στιγμή όπου δίδονται συνεχώς νέες παραγγελίες από τους Έλληνες πλοιοκτήτες σε ξένα ναυπηγεία. Τόνισε την βαρύτητα της αναγέννησης των ναυπηγείων για τις επιχειρησιακές ανάγκες του στόλου του Υπουργείου Ναυτιλίας, για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου αλλά και για την πράσινη ναυτιλία και ότι το παράδειγμα του Νεωρείου συνιστά την έμπρακτη απόδειξη και το πρότυπο το οποίο μπορούμε να ακολουθήσουμε για την επιτυχή έκβαση.
13. Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ δήλωσε ότι είναι “οπαδός” της συγκεκριμένης επένδυσης και το ζήτημα είναι εάν πράγματι “το θέλουμε” διότι ο ιδιωτικός τομέας και η ΟΝΕΧ απέδειξε με το παράδειγμα του Νεωρείου και το εγχείρημα της Ελευσίνας ότι και το θέλει και το μπορεί. Τόνισε ότι όλοι οι φορείς της αγοράς στηρίζουν το εγχείρημα της ΟΝΕΧ ευχόμενος να μην υπάρξει απογοήτευση από τα προσκόμματα. Σημείωσε επίσης ότι η βαριά βιομηχανία για την Ελλάδα δεν είναι ο τουρισμός αλλά η ναυπηγική βιομηχανία όπου μπορεί να προσφέρει στην χώρα μας προστιθέμενη αξία 18 δισ. δολάρια στο ΑΕΠ διότι στον ναυπηγικό οικοσύστημα δραστηριοποιούνται 1500 επιχειρήσεις καταχωρημένες στο ΕΒΕΠ ενώ απασχολούνται 200.000 εργαζόμενοι και ότι το επιχειρηματικό σχήμα Fincantieri – Onex με την στήριξη της DFC θα φέρει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία στην κορυφή του κλάδου.
14. Ο Αθανάσιος Κουιμτζής εκ μέρους του ΣΕΒΕ, τόνισε την ανάγκη για νέες βιομηχανικές συνεργασίες στο πεδίο της εγχώριας ανάπτυξης έργων ναυπήγησης και κατασκευής πλοίων, αναφέροντας ότι η ένταξη του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου θα δώσει ραγδαία ώθηση των εξαγωγών. Στην Ελλάδα, ένα από τα πλέον ναυτικά κράτη, πρωταγωνιστής πρέπει να γίνει ο κλάδος, γι’αυτό και ο ΣΕΒΕ στηρίζει την προσπάθεια αυτή, αναμένοντας μεγάλο ναυπηγικό έργο στην Ελευσίνα.
15. Ο Αναστάσιος Ροζολής εκ μέρους του ΣΕΚΠΥ σε γραπτή δήλωσή του τόνισε, ότι με βάση τις πάγιες θέσεις του ΣΕΚΠΥ, ο ΣΕΚΠΥ υποστηρίζει κάθε προσπάθεια εξυγίανσης των Ελληνικών Ναυπηγείων και επακόλουθα την ναυπήγηση πλοίων του ΠΝ και του ΛΣ , στα εγχώρια ναυπηγεία, με ταυτόχρονη εμπλοκή και συνεργασία της υπόλοιπης εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, προκειμένου όλοι μαζί να επιτύχουμε τον Εθνικό στόχο της εγχώριας ναυπήγησης πολεμικών πλοίων, προς όφελος τόσο της Εθνικής Άμυνας όσο και της Εθνικής Οικονομίας.
16. Ο Νικόλαος Παπάτσας εκ μέρους της ΕΕΛΕΑΑ, επισήμανε τη σπουδαιότητα του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου όπως και της πρωτοβουλίας Fincantieri-ONEX να στηρίξουν την ελληνική βιομηχανία. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με μεγάλη ιστορία, με ναυτοσύνη, ενώ τα τελευταία 40 χρόνια τα ναυπηγεία της έφτιαξαν πολλά combat units (φρεγάτες, υποβρύχια) που ακόμη βρίσκονται σε υπηρεσία, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει η κατάλληλη τεχνογνωσία και εμπειρία.
17. Ο Κωστής Φραγκούλης εκ μέρους του International Propeller Club του Πειραιά, ανέφερε ότι η πρωτοβουλία αυτή αντιπροσωπεύει τους σκοπούς και τις αξίες του Propeller Club το οποίο πάντα υποστηρίζει κάθε προσπάθεια που προάγει τη ναυτιλία, τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας ΗΠΑ και άλλων κρατών όπως της φίλης Ιταλίας, ενώ ευχήθηκε το κοινό όραμα Fincantieri-ONEX για την Ελευσίνα να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα πραγματικότητα. Τόνισε δε την καταλληλότητα της στιγμής για την ικανότητα της χώρας να φτιάξει μια ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία καθώς το κλίμα στην πατρίδα μας είναι ευνοϊκό, η κυβέρνηση κάνει τις σωστές κινήσεις, ενώ τα ξένα κράτη και οι επενδυτές νιώθουν πια εμπιστοσύνη για επενδύσεις στη χώρα μας.
Οι εκπρόσωποι των 37 εταιρειών που πραγματοποίησαν παρουσιάσεις δίδοντας το στίγμα της αγοράς, τόνισαν την τεράστια σημασία που έχει η άμεση επαναλειτουργία του ναυπηγείου Ελευσίνας για την εθνική και την τοπική οικονομία αλλά και ότι το επιχειρηματικό σχήμα Fincantieri – Onex με την στήριξη της DFC συνιστά εγγύηση για την επιτυχή ναυπήγηση των κορβετών, συμβάλλοντας δραστικά και κρίσιμα στην ευρύτερη βιομηχανική και τεχνολογική ανάπτυξη της πατρίδας μας. Παράλληλα δε με τη διημερίδα, πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από εικοσιπέντε b2b meetings με ενδιαφερόμενες εταιρίες και επιτροπή εκπροσώπων των ομίλων Fincantieri-ONEX.
Διαβάστε ακόμα:
Στο 40% λειτουργεί το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά λόγω των κινητοποιήσεων
Πόλυς Β Χατζηιωάννου: Δεν υστερεί η Ελληνική Χρηματαγορά σε σχέση με τα χρηματιστήρια του εξωτερικού
Μελίνα Τραυλού: Μία γυναίκα πρόσω ολοταχώς για την προεδρία της Ενωσης Εφοπλιστών (pics)