Ισχυρή παραμένει η δυναμική του ελληνικού εφοπλισμού. Πλέον ο ελληνόκτητος στόλος το 2023 έφτασε τα 6.494 εμπορικά πλοία όλων των τύπων, σύμφωνα με έρευνα της Petrofin SA. Τα τελευταία 10 χρόνια παρατηρείται σαφής ανοδική τάση στο μέγεθος του μεγαλύτερου διεθνώς στόλου. Επίσης η ηλικία του πλοίων έχει αυξηθεί από το 2016.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Petrofin “προκειμένου να επικεντρωθούμε στην πραγματική δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας, χρησιμοποιούμε το όριο των 20.000 DWT. Με αυτό τον τρόπο, ο ελληνικός στόλος απογυμνώνεται από μεγάλο αριθμό των συνήθων υπερήλικων πολύ μικρών πλοίων που δραστηριοποιούνται κυρίως σε τοπικό επίπεδο. Ως εκ τούτου, επικεντρωνόμαστε στην παγκόσμια πτυχή του ελληνικού στόλου».
Πλοία πάνω των 20.000 DWT – 10ετής σύγκριση (2013-2023)
Στο γράφημα 6 που ακολουθεί παρουσιάζεται η διακύμανση του αριθμού των εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία άνω των 20.000 DWT, η αριθμό ΟΛΩΝ αυτών των πλοίων άνω των 20.000 DWT, την ηλικία τους και το DWT τους:
Τα τελευταία 10 χρόνια παρατηρείται σαφής ανοδική τάση στο μέγεθος του μεγαλύτερου ελληνικού στόλου. Επίσης, το γεγονός ότι η ηλικία του πλοίων έχει αυξηθεί από το 2016, δείχνει έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ενόψει της ανασφάλειας που κρύβεται πίσω από τις νέες αποφάσεις για τα καύσιμα.
Ο ελληνικός στόλος χύδην ξηρού φορτίου πλοίων άνω των 20.000 DWT – 10ετής σύγκριση (2013-2023)
Ο τομέας των χύδην ξηρών φορτίων εξακολουθεί να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού στόλου κατέχοντας μερίδιο σχεδόν 50%. Αυτό καθιστά τις αποφάσεις για την παραγγελία πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα πιο επισφαλείς. Έχει παρουσιάσει αύξηση του αριθμού των εταιρειών, αριθμό πλοίων και χωρητικότητας. Η ηλικία αυξήθηκε καθώς συνεχίστηκε η αναζήτηση και απόκτηση ποιοτικού μεταχειρισμένου χωρητικότητας πολύ γρήγορα.
Ο ελληνικός στόλος εμπορευματοκιβωτίων πλοίων άνω των 20.000 dwt – 10ετής σύγκριση (2013-2023)
Τα τελευταία 10 χρόνια ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων έχει υπερδιπλασιαστεί σε όρους DWT και αριθμού πλοίων.
Ο τομέας αυτός είδε τη μέση ηλικία να μειώνεται από 14,02 σε 13,38 έτη το 2023. Επιπλέον, 28 εμπορευματοκιβώτια προστέθηκαν με αποτέλεσμα αύξηση 6,23% σε όρους DWT.
Ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων πλοίων άνω των 20.000 dwt – 10ετής σύγκριση (2013-2023)
Αυτός είναι ο μόνος τομέας που είδε μείωση του αριθμού των εταιρειών, του αριθμού των πλοίων και του DWT το 2023. Το μέση ηλικία παρέμεινε σε παρόμοια επίπεδα.
Ο ελληνικός στόλος LNG – 10ετής σύγκριση (2013-2023)
Ο τομέας αυτός σημείωσε σημαντική αύξηση το 2023 κατά 14,6% σε όρους DWT και την προσθήκη 20 πλοίων. Η αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου σημειώνει αξιοσημείωτη άνοδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Καθώς ο αριθμός των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό είναι σχετικά σταθερός και το DWT αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, αυτό δείχνει ότι οι στόλοι LNG των εταιρειών μεγαλώνουν με ταχείς ρυθμούς. Η σχετικά νεαρή ηλικία του στόλου αντικατοπτρίζει τον σημαντικό αριθμό νεότευκτων πλοίων που εισήλθαν στον τομέα αυτό κατά την τελευταία δεκαετία.
Ελληνικός στόλος LPG πλοίων άνω των 20.000 dwt το καθένα – 10ετής σύγκριση (2013-2023)
Αν και αποτελεί μικρό μέρος του ελληνικού στόλου, παρουσιάζει ταχεία ανάπτυξη όσον αφορά την απόκτηση μονάδων και DWT. Υπήρχαν 4 εταιρείες και 14 πλοία που προστέθηκαν στον τομέα του υγραερίου το 2023. Η αύξηση σε ετήσια βάση ήταν 1,9 εκατ. DWT ή 14,6%. Η ηλικία, ωστόσο, παρουσιάζει πτωτική τάση από το 2020.
Διαβάστε ακόμη
UBS: Τι σημαίνουν οι αμερικανικές εκλογές για την ευρωπαϊκή οικονομία και τις αγορές
Σερί εξαγορών στην πληροφορική μέχρι το τέλος της χρονιάς – Τα μεγάλα και μικρά φετινά deals
Ερχεται ανανεωμένο στο πρώτο μισό του 2025 το «ολυμπιακό» ξενοδοχείο στο Μαρούσι
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ