Ο τομέας της ναυτιλίας βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου διαμορφώνουν νέες στρατηγικές προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στις παγκόσμιες αγορές εν όψει και των πολιτικών του Ντόναλντ Τραμπ στον κλάδο.
Σε αυτό το πλαίσιο, η σχέση των ναυτιλιακών Τακτικών Γραμμών-Liner γιγάντων με τις κυβερνήσεις και τις πολιτικές αποφάσεις καθίσταται ολοένα και πιο καθοριστική για την πορεία τους.
Οι πρόσφατες κινήσεις των MSC Group και CMA CGM, με φόντο το οβάλ γραφείο, δύο από τους μεγαλύτερους παρόχους γραμμικών υπηρεσιών στον κόσμο, φανερώνουν μια νέα προσέγγιση που συνδυάζει την οικονομική στρατηγική με την πολιτική, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν ευνοϊκές συνθήκες για τη ναυτιλιακή τους δραστηριότητα, ιδίως στις ΗΠΑ.
Αυτός ο προγραμματισμός συνιστά δείχνει πώς οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εκμεταλλεύονται τις πολιτικές δυναμικές και τις εμπορικές συμφωνίες για να ενδυναμώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να επεκτείνουν τη διεθνή τους επιρροή.
Η MSC Group, η οποία ελέγχει τον μεγαλύτερο υπηρεσιών Τακτικών Γραμμών στον κόσμο, έκανε το πρώτο βήμα συμμετέχοντας σε μια συμφωνία που καθοδηγούνταν από τις ΗΠΑ για την αγορά λιμανιών στην Παναμά, τα οποία ανήκαν σε κινεζική εταιρεία και είχαν προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Αντίστοιχα, η CMA CGM, μεγάλος ανταγωνιστής στον τομέα της ναυτιλίας, έκανε μια εντυπωσιακή κίνηση, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Rodolphe Saade να εμφανίζεται στο Οβάλ Γραφείο δίπλα στον Τραμπ και να υποσχέθηκε 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις στις ΗΠΑ.
Αυτή η στρατηγική κίνηση δείχνει τη νέα δυναμική στον τομέα της ναυτιλίας, όπου οι μεγάλες εταιρείες προσεγγίζουν τον Πρόεδρο Τραμπ για να εξασφαλίσουν συμφωνίες και να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με την αμερικανική κυβέρνηση.
Η προσφορά της CMA CGM περιλαμβάνει την ανάπτυξη του στόλου της με αμερικανική σημαία, την αύξηση των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ και την επέκταση των λιμανιών και των αποθηκευτικών χώρων σε στρατηγικές τοποθεσίες. Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να τριπλασιάσει τον στόλο της με αμερικανική σημαία, φτάνοντας τα 30 πλοία, και να επενδύσει στην ανάπτυξη των λιμανιών και των υποδομών.
Η στρατηγική της CMA CGM δεν είναι χωρίς προκλήσεις, καθώς οι αξιωματούχοι του Τραμπ εξετάζουν περιοριστικά μέτρα κατά των ναυτιλιακών εταιρειών με συνδέσεις στην Κίνα. Η CMA CGM, αν και έχει συνάψει συμφωνίες με την Cosco Shipping, αντιμετωπίζει γεωπολιτικές δυσκολίες, δεδομένου ότι η μητρική εταιρεία Cosco Shipping έχει χαρακτηριστεί από τις ΗΠΑ ως κινεζική στρατιωτική εταιρεία. Παρά τις γεωπολιτικές ανησυχίες, η CMA CGM φαίνεται να έχει καταφέρει να εξασφαλίσει μια στρατηγική θέση στις ΗΠΑ μέσω των επενδύσεών της.
Εν τω μεταξύ, η MSC Group, σε συνεργασία με την αμερικανική BlackRock, απέκτησε τα λιμάνια γύρω από τη Διώρυγα του Παναμά, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε στρατηγικά σημεία παγκοσμίως. Η συμφωνία αυτή, αξίας 22,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έρχεται μετά τις επικρίσεις από τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Marco Rubio, ο οποίος είχε επισημάνει τον έλεγχο των λιμανιών από κινεζικές εταιρείες και τη δυνητική επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με… Λίρα, Κοντοβερό, Lussile, Λιβάνη και άλλα «επώνυμα» σφυριά (pics)
Θεόδωρος Κόντες: Εξαιρετικές οι προβλέψεις για την κρουαζιέρα (πίνακας)
Με νέο αφήγημα και τον «αέρα» της Moody’s οι ελληνικές τράπεζες εξορμούν στο Λονδίνο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα