search icon

Ναυτιλία

Κουμπενάς (ΕΕΚΦΝ): Η αύξηση κόστους για τους επιβάτες κρουαζιέρας έγινε χωρίς διαβούλευση – Ελπίζουμε μέρος των εσόδων να επενδυθεί σε υποδομές

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, η ανάγκη ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα είναι περισσότερο πιεστική από ποτέ

«Oι ανακοινώσεις του υπουργείου Τουρισμού για την εφαρμογή του τέλους κρουαζιέρας σε Μύκονο και Σαντορίνη, αλλά και σε άλλα νησιά θα αυξήσει περαιτέρω το κόστος για τους επιβάτες που αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρα στην Ελλάδα».

Aυτό τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Γιώργος Κουμπενάς, με αφορμή την εξειδίκευση του μέτρου για τον κλάδο που έκανε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και αφορά την εισαγωγή τέλους ύψους 20 ευρώ για τους επιβάτες που αποβιβάζονται στα δημοφιλή νησιά, όπως Μύκονο και Σαντορίνη και 5 ευρώ για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας για την περίοδο από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

O κ. Κουμπενάς τονίζει ότι η συγκεκριμένη ανακοίνωση έγινε «χωρίς καμία διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς του κλάδου, αλλά και τις δημοτικές αρχές».

Πρόσθεσε εξάλλου ότι τα νέα τέλη και μια σειρά από άλλες αυξήσεις, όπως στα τέλη για το ISPS, αλλά και από την εφαρμογή του νέου συστήματος εισόδου – εξόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EES), που προβλέπεται να ενεργοποιηθεί το 2025, καθώς και από το λεγόμενο σύστημα ETIAS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης και Αδειοδότησης Ταξιδιού), που ουσιαστικά θα παρέχει προέγκριση ταξιδιού στους εκτός Σένγκεν επιβάτες κατά το αμερικανικό πρότυπο (ESTA), θα αυξήσουν το κόστος στις κρουαζιέρες με απρόβλεπτες συνέπειες για τον κλάδο.

Επεσήμανε εξάλλου ότι και η εφαρμογή των ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών μέτρων για τα κρουαζιερόπλοια, που αφορούν το σύστημα εμπορίας ρύπων EU Emissions Trading System (ETS), αλλά και το EU Fuel Maritime, θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων ολόκληρου του κλάδου στην Ευρώπη κατά περίπου 30%, κάτι που δεν αποκλείεται να οδηγήσει πολλές εταιρείες σε αλλαγές προορισμών εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Αναμένουμε την εξειδίκευση των μέτρων σχετικά με τους προορισμούς στους οποίους θα ισχύουν, αλλά και τον τρόπο που θα εφαρμοστούν, ελπίζοντας ότι σημαντικό μέρος των εσόδων θα επενδυθεί σε υποδομές σχετικές με την κρουαζιέρα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα διεθνώς, με χαρακτηριστικότερο εκείνο της Αλάσκας, για το πώς τέτοιου είδους μέτρα χωρίς προηγούμενη διαβούλευση μπορούν να στρέψουν τις εταιρείες κρουαζιέρας σε άλλες περιοχές», τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.

Υπογράμμισε επίσης ότι η ανάγκη ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα είναι περισσότερο πιεστική από ποτέ.

Διαβάστε ακόμη:

Τράπεζες: Τα «SOS» στα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου

Αττική Οδός: Περιθώριο ως τις 12 Φεβρουαρίου για να πληρωθεί το τίμημα και να γίνει το οικονομικό κλείσιμο

Nova: Πώς προχωρά το επενδυτικό πρόγραμμα – Τα σενάρια για την πώληση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version