Καθαρά κέρδη ύψους περίπου 94 εκατομμυρίων δολαρίων πραγματοποίησε το α’ τρίμηνο του 2024 η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Η ρευστότητα ήταν κοντά στο 1,1 δισ. δολάρια.
«Στον τομέα των containerships, οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν σημαντική βελτίωση από το τέλος του προηγούμενου έτους» σχολίασε ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc.:
«Οι διαλύσεις έχουν μειωθεί σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που παρατηρήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Παρόλο που το ο όγκος των φορτίων έχει γενικά βελτιωθεί, η διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ο κύριος λόγος για τη βελτίωση των ναυλώσεων αγοράς» και συνέχισε:
«Έχουμε εξασφαλίσει προληπτικά απασχόληση για το 97% και το 80% του στόλου των containerships μας για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα, δημιουργώντας συμβολαιοποιημένα έσοδα ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων με εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης 3,4 ετών».
Όσον αφορά το ξηρό χύδην φορτίο επεσήμανε: « Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την ανανέωση του στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του, συμφωνήσαμε να αποκτήσουμε δύο ακόμη πλοία capesize και να δεχτούμε την παράδοση ενός πλοίου παρόμοιου μεγέθους. Συνολικά, έχουμε αποκτήσει πέντε πλοία capesize με μέση ηλικία περίπου 12,5 ετών και διαθέτει συνολικά 10 πλοία μικρότερου μεγέθους με μέση ηλικία 14 ετών.
Τα ιδιόκτητα πλοία ξηρού χύδην φορτίου μας συνεχίζουν να διαπραγματεύονται σε spot βάση, ενώ η πλατφόρμα συναλλαγών είναι εμπορικά διαχειρίζεται έναν στόλο 54 πλοίων. Όπως αναφέρθηκε στο παρελθόν, έχουμε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου τομέα, γεγονός που αποτέλεσε στρατηγική απόφαση για εμάς».
Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας συνάψει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 24 πλοία συνολικά, με βάση ένα υγιές πρόγραμμα που εκτείνεται κατά το επόμενο διάστημα τρίμηνα.
ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ
– Καθαρά κέρδη διαθέσιμα στους μετόχους του πρώτου τριμήνου του 2024 ύψους $94,2 εκατ. ($0,79 ανά μετοχή).
– Q1 2024 Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους1 ύψους $75,2 εκατ. ($0,63 ανά μετοχή).
– Ρευστότητα 1ου τριμήνου 2024 ύψους 1.106,0 εκατ. δολαρίων
II. ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΊΗΣΗ ΤΗΣ ΝΑΎΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΔΙΌΚΤΗΤΟΥ ΣΤΌΛΟΥ
– ΠΛΉΡΩΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΜΕΝΟ ΠΛΟΊΟ ΜΕΤΑΦΟΡΆΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΊΩΝ
ΣΤΌΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΤΟΣ
– 97% και 80% του στόλου των containerships καθορισμένο για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.
– Συμβατικά έσοδα για τον στόλο containerships ύψους περίπου 2,3 δισ. δολαρίων με σταθμισμένο κατά TEU διάρκεια 3,4 ετών
– Σύναψη περισσότερων από 30 συμφωνιών ναύλωσης για τον ιδιόκτητο στόλο ξηρού χύδην φορτίου από το 4ο τρίμηνο του 2023
ανακοίνωση αποτελεσμάτων
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΣ
Εκποιήσεις σκαφών
– Ολοκλήρωση της πώλησης των ακόλουθων πλοίων ξηρού χύδην φορτίου:
– m/v Pegasus του 2011 w χωρητικότητας 56.726 DWT.
– το πλοίο Merida που ναυπηγήθηκε το 2012 με χωρητικότητα 56.670 DWT.
– m/v Alliance κατασκευασμένο το 2012 με χωρητικότητα 33.751 DWT.
– Το m/v Konstantinos ναυπηγήθηκε το 2012 με χωρητικότητα 32 178 DWT.
Τα καθαρά έσοδα από την πώληση μετά την αποπληρωμή του χρέους ανήλθαν σε 26,2 εκατ. δολάρια.
– Συμφωνία για την πώληση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου m/v Adventure του 2011 33.755 DWT (αναμενόμενη ολοκλήρωση της πώλησης), εντός του β΄ τριμήνου του 2024). Εκτιμώμενα καθαρά έσοδα από την πώληση μετά την προπληρωμή του χρέους ύψους 7,1 εκατ. δολαρίων.
Απόκτηση σκαφών
– Ολοκλήρωση της εξαγοράς του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου Miracle, χωρητικότητας 180.643 DWT, κατασκευής 2011 (πρώην Iron Miracle).
– Συμφωνία για την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου χωρητικότητας 181.415 DWT, κατασκευής 2012, Frontier Unity (πρώην Frontier) (αναμενόμενη ολοκλήρωση εντός του β’ τριμήνου του 2024).
– Συμφωνία για την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην φορτίου χωρητικότητας 179,895 DWT, κατασκευής 2012, Lowlands. Prosperity (tbr. Prosper) (αναμενόμενη ολοκλήρωση εντός του 2ου τριμήνου του 2024).
IV. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΞΗΡΟΥ ΧΥΔΗΝ ΦΟΡΤΙΟΥ
– Η Costamare Bulkers Inc. (“CBI”) έχει επί του παρόντος σταθεροποιήσει έναν στόλο 54 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου σε περίοδο ναυλώσεις, που αποτελούνται από τα εξής:
33 πλοία Newcastlemax/ Capesize.
21 πλοία Kamsarmax.
– Η πλειονότητα του σταθερού στόλου είναι σε συμφωνίες ναύλωσης που συνδέονται με δείκτη, αποτελούμενη από:
28 ναυλώσεις για πλοία Newcastlemax/ Capesize που συνδέονται με δείκτες.
8 ναυλώσεις για πλοία Kamsarmax που συνδέονται με δείκτη.
– Μέση εναπομένουσα διάρκεια για τον ναυλωμένο στόλο Newcastlemax/ Capesize και Kamsarmax 12 και 6 μήνες, αντίστοιχα.
V. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΉΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ
– Ελέγχουσα συμμετοχή στην Neptune Maritime Leasing Limited (“NML”).
– Τρέχουσα επένδυση της εταιρείας στην NML ύψους 123,3 εκατ. δολ.
– Αναπτυσσόμενη πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης, έχοντας χρηματοδοτήσει 24 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία κατά την ημερομηνία του παρόντος δελτίου τύπου, για
συνολικό ποσό περίπου 258 εκατ. δολαρίων, με βάση αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ένα υγιές pipeline.
VI. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ
– Στις 2 Απριλίου 2024, η Εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα ύψους 0,115 δολαρίων ανά μετοχή επί των κοινών μετοχών, το οποίο καταβλήθηκε στις 6 Μαΐου 2024, στους κατόχους κοινών μετοχών που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο στις 19 Απριλίου 2024.
Διαβάστε ακόμη
«Έξυπνοι Μετρητές»: Ο ΔΕΔΔΗΕ… προθερμαίνεται για την εγκατάστασή τους
Γιώργος Κιμούλης: Η πτώχευση και το σφυρί για διαμέρισμα στη Βούλα
Υπέρβαση των κρατικών εσόδων κατά 500 εκατ. ευρώ λόγω myDATA και POS
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ