«Το όραμα του 1990 να γίνει ο Πειραιάς Hub έγινε στόχος και στόχος παραμένει ακόμα με αρκετά βήματα που έχουν γίνει και αλλά τόσα που πρέπει να γίνουν για να μην χαθεί  και αυτήν την ευκαιρία.» Τα λόγια ανήκουν στον Κωστή Αχλαδίτη  Managing Director της GoldenCargo με τεράστια εμπειρία στον κλάδο.

«Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προσπαθεί να εξελίξει το λιμάνι του Πειραιά σε Maritime Logistics Hub εφάμιλλο του Ρότερνταμ» επισημαίνει και παραθέτει στοιχεία:

«Πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι εργάζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα και συνέβαλαν το 2019 το 10% του ΑΕΠ, ήτοι 11 δισεκατομμύρια ευρώ. Και υπάρχουν προοπτικές αύξησης στο 12%.

Τα στοιχεία αυτά δεν μετράνε τα ναυτιλιακά logistics και το ποία θα είναι η προστιθέμενη από τη μετεγκατάσταση στον Πειραιά ελληνικών συμφερόντων εταιρειών που σήμερα δραστηριοποιούνται σε άλλες χώρες» και προσθέτει:

«Το ΑΕΠ της Ολλανδίας το 2020 ανήλθε στα 914 δισεκατομμύρια ευρώ και το 1/3 προήλθε από τα Logistics με τα Maritime Logistics να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στη συμβολή αυτή.

Η Ελλάδα είχε ΑΕΠ 190 δισεκατομμύρια. Η πρόκληση είναι εδώ.

Για να πετύχουμε τον στόχο μας θα πρέπει να γίνει μείωση της φορολογίας, πλήρης εναρμονισμός με την ευρωπαϊκή τελωνειακή νομοθεσία, λιγότερη γραφειοκρατία, και ψηφιοποίηση του συστήματος.

Δυστυχώς η υπάρχουσα νομοθεσία καθυστερεί την ανάπτυξη της βιομηχανίας αυτής.

Για να είμαστε όμως ειλικρινείς την τελευταία διετία γίνανε κάποια βήματα προς τη θετική κατεύθυνση αλλά δεν είναι αρκετά ούτε ανταγωνιστικά στον βαθμό που είναι άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

Στις μέρες μας ένα πλοίο με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται αντιμέτωπο με γραφειοκρατικές διαδικασίες όσον αφορά τον εφοδιασμό του με προμήθειες και ανταλλακτικά.

Ένα κρουαζιερόπλοιο είναι πιο εύκολο να πάρει προμήθειες από έναν πωλητή τρίτης χώρας παρά από μία ελληνική εταιρεία».

Υποδομές

Για την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών επισημαίνει: «Οι υποδομές πρέπει να βελτιωθούν όπως επίσης η σιδηροδρομική σύνδεση από και προς την Ευρώπη ώστε οι διαδρομές να γίνουν μικρότερες. Έχουμε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο αλλά ακριβό σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρει.

Το λιμάνι του Πειραιά έγινε ένα από τα πέντε κορυφαία της Ευρώπης όσο ανεβαίνει και ο αριθμός των εξυπηρετούμενων εμπορευματοκιβωτίων τα οποία όμως στην πλειοψηφία τους είναι transit-διερχόμενα».

Ναυπηγοεπισκευή

Όπως λέει ο Κωστής Αχλαδίτης, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων και αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις – decision makers είναι εγκαταστημένοι στην Ελλάδα και σε συνδυασμό με την προσπάθεια επανεκκίνησης της ναυπηγικής βιομηχανίας παρουσιάζεται μοναδική ευκαιρία να προωθηθεί τον Πειραιά ως λιμάνι κόμβο- hub.

«Ένα πλοίο που κάνει drydock-επισκευές δεν είναι μόνο για βάψιμο. Πολλά μέλη του cluster μπορούν να εμπλακούν επιχειρηματικά ενώ θα βρίσκεται στη δεξαμενή, για τις ετήσιες επισκευές του.

Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί, εξωστρεφείς , απόλυτα διαφανείς, ψηφιοποιημένοι στις υπηρεσίες που παρέχουμε.

Η τεχνογνωσία υπάρχει πρέπει να πλησιάσουμε νέες αγορές. Λείπει ένα στρατηγικό σχέδιο και κοινή δράση ώστε να προχωρήσουμε παρά πέρα.

Διαβάστε ακόμη:

Νέα αποκλιμάκωση τιμών στο φυσικό αέριο – Eντείνονται οι πιέσεις από τη βιομηχανία για τις ανατιμήσεις στο ρεύμα

Το νέο «ράλι» για τις εταιρείες πληροφορικής και οι μεγάλες προοπτικές

«Κόλαση» για τους Ρώσους ολιγάρχες και στους φορολογικούς παράδεισους