search icon

Ναυτιλία

Κώστας Κόντες: Για τον μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας χρειάζονται τεχνολογικές λύσεις

Από τα πιο έμπειρα στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας μιλάει  για τη νέα εποχή  στην οποία έχει εισέλθει η ναυτιλία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η θαλάσσια βιομηχανία

«Η τεχνολογία και η εφαρμογή της απαιτούνται τόσο στα πλοία όσο και στην εγκατάσταση του γραφείου διαχείρισης πλοίων» επεσήμανε ο Κώστας Κόντες από τα πιο έμπειρα στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας μιλώντας  στο συνέδριο «5th Athens Triennial Meeting» για τη νέα εποχή  στην οποία έχει εισέλθει η ναυτιλία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η θαλάσσια βιομηχανία.

Όπως επεσήμανε τα  κύρια στοιχεία της τεχνολογίας επί του πλοίου πρέπει να επικεντρωθούν γύρω από τα εξής:

1. Υποβοήθηση του πληρώματος επί του πλοίου στη λήψη αποφάσεων / αντιμετώπιση προβλημάτων / επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο με το γραφείο διαχείρισης.

2. Λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων επί του σκάφους. Πάρτε παράδειγμα από τη βιομηχανία αερομεταφορών.

3. Εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (ηλεκτρονική μάθηση, λογισμικό προσομοίωσης).

4. Ευημερία του πληρώματος και ιατρική υποστήριξη εξ αποστάσεως.

Στη συνέχεια ανέφερε ότι στον αντίποδα το περιβάλλον του γραφείου διαχείρισης πλοίου μπορεί να έχει ελαφρώς διαφορετικές προτεραιότητες:

1.Ανάλυση δεδομένων και συστήματα υποστήριξης αποφάσεων.

Χρήση του Sentinel / χρήση δυναμικής μοντελοποίησης για τον εντοπισμό κινδύνων που σχετίζονται με ένα πλοίο ή αδελφά πλοία.

2. Παρακολούθηση των επιδόσεων του στόλου/του πλοίου (π.χ. βελτιστοποίηση δρομολογίων, κατανάλωση καυσίμων).

3.Προληπτική συντήρηση / παρακολούθηση βάσει κατάστασης.

«Για τον μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας χρειάζονται  τεχνολογικές λύσεις» υπογράμμισε: «-Καινοτομία που οδηγεί στη ναυτιλιακή αριστεία  για την επίλυση των προβλημάτων πληρώματος στο μέλλον, υποστηρίζοντας την ικανότητα και την ανάπτυξη δεξιοτήτων του πληρώματος.

-Βελτιστοποιημένη εφοδιαστική και λειτουργίες:

-Ναυτιλία που υποστηρίζει τόσο τις προηγμένες οικονομίες όσο και τις πιο απομονωμένες / με περιορισμένους πόρους κοινότητες.

-Λύσεις όπως αυτόνομα πλοία, μη επανδρωμένα λιμενικά συστήματα.

-Βελτίωση της ασφάλειας.

– Πρόληψη περιστατικών μεγάλης κλίμακας, π.χ. γέφυρα Βαλτιμόρης.

Μιλώντας για τις πρωτοβουλίες για την πράσινη ναυτιλία είπε:

-Ανάπτυξη του ιδανικού καυσίμου του μέλλοντος.

-Υποστήριξη του ταξιδιού της βιομηχανίας για τη μείωση των εκπομπών και ικανοποίηση των κριτηρίων του 2050.

Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν  με:

1.Συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων και των πρακτικών από διάφορους κλάδους.

2.Αξιοποίηση της ρυθμιστικής υποστήριξης για την ευθυγράμμιση μεταξύ των ναυτιλιακών στόχων που έχουν τεθεί και των τεχνολογικών εξελίξεων και επενδύσεων.

3.Ενίσχυση της συνεργασίας διαφόρων τεχνολογικών εταιρειών σε διάφορους κλάδους.

4.Το παγκόσμιο ναυτιλιακό αποτύπωμα και η διαπολιτισμική ραχοκοκαλιά μπορούν να προωθήσουν την καινοτομία.

Στη συνέχεια  μίλησε για τα βήματα που πρέπει να γίνουν την ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας στη ναυτιλία:

«Με αυτά κατά νου και πριν μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας στη ναυτιλία, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε τις προκλήσεις και να βασιστούμε στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται:

Α. Πληρώματα

– Έλλειψη πληρωμάτων

-Διαφορετική εμπειρογνωμοσύνη και συνεργασία διαφορετικών γενεών

-Ελλείψεις δεξιοτήτων στις σημερινές και μελλοντικές γνώσεις

-Εκπαίδευση και γνώση της τεχνολογίας αιχμής

Β. Ταχεία τεχνολογική πρόοδος

-Συνεχής εκπαίδευση

-Αλληλεπίδραση ανθρώπου-αυτοματισμού και αποφυγή υπερβολικής εξάρτησης από την τεχνολογία

-Κανονιστική συμμόρφωση και περιβαλλοντικές πιέσεις:

Γ. Περιβαλλοντικοί κανονισμοί

-Συμμόρφωση με τους κανονισμούς

Ο  Κώστας Κόντες κάλεσε τα στελέχη των εταιρειών «να μοιραστούν  την τρέχουσα εμπειρογνωμοσύνη και την τεχνογνωσία από την παλαιότερη γενιά πλοιάρχων και επικεφαλής μηχανικών, ώστε να υπάρξει μεταφορά γνώσεων»  και οι λόγοι είναι οι εξής:

-Τα τεχνολογικά άλματα επιτρέπουν την εκπαίδευση εν ώρα εργασίας εν πλω.

-Η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των βιομηχανιών είναι πλέον δυνατή.

-Συλλογή δεδομένων και ανάλυση μεγάλων δεδομένων.

-Προώθηση της διαχείρισης του στόλου, των επιδόσεων και του ταξιδιού.

-Η βελτίωση των τηλεπικοινωνιών επιτρέπει την απομακρυσμένη ιατρική υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο.

-Μακροπρόθεσμη βελτίωση του ελέγχου του προϋπολογισμού και της κερδοφορίας.

Who is who

Ο Κώστας Κόντες  έχει  σπουδάσει ναυπηγική μηχανική. Είναι απόφοιτος  του Πανεπιστημίου του Newcastle, όπου απέκτησε επίσης το πρώτο του μεταπτυχιακό δίπλωμα. Ακολούθησε  το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στο ναυτιλιακό εμπόριο και τη χρηματοδότηση.

από την αποφοίτησή του  εργάζεται  κυρίως για διαχειριστές τρίτων μερών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό σε όλους τους τομείς της ναυτιλίας. Από κρουαζιερόπλοια μέχρι φορτηγά πλοία και υπεράκτιες μεταφορές.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Η Στακόρ που έμεινε χωρίς «μνηστήρα» και το νέο σφυρί για την Εκδοτική Β. Ελλάδος (pics)

ΥΠΕΘΟ: Μπόνους 4% για όσους καταθέσουν πρώτοι Ε1 – Πρόστιμα σε διοικητές φορέων που καθυστερούν στοιχεία

Αυξάνονται οι τουριστικές ροές μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας – Νέες προσθήκες και από την AEGEAN (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version