Ο Κώστας Δελαπόρτας είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους και καινοτόμους Έλληνες πλοιοκτήτες της νέας γενιάς και ηγείται της εταιρείας DryDel Shipping.
Με μακρόχρονη εμπειρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει καταφέρει να διαφοροποιηθεί, παίρνοντας στρατηγικές αποφάσεις που τον έχουν βοηθήσει να πετύχει σε έναν κλάδο γεμάτο προκλήσεις και έντονο ανταγωνισμό. Από την παραγγελία νέων πλοίων στην Ιαπωνία μέχρι την επέκταση της εταιρείας του σε ισχυρά διεθνή ναυτιλιακά κέντρα , η πορεία του αναδεικνύει την αξία της στρατηγικής σκέψης, της γρήγορης δράσης και της προσαρμοστικότητας στις ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η DryDel έκανε τη μεγάλη της κίνηση παραγγέλνοντας δύο πλοία 182.000 dwt από την ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία Namura Shipbuilding τον Δεκέμβριο του 2024. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που η εταιρεία ή η πρόγονός της Meadway Shipping & Trading, που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο πατέρα του, Διονύση Δελαπόρτα, ασχολήθηκαν με τα capesizes.
Μιλώντας στην Tradewinds, ο Κώστας Δελαπόρτας εξήγησε ότι είναι γρήγορος στις αποφάσεις και αγαπά τις συμφωνίες. Αυτό έγινε φανερό το 2020, όταν επισκέφθηκε το Namura κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 και παρήγγειλε τέσσερα πλοία 40.000 dwt, παρά τις αντιρρήσεις των άλλων. Αυτά τα πλοία, που παραδόθηκαν το 2024, ήδη αύξησαν την αξία τους. Ο Δελαπόρτας πιστεύει ότι τα σύγχρονα πλοία κατασκευασμένα στην Ιαπωνία, ανεξαρτήτως μεγέθους, θα επιφέρουν μεγαλύτερα κέρδη σε σχέση με τα παλαιότερα πλοία, και τα πλοία τύπου handymax του αποδίδουν ήδη περισσότερα λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.
Όπως τόνισε η στρατηγική του για τα capesizes βασίζεται στην αναμενόμενη έλλειψη σύγχρονων πλοίων την περίοδο που θα παραδοθούν τα πλοία του το 2028, όταν αναμένεται αύξηση των εξαγωγών βωξίτη από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα. Ο Δελαπόρτας υποστηρίζει ότι τα capesizes είναι η καλύτερη επιλογή για αυτές τις μεταφορές, λόγω του μεγέθους τους, που τους επιτρέπει να εκμεταλλεύονται καλύτερα τις οικονομίες κλίμακας, ενώ είναι αρκετά ευέλικτα για να προσεγγίζουν περισσότερα λιμάνια.
Η DryDel έχει στενές σχέσεις με την Ιαπωνία, αφού όλα τα πλοία της κατασκευάζονται εκεί και η εταιρεία έχει 10 υπό κατασκευή και 12 σε λειτουργία με μέσο όρο ηλικίας τα τέσσερα χρόνια. Επίσης, διαθέτει 20 πλοία υπό μακροπρόθεσμα ναυλωμένα συμβόλαια.
Ο Κώστας Δελαπόρτας εκφράζει ανησυχίες για την έλλειψη ενδιαφέροντος της νέας ελληνικής γενιάς να ακολουθήσει σπουδές στον τομέα της ναυτιλίας.
Όσον αφορά στις εναλλακτικές πηγές καυσίμου, θεωρεί ότι δεν είναι ακόμη ώριμες για επενδύσεις. Πιστεύει ότι οι κανονισμοί, όπως οι FuelEU και οι τιμές του άνθρακα, δημιουργούν ασάφειες, ενώ προτείνει την εφαρμογή πιο απλών μέτρων, όπως η επιβολή αργής ταχύτητας και η απομάκρυνση των πλοίων άνω των 25 ετών από τα πρώτης κατηγορίας νηολόγια.
Διαβάστε ακόμη
Η Πελοπόννησος νέο hotspot της κτηματαγοράς – Αύξηση τιμών 31% στην πενταετία
Ο πλανήτης προετοιμάζεται για το νέο κύμα δασμών του Τραμπ (γράφημα)
«Παγώνουν» για ένα χρόνο τα επιτόκια για τις ρυθμισμένες δόσεις στην ΑΑΔΕ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα