Οι τεκτονικοί σεισμοί που προκαλεί ο κορωνοϊός σε όλο τον πλανήτη έχει σημάνει συναγερμό. Οι οικονομικές επιπτώσεις βραχυχρόνια και μακροχρόνια θα είναι μεγάλες. Η ναυτιλία μέσω της οποίας μεταφέρεται το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πλήττεται σοβαρά. Η Κίνα βρίσκεται στο επίκεντρό του.
Η παγκόσμια οικονομία έχει συνδεθεί πολύ στενότερα με την Κίνα. Η χώρα του «Κόκκινου Δράκου» ελέγχει το 40% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και το 35% του εισαγόμενου ξηρού φορτίου έναντι μόλις 7% το 2003.
Κάθε εβδομάδα που περνάει ο ρυθμός ανάπτυξης του κινεζικού ΑΕΠ επιβραδύνει με αποτέλεσμα ο στόχος του 6% να μοιάζει άπιαστος. Όσο θα συνέρχεται η Κίνα τόσο θα αυξάνει ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας αλλά και τη ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το ξέσπασμα του ιού ήρθε την χειρότερη εποχή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία ήδη πιέζεται ισχυρά από την εφαρμογή των νέων μέτρων του ΙΜΟ για τα οικολογικά καύσιμα.
Η BIMCO-Baltic and International Maritime Council) η οποία έχει 152 Έλληνες πλοιοκτήτες ως μέλη έχει εκπονήσει τρία σενάρια για την επόμενη ημέρα:
1) Ήπιο: Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο ο ιός θα έχει περιοριστεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου μέσα Μαρτίου και οι Κινέζοι εργάτες θα επιστρέψουν στις εργασίες τους μέχρι τα μέσα του τρέχοντος μηνός. Γεγονός που θα δώσει ώθηση στην αύξηση της κατασκευής, της βιομηχανικής παραγωγής στα διυλιστήρια και κατ’ επέκταση στη ναυτιλία.
2) Μέτριο: Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο υποθέτουμε ότι μεσοπρόθεσμα θα συνεχιστούν οι σε μεγάλη κλίμακα καραντίνες μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Όμως αμέσως μετά η οικονομική δραστηριότητα θα αυξήσει στροφές και θα φθάσει σε επίπεδο ομαλής λειτουργίας μέχρι την Απρίλιο-Μάιο.
3) Το τρίτο σενάριο είναι και το χειρότερο. Ο κορωνοιός θα συνεχίσει για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα να απλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Με βάση αυτή την υπόθεση δεν μπορούν να γίνουν μακροχρόνιες προβλέψεις.