Συνεχίζεται η …εξοπλιστική κούρσα για την κατάληψη της πρώτης θέσης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας. Σύμφωνα με έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers τις τέσσερις κύριες κατηγορίες πλοίων – bulkers, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου – το βιβλίο παραγγελιών της Κίνας ανέρχεται σε 544 παραγγελίες, με το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 525 παραγγελίες. Η Ιαπωνία βρίσκεται κοντά στην τρίτη θέση, με πάνω από 200 περισσότερες παραγγελίες από τον διεκδικητή της τέταρτης θέσης που είναι η Σιγκαπούρη. Επί του παρόντος, η Ιαπωνία έχει 435 πλοία σε παραγγελία, με κατανομή 226 bulkers, 74 δεξαμενόπλοια, 24 εμπορευματοκιβώτια και 111 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Σχεδόν το 40% των ιαπωνικών παραγγελιών (173 από τις 435) τοποθετούνται σε εγχώρια ιαπωνικά ναυπηγεία. Αυτό μεταφράζεται σε 117 bulkers, 25 δεξαμενόπλοια, 13 εμπορευματοκιβώτια και 18 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν σημαντικό μερίδιο των ιαπωνικών παραγγελιών, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 33% (144 πλοία).
Τα χύδην πλοία κατέχουν την πρώτη θέση με 88 παραγγελίες, με 42 παραγγελίες το 2023 και 6 παραγγελίες τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024. Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς αερίου με 33 παραγγελίες, τα δεξαμενόπλοια με 12 και τα εμπορευματοκιβώτια με 11 (που αντιπροσωπεύουν το 46% του ιαπωνικού βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων).
Τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία έχουν παραγγελίες για 21 ιαπωνικά δεξαμενόπλοια και 60 αεριοφόρα, ενώ η Tsuneishi Cebu (Φιλιππίνες) διαθέτει 21 παραγγελίες ιαπωνικών bulker και η Hyundai Vietnam 16 παραγγελίες ιαπωνικών δεξαμενόπλοιων.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη μεταξύ των Ιαπώνων πλοιοκτητών και των κινεζικών ναυπηγείων. Οι ιαπωνικές παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2023 και έχουν ήδη τοποθετήσει 12 νέες παραγγελίες (6 bulkers και 6 gas carriers) τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024.
Διαβάστε ακόμη
Σε ποιους δήμους και περιοχές μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες – Δεκτές οι ενστάσεις (πίνακας)
Συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν: Η πριβέ συζήτηση και τα επόμενα ραντεβού μετά την Άγκυρα
ΛΑΡΚΟ: Τα θολά σημεία και οι παγίδες για την επιβίωση της ελληνικής βιομηχανίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ