Με αφορμή την έναρξη των συνεδρίων KOBC και Marine Money στη Νότια Κορέα, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών της Νότιας Κορέας, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα της VesselsValue. Το infographic αναλύει την κατανομή των πλοίων που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα, τα κορυφαία κράτη που παραγγέλνουν, τις βασικές εταιρείες που επενδύουν σε νοτιοκορεατικά νεότευκτα πλοία, τα πιο πολύτιμα πλοία που έχουν παραγγελθεί και το ποσοστό των πλοίων διπλού καυσίμου που κατασκευάζονται.
Συνοπτικά, σύμφωνα με την έρευνα της Ρεμπέλας Γαλανοπούλου Τζόουνς Content Analyst, Veson Nautical τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα τόσο από άποψη όγκου όσο και από άποψη αξίας αγοράς.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν πολύ δραστήριοι στην ανανέωση του στόλου τους, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 19% περίπου του βιβλίου παραγγελιών της Νότιας Κορέας. Χάρη στα 29 πλοία LNG που έχουν παραγγελθεί, η NYK Line είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, αλλά από άποψη όγκου, την ξεπερνά η CMA CGM, η οποία έχει συνάψει συμβόλαια για 38 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η πλειονότητα των υπό παραγγελία πλοίων εφοδιάζεται με μηχανές διπλού καυσίμου σε μια προσπάθεια να επιτευχθούν οι τελευταίοι στόχοι που έχει θέσει ο ΙΜΟ.
Τα εμπορευματοκιβώτια είναι το πιο δημοφιλές πλοίο σε παραγγελίες στη Νότια Κορέα, με συνολικά 263 πλοία, ακολουθούμενα από τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου με 249 πλοία, τα δεξαμενόπλοια κατατάσσονται στην τρίτη θέση με συνολικά 135 πλοία και τα πλοία μεταφοράς υγραερίου βρίσκονται στην τέταρτη θέση με 67 πλοία.
Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι ο πιο πολύτιμος τομέας σε παραγγελίες, αξίας 34,2 δισ. δολαρίων ΗΠΑ. Ο τομέας αυτός έχει σημειώσει εξαιρετική αύξηση των αξιών τα τελευταία δύο χρόνια, με τις αξίες να ξεπερνούν τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2022 και να συνεχίζουν να αυξάνονται έκτοτε. Η συμβατική τιμή ενός νεότευκτου μεγάλου πλοίου LNG χωρητικότητας 174.000 CBM, έχει αυξηθεί κατά περίπου 26,37% από τον Οκτώβριο του 2021, από USD 203,83 εκατ. σε USD 257,74 εκατ.
Από τον Οκτώβριο του 2021, έχουν γίνει 285 παραγγελίες πλοίων LNG παγκοσμίως, που αντιστοιχούν στο 27,4% του ενεργού στόλου. Αυτό οφείλεται στις βελτιωμένες θεμελιώδεις συνθήκες ζήτησης που προέκυψαν από τη συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας.
Παρά τον σχετικά μικρό ζωντανό στόλο των 1.039 πλοίων, η ραγδαία αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για LNG έχει στείλει τις αξίες στα ύψη, με την αξία του στόλου για τα πλοία μεταφοράς LNG να ανέρχεται σήμερα στα 190 δισ. δολάρια.
Ανάμεσα στα κορυφαία κράτη που βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών της Νότιας Κορέας η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση. Αυτό ισχύει τόσο με βάση τον αριθμό των πλοίων όσο και με βάση τη συνολική αξία, με 124 πλοία υπό παραγγελία και συνολική αξία 18,99 δισ. δολάρια.
Η Sea Traders έχει το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών από άποψη όγκου, με 22 Panamax Bulkers σε παραγγελία, ακολουθούμενη από την Evalend Shipping με 21 πλοία σε παραγγελία, συμπεριλαμβανομένων VLGC LPGs, Handy Bulkers, δεξαμενόπλοια Suezmax και LR1 και μεγάλα πλοία LNG. Η Dynacom Tankers έχει 19 πλοία σε παραγγελία που κυμαίνονται από VLCC έως LR2.
Η Νότια Κορέα κατέχει τη δεύτερη θέση με 113 πλοία σε παραγγελία και αξία αγοράς 17,1 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Η Ιαπωνία βρίσκεται στην τρίτη θέση με 84 πλοία σε παραγγελία, αξίας 15,58 δισ. δολαρίων ΗΠΑ.
Η NYK Line κατέχει την πρώτη θέση στον κατάλογο των πέντε κορυφαίων πλοιοκτητών με πλοία υπό παραγγελία στη Νότια Κορέα, με αξία βιβλίων παραγγελιών 7,62 δισ. δολαρίων ΗΠΑ, που αποτελείται από 29 μεγάλα πλοία LNG 174.000 CBM. Εκτός από τα πλοία με παραγγελία στη Νότια Κορέα, η NYK Line έχει παραγγείλει άλλα 32 πλοία σε ιαπωνικά και κινεζικά ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων παραγγελιών πλοίων LNG, Bulkers, Containers, LPG και Vehicle Carriers.
Η Global Meridian Holdings βρίσκεται στη δεύτερη θέση με συνολικές παραγγελίες ύψους 6,07 δισ. δολαρίων και συνολικά 23 πλοία, όλα είναι μεγάλα πλοία LNG 174.000 CMB. Με συνολικό βιβλίο παραγγελιών αξίας 5,9 δισ. δολαρίων, η Evergreen Marine Corp κατατάσσεται στην τρίτη θέση.
Τα 34 πλοία που έχει παραγγείλει είναι όλα νέα Panamax Containers των 15.000 – 15.500 TEU. Ακολουθεί η MOL στην τέταρτη θέση, με αξία βιβλίου παραγγελιών USD 5,56 δισ. και συνολικά 21 πλοία που αποτελούνται κυρίως από μεγάλα πλοία LNG 174.000 CBM. Η Eastern Pacific Shipping βρίσκεται στην πέμπτη θέση με συνολική αξία 4,85 δισ. δολάρια, τα 18 πλοία που έχουν παραγγείλει στη Νότια Κορέα αποτελούνται από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγραερίου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η CMG CGM έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων σε παραγγελία στη Νότια Κορέα, με συνολικά 38 πλοία Containers, που κυμαίνονται από πλοία Sub Panamax των 2.000 TEU έως New Panamax Containers των 13.000 TEU και αγοραία αξία 3,83 εκατ. δολ.
Από τα πλοία που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα, περίπου το 63% εξοπλίζονται με δυνατότητες διπλού καυσίμου, με αγοραία αξία 99,58 εκατ. δολάρια ΗΠΑ. Με εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα οποία θα είναι πάντα διπλού καυσίμου, όλα τα πλοία μεταφοράς οχημάτων που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα είναι διπλού καυσίμου.
Στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, σχεδόν όλα τα Vehicle Carriers είναι διπλού καυσίμου και αποτελούν το 82% των συνολικών παραγγελιών με βάση 133 πλοία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το κύριο φορτίο στα Vehicle Carriers είναι εργοστασιακά καινούργια ελαφρά οχήματα OEM (Original Equipment Manufacturer), συμπεριλαμβανομένων των EVs (Electric Vehicles), και οι OEMs προτιμούν να μεταφέρουν τα ελαφρά και βαριά νέα οχήματά τους σε καθαρά πλοία που προσφέρουν χαμηλότερες τιμές εκπομπών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παραγγέλνουν οι πλοιοκτήτες στον τομέα των Vehicle Carrier μεγαλύτερο αριθμό πλοίων DF σε σχέση με άλλους τομείς.
Το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό αφορά τον τομέα LPG, όπου έχουν παραγγελθεί 43 πλοία διπλού καυσίμου, που αντιστοιχούν στο 63% περίπου του βιβλίου παραγγελιών. Περίπου το 56% του βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων ή 147 πλοία θα ναυπηγηθούν ως πλοία διπλού καυσίμου, με αγοραία αξία 24,39 εκατ. δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
Συμφωνία ΔΕΗ για την εξαγορά της Κωτσόβολος – Στα 200 εκατ. ευρώ το deal με την Currys
Σνάμπελ (ΕΚΤ): Θα χρειαστούν δύο χρόνια για να φτάσει ο πληθωρισμός στο 2%
Νορβηγία: Σημαντικό βήμα προς την πράσινη υδατοκαλλιέργεια (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ