search icon

Ναυτιλία

Κόντες στο ΝΜ: Ούτε το 2021 θα είναι έτος πλήρους λειτουργίας για τον θαλάσσιο τουρισμό

Εν αναμονή της έκδοσης των ελληνικών πρωτοκόλλων για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας προς τους ελληνικούς λιμένες τα οποία βασίζονται στις Ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις Ευρωπαϊκές χώρες

«Το 2020 φαίνεται να είναι έτος με μηδενική ή ελάχιστη κίνηση στην κρουαζιέρα για το μικρό χρονικό διάστημα που απομένει, αλλά και το 2021 δεν θα είναι έτος πλήρους λειτουργίας στον θαλάσσιο τουρισμό» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες μιλώντας στο ΝΜ.

Ιδιαίτερη σημασίας είναι αυτή τη χρονική περίοδο το πότε θα εκδόσει η κυβέρνηση τα πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας.

«Είμαστε εν αναμονή της έκδοσης των ελληνικών πρωτοκόλλων για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας προς τους ελληνικούς λιμένες τα οποία βασίζονται στις Ευρωπαϊκές οδηγίες που προτείνονται για τις Ευρωπαϊκές χώρες. Βάσει των οδηγιών αυτών η κάθε χώρα θα πρέπει να ετοιμάσει τα εν λόγω πρωτόκολλα, να εγκριθούν και να εφαρμοστούν στη συγκεκριμένη χώρα για το restart. Τα πρωτόκολλα αφορούν στην εφαρμογή επί του πλοίου κανονισμών μια που από-επιβιβάζουν επιβάτες σε λιμένα Κράτους εφαρμογής, αλλά και κανονισμούς που απαιτούνται για τους λιμένες, terminals, χώρους επίσκεψης επιβαινόντων κλπ» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και συνεχίζει:

«Επιπροσθέτως θα υπάρξουν πρωτόκολλα με διαφορετική εφαρμογή προς τους ενδιάμεσους λιμένες -προορισμούς για την από – επιβίβαση επιβαινόντων και επισκέψεις στον συγκεκριμένο προορισμό, εκδρομές, προμήθειες κλπ. Υπάρχουν βέβαια διαφοροποιήσεις σε ορισμένους προορισμούς που αφορούν λιμενικές εγκαταστάσεις, terminals, tenders, αλλά και οργάνωση εκδρομών και security».

Οι περισσότερες απαιτήσεις λειτουργίας του πλοίου αναφέρονται σε υγειονομικά standards και υψηλές προδιαγραφές hygiene συμπεριλαμβανομένων καθαριότητας, προετοιμασία και αποθήκευση φαγητών, έλεγχος υδάτων, αλλά και κολυμβητικών δεξαμενών, Jacuzzi, χρήσεις μασκών, γάντια, απολυμαντικά είναι απαραίτητα για τις υπηρεσίες πληρωμάτων και αυτοβούλως των επιβατών όπου απαιτείται κλπ.

Καθαρισμοί σε χώρους και έπιπλα, ως επίσης και απολυμάνσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα μαζί με το συχνό καθαρισμό χειρών και εφαρμογή μάσκας στους επιβαίνοντες είναι στην πρώτη γραμμή.

Επίσης, η τήρηση αποστάσεων, αποφυγή συνωστισμού και ο έλεγχος χώρων με συγκεκριμένο αριθμό επισκεπτών πρέπει να ελέγχεται και να τηρείται.

Η μεταφορά και αποθήκευση προμηθειών πλοίου πρέπει να ελέγχονται και να απολυμαίνονται όπως οι υγειονομικές οδηγίες το απαιτούν. Ακόμη το pre embarkation, αλλά και οι από – επιβίβασης επιβαινόντων στους λιμένες πρέπει να τηρούνται σχολαστικά οι εν λόγω απαιτήσεις / προδιαγραφές συμπεριλαμβανομένων των θερμομετρήσεων, συμπλήρωση εγγράφων για πληροφόρηση Αρχών και πλοίων, η διαχείριση αποσκευών και προμηθειών κλπ.

«Μετά τα ανωτέρω αναφερόμενα standards στοιχεία που αποτρέπουν τη μετάδοση του ιού εύκολα υπάρχουν και οι επιπλέον απαιτήσεις που συνιστούν οι ειδικοί και αφορούν συγκεκριμένους χώρους αλλά και τεχνικές εφαρμογές που προτείνονται για καλύτερη εξασφάλιση των επιβαινόντων και συμπεριλαμβάνουν» επισημαίνει ο Θ. Κόντες.

«Το air condition σύστημα στο πλοίο και συγκεκριμένα η επανακυκλοφορία του αέρος στους χώρους. Πρέπει η επανακυκλοφορία να μειωθεί στο ελάχιστο και αν είναι δυνατόν να μηδενιστεί με παροχή μόνο καθαρού εξωτερικού αέρα. Βέβαια επειδή σε υψηλές θερμοκρασίες αυτό είναι αδύνατον, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις να απολυμαίνεται ο επανακυκλοφορών αέρας προς τους διάφορους χώρους.

Προτάσεις με ιονισμό και τοποθέτηση φίλτρων HEPA φαίνεται να είναι η πιο ασφαλής λύση, με τον ιονισμό να εφαρμόζεται στις κύριες παροχές αέρα προς τις καμπίνες, έτσι ώστε η απολύμανση του αέρα είναι δεδομένη σε όλους τους χώρους. Επιπλέον βέβαια ανάλογα με τις εγκαταστάσεις ίσως απαιτείται να υπάρχουν dampers για να ρυθμίζεται η επανακυκλοφορία ανάλογα με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος περιοχής για να ρυθμίζεται αναλόγως στο minimum ή ακόμη και να μηδενίζεται.

Θα πρέπει να εξοπλιστούν κατάλληλα με τα προτεινόμενα μηχανήματα, εργαλεία, αλλά και προμήθεια ανάλογων tests, φαρμάκων και εμβολίων όταν αυτά είναι διαθέσιμα.

Επίσης θα χρειαστεί ο χώρος να μεγαλώσει αρκετά για να διαθέτει δωμάτια απομόνωσης με αρνητική πίεση σε περίπτωση που νοσήσει κάποιος επιβαίνων και μέχρι να μεταφερθεί στο νοσοκομείο αναφοράς.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ εκτός βέβαια από τα πρωτόκολλα στα πλοία πρέπει να εφαρμοσθούν και τα πρωτόκολλα σε λιμένες, μεταφορά επιβατών, επισκέψιμων χώρων, αλλά και documentation που χρειάζεται σε διάφορους προορισμούς και χώρες.

Τα πρωτόκολλα αυτά εφαρμόζονται σύμφωνα με τις οδηγίες της χώρας εκκίνησης της κρουαζιέρας στην πλειονότητα, αλλά υπάρχουν και άλλες απαιτήσεις από τις χώρες με ενδιάμεσους σταθμούς για να αποφευχθεί η μετάδοση του ιού.

Οι κύριες απαιτήσεις στις κτιριακές εγκαταστάσεις λιμένων είναι:

«Σχετικά με τα πληρώματα των πλοίων, αν και δεν έχουν συζητηθεί σχετικές οδηγίες, θα πρέπει να τηρούνται τα χρονικά διαστήματα των συμβάσεων τους και να επιτρέπεται ο επαναπατρισμός αυτών εφαρμόζοντας βέβαια της Χώρας τα επιδημιολογικά κριτήρια ασφαλείας. Για την επάνδρωση των πλοίων ήδη ελέγχονται η Χώρα που προέρχονται και φυσικά ανάλογα τα επιδημιολογικά δεδομένα υπάρχει απομόνωση μέχρι 14 ημερών πριν την έναρξη καθηκόντων» αναφέρει ο κ. Κόντες:

«Επίσης ζητούνται διάφορες οδηγίες που προτείνονται και αφορούν τις αποστάσεις επιβατών, την διαμονή αριθμού επιβαινόντων ανά καμπίνα ως επίσης και χρήση των δημοσίων χώρων και εστιατορίων με περιορισμένο αριθμό επιβατών.

Exit mobile version