search icon

Ναυτιλία

Κυρίαρχοι οι Έλληνες σε ναυπηγήσεις LNG-LPG carriers και δεξαμενόπλοια

Ξεχωρίζει η Μαρία Αγγελικούση στα δεξαμενόπλοια με 4 παραγγελίες για υπερ-δεξαμενόπλοια VLCC συνολικού κόστους 417,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Κορυφαίοι στις παραγγελίες για ναυπήγηση LNG-LPG carriers αλλά και δεξαμενόπλοιων αναδείχθηκε το 2021 η ελληνική πλοιοκτησία.

Τα Gas carriers είχαν μία πολύ καλή χρονιά όσο αφορά τις παραγγελίες ναυπήγησης. Παραγγέλθηκαν 93 LPG και 93 LNG έναντι 54 και 46 το 2020. Η βιομηχανία εκτιμά ότι οι εξαγωγές των ΗΠΑ θα αυξηθούν, με παράλληλη μείωση της παραγωγής του ΟΠΕΚ.

Οι παραγγελίες για LNG vessels αυξήθηκαν κατά 207% συνολικού κόστους 16,98 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Όπως και στα δεξαμενόπλοια, έτσι και στα υγραεριοφόρα οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν. Έβαλαν 18 παραγγελίες συνολικής αξίας 3,63 δισεκατομμυρίων δολαρίων και είναι πίσω μόνο από τη Νότιο Κορέα όσο αφορά επιμέρους την κατηγορία LPG με 16 παραγγελίες έναντι 14.

Η παρουσία των Ελλήνων είναι κάτι παραπάνω από δυναμική αφού το 2020 είχαν βάλει μόλις μία παραγγελία για ναυπήγηση LNG και μόλις τέσσερις για LPG.

Tankers

Οι παραγγελίες για ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων ήταν αρκετά μειωμένες, όμως με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να πρωταγωνιστούν. Το 2021 δόθηκαν 181 παραγγελίες συνολικής αξίας 8,68 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 422 παραγγελιών το 2019, μείωση σε ποσοστό 57,1%.

Οι Έλληνες έβαλαν 49 παραγγελίες ποσοστό 27,1% επί του συνόλου, μία μικρή μείωση έναντι των 70 παραγγελιών που είχαν δώσει το 2020. Από έδωσε τ ις περισσότερες παραγγελίες αυτά τα 49 πλοία, τα 18 είναι Aframax και LR2. Η Μaran Tankers έδωσε τις περισσότερες παραγγελίες που αφορούν 4 VLCCs μεταφορικής ικανότητας 300.000 DWT, το καθένα, με παράδοση το 2023, στη Samsung συνολικού κόστους 417,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τους Έλληνες ακολουθούν οι Κινέζοι με 32 παραγγελίες έναν 49 των Ελλήνων. Το κόστος των ελληνικών παραγγελιών ανέρχεται στα 2,77 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 991 εκατομμυρίων των Κινέζων. Οι Κινέζοι εστιάζουν με μικρά και Μiddle Range δεξαμενόπλοια και οι Έλληνες στα μεγάλα crude και product carriers.

Η ναυλαγορά

Σε επίπεδα ρεκόρ κυμάνθηκε το 2021 η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υγραεριοφόρων. Η μεγάλη ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων οδήγησε τις ναυτιλιακές εταιρείες-Liners αλλά και πλοιοκτήτριες που δίνουν τα πλοία τους στις Liners σε ναυλώσεις bare boat, να βάλουν πολλές παραγγελίες στα ναυπηγεία. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν και οι πλοιοκτήτες με Gas carriers που είδαν όλο τον κόσμο να κάνει στροφή σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας και να απομακρύνεται από τις παραδοσιακές μορφές του πετρελαίου και το άνθρακα. Η στροφή αυτή έριξε στα τάρταρα τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων με αποτέλεσμα οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις να είναι ελάχιστες. Μικρή μείωση σημειώθηκε στις παραγγελιές για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων.

Στην κατηγορία cargo vessels που περιλαμβάνονται στην έρευνα της VesselsValue περιλαμβάνονται τα container vessels, τα φορτηγά, τα δεξαμενόπλοια, τα φορτηγά και τα υγραεριοφόρα.

Το 2021 στο βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις προστέθηκαν 1.286 πλοία αριθμός αυξημένος κατά 32,7% σε σύγκριση με τα 969 του 2020. Η συνολική αξία του βιβλίου παραγγελιών ανήλθε στα 91,61 δισεκατομμύρια δολάρια ποσοστό αύξησης 114% σε σύγκριση με τα 42,83 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.

Οι περισσότερες παραγγελίες δόθηκαν συνολικά 1.217 τον αριθμό σε ναυπηγεία της Κίνας (682), της Νοτίου Κορέας (391) και της Ιαπωνίας (144). Ακολουθούν το Βιετνάμ με 21 και η Ινδία με 12.

Containers

Το 2021, το ρεκόρ παραγγελιών σημειώθηκε με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, δόθηκαν 561 παραγγελίες έναντι μόλις 114 το 2020 και 107 του 2019. Το κόστος των παραγγελιών ανέρχεται στα 43,39 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι το 47,4% των συνολικών παραγγελιών.

Η Ασία έδωσε τις περισσότερες παραγγελίες το 2021 με τις Ταϊβάν, Κίνα, Σιγκαπούρη, Νότιο Κορέα και Ιαπωνία να έχουν παραγγείλει 314 container vessels, το 65,8% του συνόλου. Η Ταϊβάν επένδυσε τα περισσότερα κεφάλαια ήτοι 8,38 δισεκατομμύρια δολάρια για 131 παραγγελίες. Τη διετία 2019-2020 είχαν δώσει συνολικά 58 παραγγελίες.

Το κόστος ναυπήγησης εκτοξεύτηκε. Ένα Panamax Container μεταφορικής ικανότητας 4.250 εμπορευματοκιβωτίων, κόστιζε τον Σεπτέμβριο του 2020 23,6 εκατομμύρια δολάρια και έναν χρόνο αργότερα τον Σεπτέμβριο του 2021 65,5 εκατομμύρια, ποσοστό αύξησης 177,7%.

Οι κορυφαίες παραγγελίες

Στις 25 Μαρτίου 2021 η Evergreen Marine έβαλε παραγγελία στη Samsungγια ναυπήγηση 20 Νew Panamax Containers μεταφορικής ικανότητας 15.000 TEU, το καθένα, με παράδοση 2024-2025 αξίας 2,48 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στις 20 Απριλίου 2021, η MSC παρήγγειλε 4 ULCVs μεταφορικής ικανότητας 24.100 κουτιών το καθένα, με παράδοση το 2023 από τα ναυπηγεία Jiangnan Shanghai Changxing HI συνολικού κόστους 600 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Στις 28 Ιουνίου 2021 η Wan Hai Lines παρήγγειλε στα ναυπηγεία Nihon Shipyard 12 Panamax Containers μεταφορικής ικανότητας 3.055 με παράδοση το 2023,) συνολικής αξίας 585,6 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Στις 22 Σεπτεμβρίου 2021 η Seaspan Corporation έβαλε παραγγελία στο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding για 10 Post Panamax Containers (7.000 TEU) με παράδοση το 2024, συνολικής αξίας 860 εκατομμυρίων δολαρίων.

Bulkers

Η άνοδος της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου λόγω της αύξησης του όγκου του εμπορίου άνθρακα και του συνωστισμού στα λιμάνια της Ασίας που εγκλώβισε χωρητικότητα δεν αποτυπώθηκε στις παραγγελίες. Το 2021 δόθηκαν 250 παραγγελίες ναυπήγησης συνολικής αξίας 9,7 δισεκατομμυρίων, έναντι 322 παραγγελιών το 2020.

Ασιατικών συμφερόντων εταιρείες παρήγγειλαν 77 πλοία ήτοι το 30,8% του συνόλου. Ακολουθούν οι Ιάπωνες με 28 παραγγελίες. Αριθμοί που έρχονται σε αντίθεση με το 2019 όταν οι Ιάπωνες είχαν δώσει 18 περισσότερες παραγγελίες από τους Κινέζους.

Οι μεγαλύτερες παραγγελίες

-Στις 16 Απριλίου 2021 η Nisshin Shipping έβαλε παραγγελίες για 10 Panamax Bulkers (82.000 DWT) με παράδοση το 2022/2023 στις γιάρδες Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry συνολικής αξίας 280 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Στις 14 Ιουνίου 2021, η Himalaya Shipping παρήγγειλε 12 Capesize Bulkers 209.800 DWT, με παραλαβή το 2023/2024, στα New Times Shipbuilding συνολικής αξίας 804 εκατομμυρίων.

-Στις 14 2021, η Bank of Communications Financial Leasing παρήγγειλε 8 Ultramax Bulkers 63.600 DWT με παραλαβή το 2023 στα COSCO Shipping Heavy Industry Shanghai συνολικής αξίας 256 εκατομμυρίων δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Όμιλος Quest: Η επέκταση σε νέα δραστηριότητα και η έναρξη του 5ετούς πλάνου

Μπάφετ, Μάνγκερ, Ακμαν: Άλλάζουν τα χαρτοφυλάκιά τους – Πού επενδύουν, τι σορτάρουν και τι αφήνουν

Μιχαήλ Φρίντμαν – Όλεγκ Ντεριπάσκα: Οι πρώτοι Ρώσοι δισεκατομμυριούχοι που τάσσονται κατά του Πούτιν

Exit mobile version