Η China State Shipbuilding Corporation (CSSC) παρουσίασε τα σχέδια για το μεγαλύτερο πυρηνικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Πρόκειται για πλοίο μεταφορικής ικανότητας 24.000 TEU. Τα αποκαλυπτήρια έγιναν την περασμένη Τρίτη στην έκθεση Marintec China στη Σαγκάη.
Το πλοίο θα χρησιμοποιεί έναν αντιδραστήρα λιωμένου άλατος (MSR) τέταρτης γενιάς για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
«Το εξαιρετικά μεγάλο πυρηνικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει σχεδιαστεί για να επιτύχει πραγματικά “μηδενικές εκπομπές” κατά τη διάρκεια του κύκλου λειτουργίας του πλοίου», ανέφερε η CSSC.
Ο νηογνώμονας DNV θα εκδώσει μια κατ’ αρχήν έγκριση στο ναυπηγείο Jiangnan Shipbuilding της CSSC.
«Αυτός ο τύπος πλοίου έχει υψηλή ασφάλεια, ο αντιδραστήρας λειτουργεί σε υψηλή θερμοκρασία και χαμηλή πίεση, μπορεί κατ’ αρχήν να αποφύγει την τήξη του πυρήνα και διαθέτει χαρακτηριστικά κατά της διάδοσης και εγγενή ασφάλεια», ανέφερε η ανάρτηση της CSSC:
«Οι αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSR) είναι ένας τύπος αρθρωτών πυρηνικών αντιδραστήρων μικρής κλίμακας που χρησιμοποιούν ένα υγρό μείγμα αλάτων τόσο ως καύσιμο όσο και ως ψυκτικό μέσο. Το καύσιμο, το οποίο είναι διαλυμένο στο άλας, επιτρέπει καλύτερο έλεγχο και αποδοτικότητα στην πυρηνική αντίδραση, παρέχοντας βελτιωμένη ασφάλεια και δυνατότητα υψηλότερης αξιοποίησης του καυσίμου.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πυρηνική ενέργεια παρέχει ενέργεια χωρίς εκπομπές ρύπων σε ναυτικά και κυβερνητικά πλοία για πάνω από έξι δεκαετίες, η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά τη χρήση πυρηνικής πρόωσης για εμπορικά πλοία σε μια προσπάθεια να αυξήσει την αποδοτικότητα και να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της βιομηχανίας για την επίτευξη των διεθνών στόχων.
Μελέτη του νηογνώμονα ABS που δημοσιεύθηκε νωρίτερα φέτος υποδεικνύει ότι η πυρηνική πρόωση σε εμπορικά θαλάσσια πλοία, συγκεκριμένα σε ένα containership 14.000 TEU και ένα δεξαμενόπλοιο Suezmax, μπορεί να αυξήσει τη χωρητικότητα φορτίου και την επιχειρησιακή ταχύτητα, εξαλείφοντας παράλληλα τις εκπομπές CO2 και την ανάγκη ανεφοδιασμού με καύσιμα σε μια διάρκεια ζωής 25 ετών.
Διαβάστε ακόμη
Επιτόκια: Αρνητική επίδοση για την Ελλάδα στο κόστος αγοράς στέγης – Τι ισχύει με τις καταθέσεις
Έτσι προστατεύονται οι παγετώνες από την κλιματική αλλαγή
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στη «φαρέτρα» της νέα μονάδα φυσικού αερίου ισχύος 153 MW για την περιοχή της Φθιώτιδας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ