search icon

Ναυτιλία

Κίνα: Απόλυτη κυριαρχία στη ναυπηγική βιομηχανία με το 65% των παγκόσμιων παραγγελιών

Τον Νοέμβριο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας για μετρά 3.256 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224 εκατ. dwt, σημειώνοντας αύξηση 37% από το 2023 και 72% από το 2022

Φωτό: Μηνάς Τσαμόπουλος

Μετά την πρόσφατη επαναδραστηριοποίηση της Jiangsu Rongsheng Heavy Industries για την υλοποίηση μιας σημαντικής παραγγελίας από την MSC για οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 12.000 TEU, αξίζει μια πιο προσεκτική ματιά στις εξελίξεις και τη δυναμική του κινεζικού ναυπηγικού τομέα.

Σύμφωνα με τον Νίκο Ταγκούλη αναλυτή του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal «μετά τη σταδιακή επαναλειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας και την ανάκαμψη του διεθνούς εμπορίου στη μετά-COVID εποχή, η ναυπηγική βιομηχανία γνώρισε μια αξιοσημείωτη αύξηση της ζήτησης. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 41%, από 3.591 πλοία το 2021 σε 5.049 τον Νοέμβριο του 2024. Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν επωφεληθεί από αυτή τη ζήτηση, αυξάνοντας σταθερά το μερίδιό τους στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών. Ωστόσο, η υπερβολική ζήτηση για νέα χωρητικότητα, έχει οδηγήσει σε συμφόρηση στα ναυπηγεία, περιορίζοντας τις διαθέσιμες χρονοθυρίδες και παρατείνοντας τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης» και συνεχίζει:

«Σε απάντηση, η ικανότητα της Κίνας για νέες ναυπηγήσεις αυξήθηκε μέσω της επαναλειτουργίας αδρανών ναυπηγείων και της επέκτασης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Εκτός από την Jiangsu Rongsheng, ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά κινεζικά ναυπηγεία, που ιδρύθηκε το 2006, άλλα ναυπηγεία, όπως η Hengli Heavy Industry, η Yangzhou Guoyu Shipbuilding και η Dalian Shipbuilding Offshore, ξεκίνησαν εκ νέου τη λειτουργία τους. Εν τω μεταξύ, τα New Times Shipbuilding, Wuhu Shipyard και Nantong Xiangyu Shipbuilding, μεταξύ άλλων, έχουν επεκτείνει τις δυνατότητες παραγωγής τους. Αυτή η αύξηση της ναυπηγικής ικανότητας αναμένεται να απορροφήσει μέρος της υπερβάλλουσας ζήτησης, μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης των πλοίων».

Για να αποκτήσουμε μία μεγαλύτερη εικόνα των θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, είναι χρήσιμο να ρίξουμε μια ματιά στην εξέλιξη των ναυπηγικών παραγγελιών των τριών μεγάλων δυνάμεων του κλάδου, της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, και των μεριδίων τους στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών σε όρους εκατ. dwt. από την είσοδο της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2000.

«Μέσω της κυβερνητικής στήριξης και των δημόσιων επενδύσεων στο εθνικό ναυπηγικό οικοσύστημα, η Κίνα αναδείχθηκε σε ηγέτη της αγοράς, κατέχοντας σήμερα σχεδόν το 65% των παγκόσμιων ναυπηγικών παραγγελιών, μια εντυπωσιακή άνοδος αν αναλογιστεί κανείς ότι το μερίδιο της το 2000 ήταν μικρότερο από 10%” σχολιάζει ο Νίκος Ταγκούλης:

«Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας στο βιβλίο παραγγελιών μειώθηκε από 78% σε 31% κατά την ίδια περίοδο. Τον Νοέμβριο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας για μετρά 3.256 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224 εκατ. dwt, σημειώνοντας αύξηση 37% από το 2023 και 72% από το 2022, με το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών να αυξάνεται κατά 21% από το 2023» και προσθέτει:

«Στον τομέα των νέων συμβάσεων, τα κινεζικά ναυπηγεία παραμένουν κυρίαρχα, εξασφαλίζοντας 1.338 πλοία συνολικής χωρητικότητας 103,9 εκατομμυρίων dwt, που αντιπροσωπεύει το 70% του συνόλου των νέων συμβάσεων.
Ειδικότερα, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέλαβαν το 89% των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 81% των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και το 74% των συμβάσεων δεξαμενόπλοιων».

Όπως εξηγεί «η άνοδος της Κίνας ως κυρίαρχης δύναμης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής κυβερνητικής στήριξης, των επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες, του χαμηλού κόστους εργασίας και των δυνατοτήτων παραγωγής μεγάλης κλίμακας.

Επιπλέον, η Κίνα έχει αξιοποιήσει με επιτυχία τις συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες, διευκολύνοντας τη μεταφορά πολύτιμης τεχνογνωσίας, επιτρέποντας την πρόοδο στην κατασκευή πιο εξελιγμένων πλοίων, όπως δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων ή μεταφοράς αερίου. Η εγχώρια ζήτηση τόσο για την κατασκευή νέων πλοίων όσο και για υπηρεσίες επισκευής αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα, με τον κινεζικό στόλο να αντιπροσωπεύει περίπου το 13% της παγκόσμιας χωρητικότητας» και καταλήγει επισημαίνοντας ότι:

«Τα παραπάνω αποτελούν τα κύρια πλεονεκτήματα του κινεζικού ναυπηγικού τομέα, σε συνδυασμό με μια καλά ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού που εξασφαλίζει την έγκαιρη παράδοση των υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή των πλοίων και περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές. Στην τρέχουσα παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η ισχυρή ζήτηση για νέα πλοία, που αποδεικνύεται από το σταθερά αυξανόμενο βιβλίο παραγγελιών στη μετά-COVID εποχή και οι αυξανόμενες τιμές των νέων πλοίων, αναμένεται να οδηγήσουν στην περαιτέρω επέκταση του κινεζικού ναυπηγικού τομέα και να διατηρήσουν την ηγετική του θέση».

Διαβάστε ακόμη

«Φοροσαφάρι»: Αδήλωτες πισίνες, ακίνητα-φάντασμα και οι νέες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις της Εφορίας

Αναβάλλεται το ταξίδι Μητσοτάκη στον Λίβανο – Βλάβη στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος

Ελληνικό: Μειώνεται η παραλία του Αγίου Κοσμά, αφαιρούνται 83 σκάφη από την  τουριστική μαρίνα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version