© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Η Norwegian Cruise Line Holdings είναι ένας δυνατός και συνεχώς ανερχόμενος αμερικανικών συμφερόντων όμιλος διεθνούς εμβέλειας ο οποίος κάθε χρόνο ενδυναμώνει την παρουσία του στην Ελλάδα φέρνοντας τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο μέσω της θυγατρικής του Norwegian Cruise Line (NCL).
Φέτος κάνει homeporting από το λιμάνι του Πειραιά με το νεότευκτο «Norwegian Getaway», το οποίο έχει αυξημένη δυνατότητα φιλοξενίας επιβατών (4.000), αριθμός διπλάσιος σε σύγκριση με το πλοίο που είχε δρομολογημένο πέρυσι. Επίσης, άλλα κρουαζιερόπλοια του ομίλου εκκινώντας από την Ιταλία επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά ενώ σιγά-σιγά εντάσσονται και εναλλακτικοί προορισμοί στα προγράμματα κρουαζιέρας που προσφέρει στους πελάτες του.
Ο όμιλος επενδύει σε ναυπηγήσεις πλοίων. Εχει 29 στο νερό που διαχειρίζονται οι τρεις θυγατρικές του, η NCL, η Oceania Cruises και η Regent Seven Seas Cruises, συν επτά προς ναυπήγηση για την NCL, δύο ακόμη για την Oceania και άλλα δύο για τη Regent. Πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα ο αντιπρόεδρος και Managing Director της Norwegian Cruise Line, υπεύθυνος για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Κέβιν Μπαμπόλζ, με αφορμή τη βράβευση του ομίλου στα ESG Shipping Awards όπου η εταιρεία τιμήθηκε με το ύψιστης σημασίας Βραβείο ESG Leader κερδίζοντας το χρυσό μετάλλιο.
«Η Ελλάδα είναι από τους πιο αγαπημένους προορισμούς στην Ευρώπη για εμάς και για τους πελάτες μας. Για τον λόγο αυτό αναβαθμίσαμε τα πλοία που την επισκέπτονται, φέρνοντας πιο μεγάλα. Αυτή την τουριστική περίοδο έχουμε το “Norwegian Getaway” που κάνει επταήμερες κρουαζιέρες στα νησιά του Αιγαίου εκκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά (homeporting). To πλοίο έχει ικανότητα φιλοξενίας 4.000 επιβατών, ενώ το προηγούμενο είχε 2.000, οπότε η αναβάθμιση είναι εμφανής. Μεγαλώνουμε στην Ελλάδα», ήταν τα πρώτα λόγια του κ. Μπαμπόλζ στο «business stories».
Toν ρωτήσαμε αν σε αυτή τη φάση υπάρχουν σχέδια για να έρθει και δεύτερο πλοίο της εταιρείας για homeporting από ελληνικό λιμάνι.
«Θα θέλαμε να φέρουμε για homeporting και δεύτερο πλοίο στην Ελλάδα, την οποία προτιμούν και οι πελάτες μας που έρχονται απ’ όλα τα μέρη του κόσμου. Υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί προορισμοί στην Ελλάδα και αυτή η προοπτική και ποικιλομορφία αρέσει στους πελάτες μας, οι οποίοι αναζητούν και θέλουν να ζήσουν και νέες εμπειρίες. Πέρυσι, για παράδειγμα, προσεγγίσαμε το λιμάνι του Βόλου. Λίγα εναλλακτικά λιμάνια προστίθενται κάθε φορά στα δρομολόγιά μας. Και η Ελλάδα έχει τόσα πολλά να προσφέρει. Θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω τις σχέσεις μας με την Ελλάδα και να εντάξουμε περισσότερα λιμάνια στις κρουαζιέρες μας».
Υπάρχει όμως ένα… αλλά, όπως μας είπε:
«Εκείνο που μας περιορίζει προς το παρόν είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές πτήσεις για να τους φέρουμε στην Ελλάδα, απ’ όπου θα ξεκινήσει η κρουαζιέρα τους. Οι υπάρχουσες πτήσεις είναι ικανοποιητικές, αλλά αν θέλουμε να φέρουμε περισσότερους τουρίστες θα πρέπει να αυξηθούν. Για παράδειγμα, πτήσεις από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία και το Ντουμπάι, ακόμα και την Ευρώπη».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα δραστηριοποίησης της εταιρείας στις ελληνικές θάλασσες ανέφερε:
«Στην Ελλάδα δραστηριοποιούμαστε από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο.
Σε κάποια από τα δρομολόγιά μας, όχι σε όλα, εκκινώντας από τον Πειραιά προσεγγίζουμε την Τουρκία. Είχαμε και τη Χάιφα, αλλά προς το παρόν έχουμε ακυρώσει τις προσεγγίσεις αυτές. Υπάρχουν ευκαιρίες στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Επίσης, προσεγγίζουμε ελληνικά λιμάνια με κρουαζιέρες που ξεκινούν από την Ιταλία και μετά πηγαίνουν στα ελληνικά λιμάνια.
Εχουμε και άλλα πλοία που περνούν από την Ελλάδα. Το πιο καινούριο, το νεότευκτο “Norwegian Viva”, το οποίο παραδόθηκε στην εταιρεία πέρυσι, κάνει φέτος την πλήρη του τουριστική χρονιά στη Μεσόγειο πιάνοντας το λιμάνι του Πειραιά και την Κωνσταντινούπολη».
Ο όμιλος έχει μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε:
«Το επόμενο νεότευκτο πλοίο της εταιρείας θα παραληφθεί το α’ εξάμηνο του 2025 και είναι το “Norwegian Aqua”. Θα ακολουθήσουν άλλα τρία πλοία, τη ναυπήγηση των οποίων έχουμε ήδη παραγγείλει. Και μόλις πριν από λίγο καιρό βάλαμε και άλλη παραγγελία για τη ναυπήγηση τεσσάρων ακόμη κρουαζιερόπλοιων στα ναυπηγεία της Fincantieri. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε παραγγελίες έως το 2036.
Η Norwegian Cruise Line Holdings, στην οποία υπάγονται τρία brands, τα NCL, Oceania Cruises και Regent Seven Seas Cruises, έχει στο νερό 29 πλοία, συν επτά προς ναυπήγηση για την NCL, δύο ακόμη για την Oceania και άλλα δύο για τη Regent».
Για τις φετινές επιδόσεις της κρουαζιέρας σχολίασε:
«Το 2024 είναι μια πολύ καλή χρονιά για εμάς και τη βιομηχανία της κρουαζιέρας εν γένει. Σκεφτείτε ότι όλα γύρω μας ακριβαίνουν, όμως όχι το κόστος για να πάει κάποιος μια κρουαζιέρα.
Η ζήτηση σε εμάς είναι υψηλή και έχουμε έως τώρα καλύψει το 75% για το 2024. Είναι απόλυτο ρεκόρ για εμάς. Εδώ και 20 χρόνια που βρίσκομαι στην εταιρεία είχαμε και 40% κάλυψη, οπότε το 75% είναι πολύ υψηλό ποσοστό».
Διαβάστε ακόμη
Ψάχνετε απομακρυσμένες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη το 2024; Αυτές οι ιστοσελίδες θα σας βοηθήσουν
Οι mega αναπλάσεις που χτίζουν τον νέο Πειραιά (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ