Κεφάλι στην κούρσα των αγοραπωλησιών πλοίων πήραν οι Κινέζοι στις αρχές του 2020, εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Έλληνες.
Η αγορά είναι ακόμα στο ξεκίνημά της όμως υπάρχει ενδιαφέρον στα κινήσεις που γίνονται αφού στις κορυφαίες βρίσκονται τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Νορβηγία και η Ιταλία. Αξιοσημείωτο είναι ότι τον Μάρτιο 2020 και έως τις 22 του μήνα έχουν αλλάξει χέρια μόνο 45 πλοία έναντι 110 για ολόκληρο τον μήνα το 2019.
Από την αρχή του 2020 έως και την 22η Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έχουν πωληθεί συνολικά πλοία συνολικής αξίας 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Από αυτά 88 είναι φορτηγά, 100 δεξαμενόπλοια, 43 containers και 11 υγραεριοφόρα.
Οι Κινέζοι έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 31 πλοίων.
Οι Έλληνες έχουν δώσει 619,2 εκατομμύρια για 32 πλοία εκ των οποίων τα 14 είναι φορτηγά αξίας 180,6 εκ. δολ., 11 δεξαμενόπλοια αξίας 266,1 εκατομμυρίων δολαρίων, έξι είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 63,5 εκ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 109 εκατ. δολαρίων.
Από τα 31 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 19 είναι φορτηγά, εννέα δεξαμενόπλοια και τρία containerships.
Στην τρίτη θέση είναι εταιρείες της Σιγκαπούρης με 12 πλοία αξίας 145 εκατ. δολαρίων και ακολουθούν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 10 πλοία.
Τον Ιανουάριο του 2020 πουλήθηκαν 108 πλοία έναντι 155 τον ίδιο μήνα του 2019. Τον Φεβρουάριο 119 πλοία έναντι μόλις 67 το αντίστοιχο περσινό μήνα.