Τα στάσιμα, λόγω πανδημίας, νερά της κρουαζιέρας ήρθε να ταράξει στην Ανατολική Μεσόγειο και να προκαλέσει κύμα συγκρατημένης αισιοδοξίας η απόφαση της αμερικανικών συμφερόντων, Royal Caribbean να δρομολογήσει στην περιοχή από τον Μάιο το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Odyssey of the Seas». Το υπερσύγχρονο πλοίο απέπλευσε από το γερμανικό ναυπηγείο Meyer Werft το περασμένο Σάββατο 27.2.2021 για το παρθενικό του ταξίδι του προς την Βόρεια Θάλασσα κενό επιβατών.
Θα ξεκινήσει κρουαζιέρες από τη Χάιφα, Ισραήλ με προσεγγίσεις σε κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας – Ρόδος, Σαντορίνη, Μύκονος, Πειραιάς, Λεμεσός. Στο μεταξύ δεν αποκλείεται να προστεθούν και άλλοι ελληνικοί προορισμοί ή να μην συμπεριληφθούν τελικώς κάποιοι από αυτούς που ανακοινώθηκαν, εφόσον κάποια λιμάνια δεν είναι ακόμη έτοιμα και την θέση τους να πάρουν άλλοι προορισμοί που έχουν έτοιμα υγειονομικά πρωτοκολλά και υποδομές.
Η απόφαση της Royal Caribbean αναμένεται να προκαλέσει ενδιαφέρουσες εξελίξεις. Οι ΗΠΑ ενισχύουν τη θέση τους στην Ανατολική Μεσόγειο και μέσω της κρουαζιέρας, σε μια περίοδο που η προεδρία Μπάιντεν αναβαθμίζει γεωπολιτικά και οικονομικά τον αμερικανικό παράγοντα στην ευρύτερη περιοχή.
Ο Πυθαγόρας Νάγος, ανεξάρτητος Σύμβουλος Επιχειρήσεων, στον ευρύτερο Τομέα του Τουρισμού με ειδίκευση στην εκπόνηση και υλοποίηση καινοτόμων στρατηγικών στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών, μιλώντας στο Newmoney.gr αναλύει την κίνηση της εταιρείας με οκτώ σημεία:
1) Είναι η πρώτη φορά που νεότευκτο πλοίο αυτού του μεγέθους και των υψηλότατων προδιαγραφών ασφάλειας και πολυτελείας, άνεσης και τεχνολογίας δρομολογείται στην λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου. Το πλοίο αυτό είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι.
Αυτό το πλοίο θα έπρεπε να δρομολογηθεί φέτος στην Καραϊβική, η οποία ως θαλάσσια περιοχή αποτελεί παραδοσιακά «το εντός έδρας γήπεδο» της Royal Caribbean.
Όμως η επιδημιολογική κατάσταση στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το άνοιγμα της κρουαζιέρας στην Αμερική φαίνεται να καθυστερεί και πέρα από τον Ιούνιο του 2021, οδήγησε την εταιρεία στην απόφαση αυτί.
2) Η Royal Caribbean, επιλέγοντας το Ισραήλ, πειραματίζεται όπως θα αποδείξουμε εκ του ασφαλούς, και ρίχνει στο τραπέζι πολλοίς «άσσους» μαζί:
Το πλοίο θα δέχεται αποκλειστικά επιβάτες που θα έχουν πλήρως εμβολιαστεί, το ίδιο θα ισχύει και για το πλήρωμα.
Σε πρώτη φάση, όπως ανακοινώθηκε, οι επιβάτες θα είναι αποκλειστικά Ισραηλινοί υπήκοοι.
Τίποτα δεν αποκλείει όμως στο άμεσο μέλλον και με δεδομένες διακρατικές συμφωνίες αναγνώρισης πιστοποιητικόν εμβολιασμοί, σαν αυτή μεταξύ Ελλάδος και Ισραήλ), να επιτρέπεται να επιβιβάζονται τουρίστες από την Κύπρο ή και ελληνικά νησιά συμπεριλαμβανόμενου του Πειραιά, με την προϋπόθεση ότι και αυτοί θα έχουν εμβολιαστεί.
Αυτό δημιουργεί ένα μοναδικό προηγούμενο, ενός πλοίου που θα έχει επιβαίνοντες «αποκλειστικά με πράσινα διαβατήρια» εμβολιασμοί, που από μόνο του ως γεγονός θα κάνει τα πιθανά λιμάνια προσέγγισης που βρίσκονται στον θαλάσσιο διάδρομο Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας να διαγκωνίζονται, ποιο θα καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον της εταιρείας και την σύμφωνη γνώμη της για να προσεγγίσει το πλοίο αυτό στα λιμάνια.
H Royal Caribbean πρωτοπορεί λοιπόν στη Μεσόγειο και κάνει το διαβατήριο εμβολιασμού υποχρεωτικό για επιβίβαση στα πλοία της.
2) Το μέγεθος του πλοίου και η δυναμικότητα του σε καμπίνες, επιτρέπει στην εταιρεία να διαθέσει συγκεκριμένο αριθμό καμπίνων στους ενδιάμεσους προορισμούς από όπου να επιβιβάζονται οι επιβάτες και αφού κάνουν μια κυκλική κρουαζιέρα, διάρκειας 7 ημερών, να αποβιβαστούν στο λιμάνι που επιβιβάστηκαν, τηρώντας απόλυτα και χωρίς παρεκκλίσεις τους ελληνικούς νόμους-κυκλικοί πλόες.
3) Οι Αμερικανοεβραίοι, μια πολυπληθής, εξαιρετικά δικτυωμένη και οργανωμένη οικονομικά και κοινωνικά, πληθυσμιακή ομάδα στις ΗΠΑ, συνηθίζει να περνάει τις διακοπές της στο Ισραήλ καλοκαίρι και το φθινόπωρο. Με βάση την αυξανόμενη πρόοδο του εμβολιασμού στις ΗΠΑ, είναι δεδομένο ότι όσοι αποφασίσουν να περάσουν τον Ατλαντικό φέτος με κατεύθυνση το Ισραήλ, θα είναι και αυτοί εμβολιασμένοι.
- Τι πιο απλό για την Royal Caribbean να προωθήσει σε αυτή την συγκεκριμένη πελατεία της, την οποία έχει στην data base της το νεότευκτο πλοίο της για μια μοναδική κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά, με πρόγραμμα Cruise & Fly και επιβίβαση απο την Χάιφα;
- Μείνει να δούμε τον τρόπο διεξαγωγής των χερσαίων εκδρομών στα λιμάνια προσέγγισης. Με δεδομένο όμως ότι όλοι οι επιβαίνοντες θα είναι εμβολιασμένοι, φαίνεται δύσκολο να ισχύουν πολλές απαγορεύσεις για την διεξαγωγή των χερσαίων εκδρομών, όπως αυτές που ισχύουν σε άλλες εταιρείες αυτή την εποχήστην Ευρώπη.
4) Η Royal Caribbean, o δεύτερος μεγαλύτερος Όμιλος κρουαζιέρας παγκοσμίως κάνει κάτι που δεν έχει τολμήσει να κάνει μη ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας από την εποχή της εξαγοράς της Ηπειρωτικής απο την Carnival: Μπαίνει στα χωρικά ύδατα των ευρωπαϊκών εταιρειών.
- Αυτό δεν είναι τυχαίο, με δεδομένο ότι η Ευρώπη και ιδιαίτερα η Ανατολική Μεσόγειος είναι ο πλέον αγαπημένος, εκτός Αμερικής, προορισμός διακοπών των Αμερικάνων
- Ανοίγοντας οι μεγάλες τουριστικές αγορές σιγά-σιγά, και μεταξύ αυτών πρωίες οι ΗΠΑ, η Royal Caribbean λογικά θέλει να προλάβει και να έχει τοποθετηθεί στρατηγικά πριν από άλλο Αμερικάνικο Όμιλο, όχι μόνο για το καλοκαίρι του 2021 αλλά κυρίως για το φθινόπωρο και τον χειμώνα 2021-2022 στοχεύοντας είτε με αυτό το ίδιο πλοίο, είτε με άλλο πλοίο του στόλου της τη σαιζόν 2022,ώστε να πάρει την μερίδα του λέοντος από τους Αμερικάνους ταξιδιώτες που θα έλθουν στην Ευρώπη/Ανατολική Μεσόγειο.
5) Η Royal Caribbean στο πλάνο αυτό έχει σίγουρα σκεφθεί για το μέλλον και την Αίγυπτο, ένα παραδοσιακά πολύ δυνατό προορισμό κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, που συνδυάζεται πάντα ιδανικά με το Ισραήλ, την Κύπρο και τα ελληνικά νησιά.
6) Πρόβλημα στη διαθεσιμότητα αεροπορικών θέσεων για το υπερατλαντικό ταξίδι Νέα Υόρκη – Χάιφα δεν υπάρχει.
7) Η Royal Caribbean με την δρομολόγηση του πλοίου αυτού ανεβάζει αυτόματα σε δυσθεώρητα ύψη τόσο το capacity όσο και τα ποιοτικά standards για την περιοχή.
Δεν αποκλείεται να δούμε άμεσα την απάντηση ενός ευρωπαϊκού Ομίλου κρουαζιέρας με την ανακοίνωση δρομολόγησης πλοίου και πάλι από την Χάιφα σε ένα αντίστοιχο δρομολόγιο. Δυσκολεύει όμως πολύ για όποιον ευρωπαϊκό όμιλο σκεφτόταν να κάνει homeporting στον Πειραιά να προχωρήσει το σχέδιο του αυτό, έχοντας να ανταγωνιστεί το υπέρ σύγχρονο κρουαζιερόπλοιο της Royal Caribbean.
8) Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα φαίνεται να είναι ο κερδισμένος από αυτή την κίνηση, είτε ακολουθήσουν άλλες εταιρείες άμεσα, είτε με κάποια χρονική καθυστέρηση».
Διαβάστε ακόμη:
Από αυτά τα 25 πανεπιστήμια αποφοιτούν οι περισσότεροι επιτυχημένοι επιχειρηματίες