search icon

Ναυτιλία

Κατσικάδης: Μαρίνες & Yachting στην εποχή του κορωνοϊού – Η επόμενη μέρα

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις μαρίνες και το yachting στην εποχή της πανδημίας αλλά και στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επόμενη ημέρα - Τι λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας Σταύρος Κατσικάδης

Στη χαρτογράφηση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στις μαρίνες και το yachting στην εποχή της πανδημίας αλλά και στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επόμενη ημέρα προχώρησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας Σταύρος Κατσικάδης. Μιλώντας στο διαδικτυακό συνέδριο του Economist «Μεταφορές και Τουρισμός» με θέμα: «Μπορεί να ανακάμψει η τουριστική αγορά μετά τον Covid-19» αναφέρθηκε ανά θεματική ενότητα δίνοντας μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι συμβαίνει.

Μαρίνες & Yachting στην εποχή του κορωνοϊού

Μαρίνες: Μείωση εσόδων λόγω 3μηνης αναστολής:

• Μείωση ενοικίου 40% για καταστήματα, εστιατόρια, γραφεία & υπηρεσίες

• Μηδενικά έσοδα από πάρκινγκ, διαφήμιση

• Ακύρωση αφίξεων νέων σκαφών, αναβολή συμφωνιών

• Μηδενικά έσοδα από διερχόμενα σκάφη

• Μεγαλύτερες απώλειες στις περιφερειακές μαρίνες, δηλαδή μαρίνες Ιονίου, Ανατολικού Αιγαίου,

ζητήματα μετανάστευσης

Μέτρα ανακούφισης από το κράτος:

– Έκπτωση 40% ενοικίου παραχώρησης (Απρίλιο), έκπτωση 25% ΦΠΑ (Απρίλιο)

YACHTING:

Το μέγεθος των οικονομικών ζημιών είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί:

• Ακύρωση ναύλων, αναβολή προπληρωμών

• Όσο μικρότερη είναι η χωρητικότητα, τόσο μεγαλύτερη η προβλεπόμενη ζημιά (περιοριστικά μέτρα, χαμηλότερη ζήτηση)

• Αβεβαιότητα στην προσεχή περίοδο

• Συνεχιζόμενη ανησυχία για μικρές επιχειρήσεις (πρακτορεύσεις, ναυλώσεις, πωλήσεις σκαφών, μεμονωμένοι επαγγελματίες)

Μέτρα ανακούφισης από το κράτος:

– ΦΠΑ ναύλου στο 12%,

-Επίδομα ενίσχυσης εργαζομένων σε αναστολή Μαρίνες & Yachting στην εποχή του κορωνοϊού

Ανάκαμψη μετά τον Covid-19:

Παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό επίπεδο των ζημιών της βιομηχανίας Yachting:

• Έγκαιρη εφαρμογή των πρωτοκόλλων υγείας και λειτουργίας στις μαρίνες και το yachting

• Παράταση της τουριστικής περιόδου και της περιόδου ναύλωσης σκαφών στην Ελλάδα

• Προώθηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας στο εξωτερικό (ασφάλεια, κλίμα, προορισμοί, προσφορές)

• Οικονομική βοήθεια από το Κράτος στις μμε και την απασχόληση (πρόγραμμα SURE, επιδότηση εργασίας κ.α.)

• Απαιτούμενος χρόνος για το αντιικό/εμβόλιο – θα σωθεί η επόμενη σεζόν;

Διδάγματα – νέες προκλήσεις:

• Ηλεκτρονικές λύσεις, ψηφιακή τεχνολογία (e-συνέδρια, CRM, άμεση επικοινωνία, εξυπηρέτηση πελατών, λογισμικό)

•Λιγότερο χαρτί, εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση άσκοπων μετακινήσεων και χρόνου αναμονής ων μαρινών

• Παραγωγικότητα, αναδιοργάνωση ανθρώπινου δυναμικού, σχέδια έκτακτης ανάγκης, εκπαίδευση • Αναμόρφωση του Δημόσιου τομέα και των διαδικασιών, λιγότερη γραφειοκρατία

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

• 32.000 εταιρίες (97% Μικρομεσαίες επιχειρήσεις)

• 280.000 άμεσες θέσεις απασχόλησης

• 70.000 χλμ ακτογραμμής και 37.000 χλμ εσωτερικών υδατογραμμών

• 48 εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες συμμετέχουν σε θαλάσσιες δραστηριότητες αναψυχής

• 36 εκατομμύρια ιδιοκτήτες σκαφών στην Ευρώπη

• 6 εκατομμύρια σκάφη στα ευρωπαϊκά ύδατα

• 10.000 μαρίνες παρέχουν πάνω από 1 εκατομμύριο θέσεις ελλιμενισμού

ΕΛΛΑΔΑ: • 16.000 χλμ ακτογραμμή, 6.000 νησιά και νησίδες

• τα σκάφη και οι μαρίνες συμβάλλουν στο 1,41% του ΑΕΠ

• 43.626 θέσεις εργασίας στο θαλάσσιο τουρισμό, 60 μαρίνες, 13.000 οργανωμένες θέσεις ελλιμενισμού

• 17.428 ιδιωτικά και 6.109 επαγγελματικά σκάφη

• Έως 5 φορές κατά μ.ο. μεγαλύτερες δαπάνες ανά πελάτη σκάφους σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία

• 6 άμεσες θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 100 έμμεσες για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού

• για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού στη μαρίνα, δημιουργούνται 5 ευρώ δαπανών στην τοπική οικονομία

Exit mobile version