Η εξάπλωση του κορωνοϊού που θέτει ουσιαστικά σε καραντίνα την πολυπληθέστερη οικονομία του πλανήτη αλλά και οι νέοι κανονισμοί για τη χρήση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο 0,5% που αυξάνουν το κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες βούλιαξαν την ναυλαγορά ξηρού φορτίου και ειδικά τη ναυλαγορά για capsize τα οποία στηρίζονται κυρίως το εμπόριο της Κίνας.
Ο δείκτης Baltic Dry είναι ένας τρόπος να μετρηθεί η τιμή των αγαθών παγκοσμίως. Όταν δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση μεταφοράς εμπορευμάτων τότε ο δείκτης πέφτει και αυτό εκλαμβάνεται ως σημάδι ότι η επίκειται πτώση του ρυθμού της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, ακόμα και ως πρόδρομη ένδειξη ύφςεσης.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης ξηρού φορτίου ο οποίος καθορίζεται από τα ναύλα φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax and supramax μειώθηκε την περασμένη εβδομάδα κατά 5,1% φθάνοντας στις 498 μονάδες που είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων τριών χρόνων.
Το capesize που είναι πλοία χωρητικότητας 170.000-180.000 τόνων dw και μεταφέρουν κυρίως κάρβουνο και σιδηρομετάλλευμα έχασε 92 μονάδες ήτοι ποσοστό 98,9%! Ο ημερησίως ναύλος μειώθηκε κατά 406 δολάρια και έφθασε στα 4.081. Mεγάλη πίεση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου ασκεί η μείωση εισαγωγής μεταλλευμάτων από την Αυστραλία.
Ο ημερήσιος ναύλος για τα πλοία panamaxes, χωρητικότητας 60.000-70.000 τόνων dwt που μεταφέρουν κυρίως κάρβουνο και σιτηρά μειώθηκε κατά 297 δολάρια και έφθασε τις 5.351 δολάρια.
Ο δείκτης panamax μειώθηκε κατά 32 μονάδες ή 5,1% στις 595 και είναι η 9η εβδομάδα με απώλειες.
Ο δείκτης ναυλαγοράς των supramax έχασε πέντε μονάδες και έφθασε την περασμένη εβδομάδα τις 528.
Συνήθως τέτοια εποχή μετά την κινεζική πρωτοχρονιά υπήρχε ανάκαμψη της ναυλαγοράς. Ανάκαμψη η οποία όμως λόγω των γεγονότων «αναβλήθηκε».
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές η πτώση της ναυλαγοράς θα συνεχιστεί χωρίς να μπορούν αν προσδιορίσουν το ακριβές χρονικό διάστημα.
Ο κορωναϊός έχει πλήξει τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως και οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο αναμένονται να είναι σοβαρότατες.