Έχουν περάσει σχεδόν τέσσερις μήνες από την ημέρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας “αναβάθμισε” τον κορωνοϊό σε πανδημία, γεγονός που γονάτισε την παγκόσμια οικονομία. Πανδημία η οποία εξελίχθηκε από ένα σοκ μικρής διάρκειας και ελεγχόμενου ρίσκου σε ύφεση μακράς διάρκειας.
Οι ναυλαγορές “ταξιδεύουν” σε δύσκολες θάλασσες. Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να κινείται σε ένα περιβάλλον “αταξίας” όπως επισημαίνουν διεθνείς οικονομικοί αναλυτές. Το πισωγύρισμα είναι καταστροφικό και για τα capesizes που είναι φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόνων.
Η εβδομάδα 11-17 Μαίου για την οποία υπάρχουν στοιχεία θεωρείται καταστροφική για τα Capesize που έπεσαν κατά 94%!!! με την εβδομάδα 4-8 Μαΐου. Πιο συγκεκριμένα από τις 461 μονάδες κατέρρευσε η ναυλαγορά του BCI στις 26!!!
Το ίδιο χρονικό διάστημα η ημερήσια ναύλωση των Capes ανάλογα των και με την εμπορική γραμμή-δρομολόγιο από το εύρος 5.805-17.472 δολάρια έπεσε στα 1.265-11.265.
Μεγάλη είναι η πίεση στα δρομολόγια του Ατλαντικού μετην μέιωση των ημερήσιων ναύλων να φθάνει το 67,3%, ενώ κατά 25,3% μειώθηκε και ο ναύλος του Ειρηνικού προς τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν 1.894 φορτηγά πλοία σε σύνολο 11.654,ποσοστό 16,2%.