search icon

Ναυτιλία

Καταγγελίες ΠΝΟ: Παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων

Πρέπει επιτέλους να τερματιστεί αυτή η απαράδεκτη από κάθε άποψη κατάσταση πριν φτάσουμε στο σημείο να θρηνούμε νέα θύματα

Συνεχείς παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων καταγγέλλει ξ Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Με επιστολή προς το  υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητά την άμεση επανεξέταση του θέματος των μειωμένων συνθέσεων και τον επαναπροσδιορισμό των οργανικών συνθέσεων των πλοίων.

Μεταξύ άλλων η ΠΝΟ τονίζει ότι  «η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, και των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας».

 Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή της αναφέρει:  

«Όπως σας είναι γνωστό πάγια και σταθερή θέση της Ομοσπονδίας μας είναι η κατάργηση και τροποποίηση του Ν. 4150/2013 σε ό,τι αφορά τις ειδικές – μειωμένες οργανικές συνθέσεις και η ανάγκη για θεσμοθέτηση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου το οποίο και να ανταποκρίνεται πλήρως στις σημερινές πραγματικές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος.

Έχουμε τονίσει επανειλημμένως και πάλι το υπογραμμίζουμε ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, και των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό της οποιασδήποτε σκοπιμότητας.

Στους συνεχείς κοινούς ελέγχους που πραγματοποιεί η Ομοσπονδία μας, δυστυχώς διαπιστώνονται κατά το πλείστον συνεχείς παραβάσεις του μέγιστου ορίου απασχόλησης των πληρωμάτων, με προεξάρχουσα θέση στις ειδικότητες των Θαλαμηπόλων, των Μαγείρων και των Οικονομικών Αξιωματικών.

Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν θεσμοθετηθεί παγκοσμίως πλείστες όσες αυξημένης ισχύος διατάξεις στις οποίες και τονίζεται ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επιτρεπτό να παραβιάζονται τα καθοριζόμενα από τις διατάξεις αυτές όρια απασχόλησης, αφού με τις παραβιάσεις αυτές θίγονται μαθηματικά και άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας με όλες τις δυσμενείς συνέπειες.

Το όλο θέμα των μειωμένων και ειδικών συνθέσεων έχει φτάσει στο απροχώρητο και είναι ανεπίτρεπτη και κυρίως επικίνδυνη η περαιτέρω συνέχιση της. Πρέπει επιτέλους να τερματιστεί αυτή η απαράδεκτη από κάθε άποψη κατάσταση πριν φτάσουμε στο σημείο να θρηνούμε νέα θύματα.

Η Ομοσπονδία μας καταγγέλλει δημόσια και απαιτεί την άμεση επανεξέταση του θέματος των μειωμένων συνθέσεων και τον επαναπροσδιορισμό των οργανικών συνθέσεων των πλοίων όλων των κατηγοριών σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες και την πλήρη εξασφάλιση της ασφάλειας των θαλασσίων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Διαβάστε ακόμη

Χρηματιστήριο: Η κατρακύλα, η αύξηση του πολιτικού ρίσκου και τα «μαύρα σύννεφα» από το εξωτερικό

Ο «πόλεμος» του σιδηροδρόμου – Πώς η Hellenic Train κλείνει το δρόμο στον ανταγωνισμό και αυξάνει κατά 30% την λειτουργική της κερδοφορία

Επίσημο: Πόσα εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2022

Exit mobile version