search icon

Ναυτιλία

Καμπανάκι κινδύνου για την κρουαζιέρα λόγω των απεργιών

Οι εκτιμήσεις για τις οικονομικές επιπτώσεις από την κατάσταση τον Ιούνιο

Τον κώδωνα του κινδύνου ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας κινδυνεύει να χάσει ευκαιρίες ανάπτυξης την τρέχουσα τουριστική περίοδο, εξαιτίας των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, κρούει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες.

Αναλυτικά το δελτίο τύπου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας

Το 2016 φαινόταν αρχικά μια χρονιά για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα με προβλέψεις μειώσεως της κίνησης, λόγω των γεγονότων της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και του μεταναστευτικού.

Έγιναν βέβαια τεράστιες προσπάθειες για να βελτιωθεί η εικόνα με το μεταναστευτικό αλλά και για να πείσουμε τις αγορές ότι οι Ελληνικοί προορισμοί είναι από τους πλέον ασφαλείς και η Χώρα μας έχει πολλά να προσφέρει στον επισκέπτη.

Η έκρυθμη κατάσταση στην Τουρκία και οι ταξιδιωτικές οδηγίες που ακολούθησαν από Ευρώπη και Αμερική, ήσαν γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να αποβούν επωφελή για την αύξηση της κίνησης στους Ελληνικούς λιμένες, με επιβάτες και των δύο κατηγοριών – transit και home porting.

Το γεγονός αυτό έδειχνε πως ο Πειραιάς θα έφτανε τα περσινά επίπεδα, και το πιο ευχάριστο ότι θα διπλασιάζετο σχεδόν το home porting. Παρατηρήθηκε επιπλέον ότι, ο Πειραιάς δέχεται extra calls και με διανυκτερεύσεις κρουαζιεροπλοίων με τα ανάλογα επιπλέον οικονομικά οφέλη.

Επιπλέον παρατηρήθηκε να υπάρχει αύξηση σε αρκετούς από τους κύριους σήμερα τουριστικούς προορισμούς, καθώς και αύξηση σε νέους προορισμούς.

Αυτή η εικόνα ήτο ενθαρρυντική για τους operators, όσον αφορά τον προγραμματισμό δρομολογίων σε Ελληνικούς λιμένες για τα επόμενα έτη.

Δυστυχώς όμως ήλθαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, για να ανατρέψουν το καλό κλίμα που είχε δημιουργηθεί.

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε αλλαγή πορείας πλοίων που είχαν προορισμό τον Πειραιά, δεδομένου ότι δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν στον πρώτο Ελληνικό λιμένα.

Παράλληλα, σε μερίδα κρουαζιεροπλοίων τα οποία προσέγγισαν τον Πειραιά τις ημέρες των απεργιών, υπήρξε ταλαιπωρία τόσο στους επιβάτες αποεπιβίβασης για την μεταφορά των αποσκευών των, όσο και στις διαδικασίες προμηθειών διαφόρων υλικών κυρίως τροφοεφοδίων.

Έτσι λοιπόν έχουμε σήμερα την εικόνα να σκέπτονται αρκετοί operators να αλλάξουν προορισμό, γεγονός που θα προκαλέσει αρνητική εικόνα για το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας και θα σημαίνει ακυρώσεις προσεγγίσεων που θα επηρεάσουν και τους άλλους λιμένες της Περιφέρειας τους οποίους περιλαμβάνει το κυκλικό ταξίδι.

Η προαναφερόμενη όλη κατάσταση, εξαναγκάζει τους tour operator να οδηγούν και πάλι τα πλοία σε Τούρκικους προορισμούς, χάνοντας έτσι την ευκαιρία που είχε η Ελλάδα να αυξήσει φέτος την κίνηση στον θαλάσσιο τουρισμό.

Παρατίθεται πίνακας προγραμματισμού προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων στον Πειραιά μερίδας εταιρειών για τον μήνα Ιούνιο 2016:

DATE 

VESSEL

 

PASSENGER

4/6/16

WIND STAR

HOMEPORTING

148

5/6/16

COSTA neoRIVIERA

HOMEPORTING/OVERNIGHT

1727

7/6/16 

JEWEL OF THE SEAS 

IN TRANSIT 

2450

7/6/16 

VISION OF THE SEAS

IN TRANSIT 

2300

8/6/16

STAR PRIDE

IN TRANSIT

212

8/6/16 

RHAPSODY OF THE SEAS

IN TRANSIT

2300

9/6/16

STAR PRIDE

HOMEPORTING

212

9/6/16 

CELEBRITY REFLECTION

IN TRANSIT OVERNIGHT

3800

11/6/16

SEABOURN ODYSSEY

HOMEPORTING

500

11/6/16

OOSTERDAM

IN TRANSIT

2104

11/6/16

ROYAL PRINCESS

HOMEPORTING

4500

11/6/16

SILVER SPIRIT

HOMEPORTING

700

11/6/16

CELEBRITY EQUINOX 

HOMEPORTING/OVERNIGHT

3800 IN PLUS 3800 OUT

11/6/16

STAR CLIPPER

IN TRANSIT

175 IN PLUS 175 OUT

11/6/16

ROYAL CLIPPER

IN TRANSIT

250 IN PLUS 250 OUT

14/6/16

EURODAM

IN TRANSIT

2104

16/6/16

STAR PRIDE

HOMEPORTING

212

16/6/16

JEWEL OF THE SEAS

IN TRANSIT

2450

16/6/16

ATHENA

HOMEPORTING

50

17/6/16

ATHENA

HOMEPORTING

50

17/6/16

RHAPSODY OF THE SEAS

IN TRANSIT

2300

18/6/16

WIND STAR

HOMEPORTING

148

18/6/16 

CELEBRITY EQUINOX

HOMEPORTING

3800 IN PLUS 3800 OUT

18/6/16

STAR CLIPPER

IN TRANSIT

175 IN PLUS 175 OUT

19/6/16

COSTA neoRIVIERA

HOMEPORTING/OVERNIGHT

1727

20/6/16

CARNIVAL VISTA

HOMEPORTING/OVERNIGHT

4000

21/6/16

ARTEMIS

IN TRANSIT

50

21/6/16

VISION OF THE SEAS

IN TRANSIT

2300

21/6/16

SILVER SPIRIT

HOMEPORTING

700

21/6/16

OOSTERDAM

IN TRANSIT

2104

22/6/16

OOSTERDAM

IN TRANSIT

2104

23/6/16

AZAMARA JOURNEY

IN TRANSIT

750 IN PLUS 750 OUT

23/6/16

JEWEL OF THE SEAS

IN TRANSIT

2450

24/6/16

CELEBRITY REFLECTION

IN TRANSIT

3800

25/6/16

SEABOURN ODYSSEY

HOMEPORTING

500

25/6/16

BRILLIANCE OF THE SEAS

IN TRANSIT

2450

25/6/16

STAR CLIPPER

IN TRANSIT

175 IN PLUS 175 OUT

29/6/16

RHAPSODY OF THE SEA S

IN TRANSIT

2300

30/6/16

CELEBRITY REFLECTION

IN TRANSIT

OVERNIGHT 3800

30/6/16

JEWEL OF THE SEAS

IN TRANSIT

2450

3/7/16

COSTA neoRIVIERA

HOMEPORTING/OVERNIGHT

1727

Οι άμεσα (Ιούνιος 2016) οικονομικές επιπτώσεις από την όλη κατάσταση μπορούν να εκτιμηθούν ως κατωτέρω:

Μείωση επιβατών Ιn transit 45.000 – 50.000 επιβάτες.

Μείωση επιβατών Home porting 25.000 – 30.000 επιβάτες.

Μείωση τουριστικού εισοδήματος περίπου 3,5 – 4 εκατ. €.

Μείωση εμπορικού εισοδήματος (Προμήθειες κλπ) 5 – 5,5 εκατ. €.

Μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων / αεροδρομίων κλπ. 2 – 2,5 εκατ. €.

Και φυσικά μείωση εργατο υπαλληλικού προσωπικού για τις υπηρεσίες που έχουν ακυρωθεί επίσης περαιτέρω μείωση εσόδων στο Κράτος από λιγότερους φόρους λόγω μείωσης επισκεπτών και υπηρεσιών που προσφέρονται.

Έτσι λοιπόν η ζημιά που ίσως προκύψει για τον πρώτο μήνα να φτάσει περίπου τα 12 εκ. € και να πολλαπλασιαστεί ανάλογα τους επόμενους μήνες.

Θεόδωρος Κόντες

Πρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών

Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας

Exit mobile version