search icon

Ναυτιλία

Υποναύαρχος Βασίλης Γρυπάρης στη Lloyd’s: «Η ναυτιλία πρέπει να επιστρέψει στην Ερυθρά Θάλασσα»

«Ο φόβος είναι το πιο αποτελεσματικό όπλο των Χούθι - Η ακρίβεια των επιθέσεων των Χούθι ήταν λιγότερο 7%» επεσήμανε ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης Ασπίδες

Photo: Μηνάς Τσαμόπουλος

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία ταξιδεύοντας γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της ΕΕ – Επιχείρηση Ασπίδες, υποναύαρχο Βασίλη Γρυπάρη που είναι επιφορτισμένος με την προστασία της ναυτιλίας από τις επιθέσεις των Χούθι.

«Δεν μπορούμε να προστατεύσουμε όλους- έχουμε μόνο τρία πλοία», δήλωσε ο Βασίλης Γρυπάρης, μιλώντας στη Lloyd’s List στο Λονδίνο πριν από τις συναντήσεις με τη βιομηχανία ηγέτες του κλάδου και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-ΙΜΟ και συνέχισε:

«Όμως οι διευθύνοντες σύμβουλοι των ναυτιλιακών εταιρειών θα πρέπει να διακινδυνεύουν μόνοι τους πριν αποφασίσουν να συνεχίσουν να εκτρέπουν όλα τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, διότι υπάρχουν πολλά πλοία που δεν είναι περιλαμβάνονται στην πραγματικότητα στον κατάλογο απειλών των Χούθι. Για εκείνα που δεν έχουν συνδέσεις με τους Αμερικανούς, με το Ηνωμένο Βασίλειο ή το Ισραήλ, υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός πλοίων που θα μπορούσαν να περάσουν σώα και αβλαβή», δήλωσε ο Βασίλης Γρυπάρης: «Πιστεύω ότι ότι ένα άλλο 15% θα μπορούσε εύκολα να επιστρέψει αυτή τη στιγμή με μεγάλη ασφάλεια».

Η επιχείρηση Aspides ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και καλύπτει ολόκληρη την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν, την Αραβική Θάλασσα, τα Στενά του Ορμούζ, τη Μέση Ανατολή και επίσης ένα τεράστιο τμήμα του βορειοδυτικού Ινδικού Ωκεανού με μόλις τρία πολεμικά πλοία από την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Γαλλία. «Δεν είμαι μάγος», δήλωσε ο Γρυπάρης. «Δώστε μου το εργαλεία και θα σας δώσω τα αποτελέσματα, αλλά αυτό που έχουμε πετύχει με αυτά που έχουμε είναι αρκετά αξιοσημείωτο».

Ο Aspides έχει παράσχει 305 διελεύσεις στενής προστασίας από την ίδρυσή της και «διευκόλυνε» τουλάχιστον άλλα 480 σκάφη. Ωστόσο, η προσφορά στενής προστασίας είναι περιορισμένη και μπορεί να πάει μόνο στα σκάφη με τον υψηλότερο κίνδυνο. Όμως ακόμη και τότε είναι κατά μέσο όρο μόνο μία διέλευση την ημέρα μέσω του επικίνδυνη ζώνη.

Ο Έλληνας υποναύαρχος σχολίασε: «Ορισμένοι από αυτούς τους πυραύλους κοστίζουν εκατομμύρια. Πρέπει να σκεφτούμε αυτό και πόσους θα ρίξουμε και αν θα το κάνουμε, πού και πώς θα τους αντικαταστήσουμε. Δεν μπορούμε απλά να πάμε στο σούπερ μάρκετ για να πάρουμε αυτά τα πράγματα και η χρηματοδότηση γίνεται απευθείας από τις χώρες που παρέχουν τα σκάφη». Από τα πλοία στα οποία έχει προσφερθεί στενή προστασία υπηρεσίες, το 75% των σκαφών ήταν συνδεδεμένα με χώρες της ΕΕ μέσω της ιδιοκτησίας, αλλά πολλά από αυτά είχαν μη κοινοτικά κράτη σημαίας.

«Το μήνυμά μου προς τη βιομηχανία είναι ότι πρέπει να επιστρέψουν στις χώρες τους και να πιέσουν τις κυβερνήσεις τους για μεγαλύτερη συμμετοχή στην επιχείρηση Aspides», δήλωσε ο Βασίλης Γρυπάρης: «Ο φόβος είναι το πιο αποτελεσματικό όπλο των Χούθι. Η ακρίβεια των επιθέσεων των Χούθι ήταν λιγότερο 7%».

Διαβάστε ακόμη 

ΑΑΔΕ: Διπλά τέλη κυκλοφορίας και «φόροι κατ’ εκτίμησιν» από το… 2019!

CVC: Ψήφο εμπιστοσύνης από το αμερικανικό fund στην στρατηγική της ΔΕΗ

Η Γαλλία αναζητά πρωθυπουργό – Ποιοι είναι οι υποψήφιοι μετά την πτώση της κυβέρνησης Μπαρνιέ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version