Μετά από μια σειρά καθυστερήσεων, για καθαρά γραφειοκρατικούς λόγους, αύριο Πέμπτη 23 Νοεμβρίου «σπάει το ρόδι» και πέφτουν οι υπογραφές για τη Σύμβαση υποπαραχώρησης του εμπορικού λιμανιού «Φίλιππος Β’» μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της κοινοπραξίας International Port Investments Kavala όπου συμμετέχουν η Black Summit (55%) του ομίλου της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (35%) και EFA (10%) .
Το επενδυτικό σχέδιο της κοινοπραξίας φτάνει τα 70 εκατομμύρια ευρώ.
Το οικονομικό αντάλλαγμα για την υποπαραχώρηση που περιλαμβάνει το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ανέρχεται στο 33,9 εκατομμύρια ευρώ ενώ η κοινοπραξία θα αναλάβει την υποχρέωση να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 36 εκατομμυρίων ευρώ. Περιλαμβάνουν νέο εξοπλισμό, υποδομές, την υποχρέωση κατασκευής κτηρίων για τη στέγαση της Πλοηγικής Υπηρεσίας και τελωνειακό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, αναδάσωση της περιοχής.
Η κοινοπραξία θα παραλάβει μία προβλήτα 117 στρεμμάτων , πρόσθετη έκταση 165 στρεμμάτων την εμπορική δραστηριότητα και τον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Ακούγεται στην αγορά ωστόσο ότι η μετοχική σύνθεση της κοινοπραξίας που τελικά θα λειτουργήσουν το λιμάνι έχει μεταβληθεί. Λέγεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο πραγματικός κυρίαρχος αν και αύριο το «παρών» θα δώσουν και η Black Summit και η EFA.
Κύκλοι της αγοράς ανέφεραν στο newmoney: «Αδιαμφισβήτητα το συγκεκριμένο λιμάνι παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες και έχει πολύ θετικά χαρακτηριστικά. Ερώτημα όμως είναι ποιο εμπορικό προσανατολισμό θα έχει την επόμενη μέρα και ασφαλώς αν υπάρχει μία έμπειρη ομάδα στελεχών με γνώση της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας που μπορεί να το τρέξει» και προσέθεσαν:
«Το αντικειμενικό πρόβλημα πάντα είναι οι καθυστερήσεις της ελληνικής γραφειοκρατίας για να προχωρήσει η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου ήτοι οι αδειοδοτήσεις, το master plan κα». Μετά την υπογραφής της Σύμβασης θα πάει στη Βουλή προς ψήφιση και κατόπιν θα ακολουθήσει και η οικονομική ολοκλήρωση της συμφωνίας.
Το ενδιαφέρον των Αμερικάνων είναι έντονο για την Καβάλα αφού αποτελεί διάδρομο προς τη Βουλγαρία και μπορεί να λειτουργήσει τόσο ανταγωνιστικά όσο και και συμπληρωματικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Κάποιοι κάνουν λόγο για ένα νέο, δεύτερο προγεφύρωμα των Αμερικάνων στη βαλκανική χερσόνησο μετά την Αλεξανδρούπολη.
Το Φίλιππος Β’ είναι ένα από τα τέσσερα λιμάνια που ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας. Ο ΟΛΚ θα συνεχίσει να ελέγχει τον επιβατηγό κεντρικό λιμένα “Απόστολος Παύλος”, το λιμάνι της Κεραμωτής και του καταφυγίου των Ελευθέρων.
Διαβάστε ακόμη
Πώς επηρεάζουν την τσέπη μας οι μεταβολές του ΦΠΑ σε καφέ, αναψυκτικά και συγκοινωνίες
Βαγγέλης Λιόλιος: Το «φρένο» στις επιδόσεις της Coffee Island και τα νέα δάνεια
Στον αέρα η χρηματοδότηση της Λεωφόρου Κύμης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ