Η πρόσφατη πρόταση του Αντιπροσώπου Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) να επιβληθούν τέλη στους λιμενικούς ελέγχους πλοίων που κατασκευάστηκαν στην Κίνα ή τα διαχειρίζονται κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχει προκαλέσει ανησυχία στη ναυτιλιακή βιομηχανία και στους συμμετέχοντες σε παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Η αόριστη διατύπωση των όρων της πρότασης έχει εντείνει τις αντιδράσεις λόγω των επιπτώσεις αυτών των μέτρων στις επιχειρήσεις, τη διεθνή εμπορική ναυτιλία και την αμερικανική οικονομία γενικότερα.
Η μελέτη που ανέθεσε ο USTR, η οποία ξεκίνησε την άνοιξη του 2024, υποστηρίζει την άποψη ότι η Κίνα επιδιώκει να κυριαρχήσει στους τομείς της ναυτιλίας και των logistics. Αυτό το επιχείρημα δικαιολογεί την εφαρμογή του Άρθρου 301 της αμερικανικής εμπορικής νομοθεσίας, το οποίο επιτρέπει τη λήψη μέτρων κατά φαινομένων που στρεβλώνουν τον διεθνή εμπορικό ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με αναλυτές από την υποβολή σχολίων από τους ενδιαφερόμενους φορείς για την προτεινόμενη δράση έχει ήδη αποκαλύψει την έντονη αντίθεση της βιομηχανίας. Τα σχόλια που δημοσιεύονται στο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής (docket) επικεντρώνονται σε ανησυχίες σχετικά με τις αρνητικές συνέπειες για την αμερικανική οικονομία και τις δυσκολίες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις του κλάδου.
Πιο συγκεκριμένα, αρκετοί παράγοντες της ναυτιλιακής βιομηχανίας υποστηρίζουν ότι η Κίνα δεν επιδιώκει στοχευμένη επίθεση στις αμερικανικές επιχειρήσεις, αλλά έχει απλώς καλύψει το κενό που υπήρχε στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, προσφέροντας πλοία για να καλύψει τη διαρκώς αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση.
Οι μικροί και μεσαίοι ναυτιλιακοί φορείς, οι οποίοι εκτελούν συχνούς πλόες σε περιοχές όπως η Καραϊβική, η Λατινική Αμερική και η Ευρώπη, θα αντιμετωπίσουν τεράστια οικονομικά προβλήματα λόγω της επιβολής τέτοιων τελών. Ειδικότερα στην περίπτωση των πλοίων 500 TEU, τα οποία, ακόμα και με την επιβολή τελών $1.000 ανά καθαρό τόνο, θα υποχρεωθούν να καταβάλλουν ποσά που πλησιάζουν το ένα εκατομμύριο δολάρια, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αδυναμία επιβίωσης για πολλές επιχειρήσεις του κλάδου.
Πολλοί είναι εκείνοι που επισημαίνουν την υποχώρηση του αμερικανικού εμπορικού στόλου τις τελευταίες δεκαετίες και προτείνουν την ανάγκη εφαρμογής πολιτικών που θα αναζωογονήσουν τον αμερικανικό ναυτιλιακό τομέα. Προτείνουν τη δημιουργία κινήτρων για την ενίσχυση της ναυπηγικής ικανότητας στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και τη στήριξη της αναγέννησης της αμερικανικών συμφερόντων ναυτιλίας.
Διαβάστε ακόμη
Κατερίνα Μαλαματίνα: Η ανακοπή και το διπλό σφυρί για τις βίλες στη Μύκονο (pics)
Σύννεφα πάνω από το project του Πολ Κόλσον στο Πόρτο Χέλι (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.