Η IONIC είναι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων του Δημήτρη Φρανκ Σαρακάκη.

Διαθέτει στόλο από 19 δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία, ενώ ένα νέο πλοίο βρίσκεται υπό παραγγελία στα ιαπωνικά ναυπηγεία. Η IONIC εφαρμόζει τα «πρότυπα διαχείρισης δεξαμενόπλοιων» όχι μόνο στα δεξαμενόπλοιά της αλλά και στα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, παρέχοντας υψηλή ασφάλεια και εξαιρετικές υπηρεσίες στους φορτωτές και τους φορείς εκμετάλλευσης.

Η στενή σχέση της εταιρείας με την Ιαπωνία την έφερε στο επίκεντρο της δημοσιότητας στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Πιο συγκεκριμένα ο Δημήτρης Φρανκ Σαρακάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Σπύρος Βλασσόπουλος μίλησαν στον συνάδελφο Hirofumi Yamamoto για το maritime-rugby.com για την στρατηγική και τη φιλοσοφία της εταιρείας αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια.

Μιλήσαμε με τον Δημήτρη Φρανκ Σαρακάκη Διευθύνοντα Σύμβουλο της IOINC και τον Σπύρο Ν. Βλασσόπουλο Διευθύνοντα Σύμβουλο της IONIC για την τρέχουσα κατάσταση της εταιρείας και τις μελλοντικές επιχειρηματικές στρατηγικές της, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να προσφέρει λύσεις θαλάσσιων μεταφορών υψηλής αξίας στους τελικούς χρήστες.

JMD: Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με την πολιτική της Ionic.

IONIC: «Τα πλοία της Ionic είναι υψηλής ποιότητας, με προτεραιότητα την αποδοτικότητα καυσίμων και τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς. Ολόκληρος ο στόλος μας λειτουργεί σύμφωνα με κορυφαία πρότυπα τεχνικής συντήρησης για την ελαχιστοποίηση του χρόνου διακοπής λειτουργίας και του κινδύνου ναυτικών ατυχημάτων. Η πολιτική μας επεκτείνεται στην ασφάλεια, την υγεία, την ποιότητα και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα σε ολόκληρο τον οργανισμό. Τα υψηλά ηθικά πρότυπα αποτελούσαν πάντα και συνεχίζουν να αποτελούν τις βασικές μας αξίες και είμαστε υπερήφανοι για την επίτευξη αυτών των προτύπων».

JMD: Η τιμή των νέων πλοίων έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Πιστεύετε ότι οι σημερινές τιμές θα γίνουν το νέο πρότυπο;

IONIC: «Αυτό είναι ένα ερώτημα στο οποίο όλοι στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο θα ήθελαν να μάθουν την απάντηση. Η σημερινή άνοδος των τιμών των νέων πλοίων οφείλεται σε διάφορους ισχυρούς παράγοντες. Θεωρούμε αβέβαιο αν οι τιμές αυτές θα αποτελέσουν το νέο πρότυπο. Πολλά εξαρτώνται από την επίλυση ζητημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού, τις παγκόσμιες τάσεις της ζήτησης, τις ρυθμιστικές εξελίξεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις».

«Οι συνθήκες που οδηγούν στην εκτίναξη των τιμών θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην παγίωση των υψηλών τιμών. Από την άλλη πλευρά, εάν οι παράγοντες αυτοί σταθεροποιηθούν ή αντιστραφούν, οι τιμές είναι πιθανό να προσαρμοστούν ανάλογα. Επομένως, ενώ οι τρέχουσες τιμές θα μπορούσαν να γίνουν ο νέος κανόνας, υπάρχει επίσης η πιθανότητα μελλοντικών προσαρμογών. Ευθύνη μας είναι να διατηρήσουμε τις επενδύσεις των μετόχων μας χωρίς να αναλαμβάνουμε κερδοσκοπικά και υψηλού κινδύνου ρίσκα.

Ωστόσο, είμαστε βέβαιοι ότι, όταν έρθει η ώρα, θα συνεχίσουμε να παραγγέλνουμε πλοία νέας ναυπήγησης. Ήμασταν και εξακολουθούμε να είμαστε ένθερμοι υποστηρικτές των ιαπωνικών ναυπηγείων και ως εκ τούτου ελπίζουμε να επιστρέψουμε στα ιαπωνικά ναυπηγεία, εφόσον διατηρούν την ανταγωνιστικότητά τους στην κατασκευή πλοίων υψηλής ποιότητας».

JMD: Όταν εξετάζετε παραγγελίες για νέα πλοία, πώς ενσωματώνετε τα νέα καύσιμα (αμμωνία, πράσινη μεθανόλη κ.λπ.) στις εκτιμήσεις σας;

IONIC: «Είναι ζωτικής σημασίας να λαμβάνονται υπόψη τα νέα καύσιμα και τα μέτρα εξοικονόμησης καυσίμων κατά την παραγγελία νέων πλοίων. Αυτό συμβαίνει επειδή η επιλογή νέων καυσίμων περιλαμβάνει την εξέλιξη του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, τη ζήτηση της αγοράς για πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, οικονομικές εκτιμήσεις, τεχνολογικές εξελίξεις και διαχείριση κινδύνων. Ενώ αυτό μπορεί να συνεπάγεται υψηλότερο αρχικό κόστος και πολυπλοκότητα, τα δυνητικά οφέλη όσον αφορά τη συμμόρφωση, την ανταγωνιστικότητα της αγοράς και τη μελλοντική βιωσιμότητα είναι σημαντικά. Οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει να αξιολογούν προσεκτικά και να εξετάζουν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στις αποφάσεις τους για νέα πλοία. Ωστόσο, στο σημερινό ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο, αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο έργο».

JMD: Η εταιρεία σας εισήγαγε το MarCoPay, την πλατφόρμα ηλεκτρονικού νομίσματος του ομίλου NYK.

IONIC: «Η υπηρεσία ηλεκτρονικού χρήματος MarCoPay, ειδικά σχεδιασμένη για τους ναυτικούς, έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο διεξαγωγής των οικονομικών συναλλαγών. Οι ναυτικοί μπορούν εύκολα να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους από οπουδήποτε στον κόσμο, ακόμη και όταν ταξιδεύουν στην ανοιχτή θάλασσα. Η Ionic εκτιμά ιδιαίτερα τα ανταγωνιστικά επιτόκια και τις ολοκληρωμένες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες που προσφέρει η MarCoPay, συμπεριλαμβανομένων των δανείων, της ασφάλισης και των επενδυτικών προϊόντων. Αυτό επιτρέπει στους ναυτικούς να αξιοποιούν πλήρως τα οφέλη των ψηφιακών χρηματοοικονομικών λύσεων χωρίς να επιβαρύνονται με σημαντικό κόστος».

JMD: Πώς θα θέλατε να οικοδομήσετε σχέσεις με ιαπωνικούς ναυτιλιακούς φορείς, όπως ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες, πλοιοκτήτες, περιφερειακές τράπεζες και εμπορικές εταιρείες, στο μέλλον;

ΙΟNIC: «Η Ionic είναι εξαιρετικά υπερήφανη για τους βαθιά ριζωμένους δεσμούς της με την ιαπωνική κοινότητα, οι οποίοι χρονολογούνται πριν από την ίδρυση της εταιρείας. Ενώ η εταιρεία μας ιδρύθηκε το 2009 ως οικογενειακή επιχείρηση, έχουμε οικοδομήσει ισχυρές επιχειρηματικές σχέσεις με ιαπωνικές εταιρείες που χρονολογούνται από το 1959. Το προφίλ και η ανάπτυξη ολόκληρου του στόλου μας έχουν επιτευχθεί μέσω συνεργασιών με πολλές εξαιρετικά αξιόπιστες ιαπωνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων ναυπηγείων, χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και πλοιοκτητών».

«Το εκτιμούμε αυτό πάρα πολύ και σκοπεύουμε να διατηρήσουμε αυτές τις σχέσεις για πολλά χρόνια στο μέλλον. Έχουμε τον μεγαλύτερο σεβασμό για την ιαπωνική εφευρετικότητα, τη μηχανική και τον ποιοτικό έλεγχο, γι’ αυτό και δεσμευόμαστε σε πλοία που κατασκευάζονται από ιαπωνικά ναυπηγεία. Πιστεύουμε ότι αυτή η δέσμευση θα συνεχιστεί και στο μέλλον».

Διαβάστε ακόμη

ΥΠΕΘΟ: Διμέτωπος αγώνας με παρατάσεις και νέο Μεσοπρόθεσμο

Πρωταθλητισμό κάνει η Ελλάδα στο πλαστικό χρήμα

Επιασε ζέστη και το βρισίδι… πάει ΣΥΡΙΖΑ, η πρώην υπουργός και η Avis, ο αειθαλής Κούτρας και το Ελληνικό, ο πόλεμος στα telecoms, το νέο σφυρί στον Λιβάνη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ