Τη δική του επιχειρηματική ρότα, αλλά πάντα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, έχει χαράξει με επιτυχία, ο Ιωάννης Μαρτίνος ένας από τους γιούς του Ντίνου Μαρτίνου της Thenamaris.
Το 2014 αποφασίζει να παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Thenamaris όπου παραμένει και είναι επικεφαλής ο αδελφός του Νικόλας Μαρτίνος, και ιδρύει τη δική του εταιρεία Signal Ocean. Τον ακολούθησαν τέσσερα στελέχη της Thenamaris οι οποίοι πίστεψαν στις καινοτόμες ιδέες τους. Σπούδασε μηχανολόγος ενώ πήρε πτυχία και στην αεροδιαστημική μηχανική απόφοιτος του ΜΙΤ και του Tafts.
Η εταιρεία εξελίχθηκε σε ηγέτιδα της καινοτομίας σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής σύγχρονων δεδομένων ενώ δημιούργησε μια πρωτοποριακή εφαρμογή (app) για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Η Signal εξελίχθηκε σε ηγέτιδα της καινοτομίας σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής σύγχρονων δεδομένων ενώ δημιούργησε μια πρωτοποριακή εφαρμογή (app) για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Ο Όμιλος πλέον Signal έχει και την Signal Maritime η οποία διαχειρίζεται πλοία.
Ο Ιωάννης Μαρτίνος επί δύο συνεχόμενες χρονιές βραβεύτηκε από τη Lloyd’s List ως νέος επιχειρηματίας την πρώτη το 2018 ενώ το 2019 πήρε το Βραβείο «Lloyd’s List Intelligence Big Data Award» για την εταιρεία του The Signal Group στην οποία είναι διευθύνων σύμβουλος.
«Η ελληνική ναυτιλία μας έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια και επιθυμούμε ο ελληνικός στόλος να αποτελέσει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο. Θέλουμε να τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό», ανέφερε στη διάρκεια της εκδήλωσης για την ασφαλή πλοήγηση σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και για τη μετατροπή της αβεβαιότητας σε επιτυχία που διοργάνωσε η Boston Consulting Group, στο Ίδρυμα Νιάρχου.
Μιλώντας για την εταιρεία του επισημαίνει σε κάθε ευκαιρία:
«Με τη Signal Ocean προσδοκούμε να δώσουμε σε έναν παραδοσιακό κλάδο -όπως είναι η ναυτιλία- τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία του 21ου αιώνα προσφέροντας μια πλατφόρμα που μπορεί να ωφελήσει όλους τους συμμετέχοντες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα όμως έχουμε ήδη καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό, να δημιουργήσουμε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη start up που προσελκύει τους νέους στη ναυτιλία» για να προσθέσει:
«Αυτό γίνεται με δύο τρόπους: Πρώτον, προσφέρουμε ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας σε ειδικότητες που δεν είχαν παραδοσιακά σχέση με τη ναυτιλία όπως, οι προγραμματιστές ή οι αναλυτές δεδομένων και δεύτερον, μέσω της πλατφόρμας μας μειώνεται ο χρόνος ένταξης των νέων σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τη ναύλωση πλοίων».
Ενίσχυση του στόλου
Ο υπό εμπορική διαχείριση στόλος της Signal Maritime, θυγατρικής του Signam Group, μεγαλώνει συνεχώς φθάνοντας τα 35 πλοία. Πιο πρόσφατη κίνησή του η ανηψη ανέλαβε της διαχείρισης του δεξαμενόπλοιου τύπου Αframax “Briolette” της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq Performance Shipping της οικογένειας Παληού με επικεφαλής τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο. Είναι το δεύτερο πλοίο της Performance που μπαίνει υπό διαχείριση στο pool της Signal Maritime Services αφού προηγήθηκε το “P. Yanbu”.
Το “Briolette” ναυπηγήθηκε τον Απρίλιο του 2011 στην Ιαπωνία και έχει μεταφορική ικανότητα 104.588 τόνων dw.
Τον περασμένο Οκτώβριο 2021 και πιο συγκεκριμένα στις 20 του μήνα, η Signal Maritime ανακοίνωσε ότι ανέλαβε τη διαχείριση του “Silver London”, του 10ου κατά σειρά δεξαμενόπλοιου μεσαίας εμβέλειας (MR) της Shell.
Το δεξαμενόπλοιο προστέθηκε στον αντίστοιχο στόλο της Signal αυξάνοντας έτσι το μέγεθος του MR στόλου της στα 15 πλοία.
Η συνεργασία αυτή δίνει στη Shell την δυνατότητα να επωφεληθεί από την επταετή επένδυση της Signal στην ανάπτυξη ψηφιακής τεχνολογίας που υποστηρίζει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τη διαδικασία ναύλωσης πλοίων.
Ήταν η πρώτη φορά που η Shell αναθέτει τη διαχείριση μέρους του στόλου της σε τρίτους γεγονός που κάνει τη συνεργασία αυτή ορόσημο για την Signal. H συνεργασία αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον αρκετών πλοιοκτητών που επιθυμούν να αξιοποιήσουν προς όφελος και των δικών τους στόλων την πλατφόρμα της Signal, η οποία βασίζεται στην χρήση της τεχνολογίας.
«Εμπλουτίζουμε το ‘’ρεπερτόριο’’ της ελληνικής ναυτιλίας. Η Αθήνα είναι ιστορικά γνωστή ως εφοπλιστικό κέντρο αλλά εμείς καταφέραμε να αποδείξουμε ότι μπορεί να αποτελέσει και σημείο αναφοράς για τεχνολογία και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας» επισημαίνει με κάθε ευκαιρία ο Ιωάννης Μαρτίνος: «Όσο μεγαλώνει ο στόλος, τόσο πιο σημαντική καθίσταται η σωστή τοποθέτηση των πλοίων στις εκάστοτε αγορές και η μείωση του χρόνου εκτός ναύλου. Αυτό ωφελεί τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και το περιβάλλον».
Η πλατφόρμα της Signal υποστηρίζεται από περισσότερους από 60 data scientists, software engineers και αναλυτές και παρέχει στην ομάδα της Signal Maritime πληροφόρηση σχετικά με τις βέλτιστες διαδρομές, συγκρίσεις εναλλακτικών σεναρίων κερδοφορίας και υπολογισμούς της ποσότητας CO2 που παράγεται κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Το σύστημα βοηθά στην ανάπτυξη στρατηγικών βέλτιστης διασποράς του στόλου στις εκάστοτε αγορές και την παρακολούθηση των σχετικών αποτελεσμάτων, ή εν ολίγοις στην διαχείριση της απόδοσης στο εμπορικό κομμάτι της ναυτιλίας.
Η τεχνολογία της Signal, που έχει ήδη αποσπάσει πατέντα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική, επεξεργάζεται και συνδυάζει μεγάλη γκάμα από διαφορετικές πηγές δεδομένων, ανά πελάτη, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων AIS, πληροφορίες διαθέσιμων φορτίων και πλοίων, θέσεις πλοίων, κόστη φόρτωσης και εκφόρτωσης σε λιμάνια, λίστες λιμανιών και δείκτες ναύλων. Με την χρήση προηγμένων αλγόριθμων και τεχνητής νοημοσύνης, τα δεδομένα μετατρέπονται σε χρήσιμες, συνεκτικές αποτυπώσεις των συνθηκών προσφοράς και ζήτησης σε όλες τις ναυλαγορές παγκοσμίως, που βοηθούν τους χρήστες να πάρουν εμπεριστατωμένες αποφάσεις.
Η Signal συνεχίζει να μεγαλώνει με πάνω από 30 νέες προσλήψεις να έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2020. Το σύνολο των εργαζομένων πλέον να ανέρχεται στους 121. Είναι αξιοσημείωτο ότι ένα μεγάλο μέρος των νέων προσλήψεων με έδρα την Αθήνα ολοκληρώθηκαν μετά τον Μάρτιο του 2020. Το νέο προσωπικό απασχολείται σε διάφορους ρόλους σχετιζόμενους είτε με τη διαχείριση εμπορικών πλοίων είτε με το software engineering και το data science.
«Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που η πλατφόρμα της Signal κέρδισε τόσο γρήγορα απήχηση στην αγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Τουλάχιστον 70 από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων πετρελαϊκών, ναυλομεσιτικών και πλοιοκτητριών, χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας καθημερινά προκειμένου να ενημερώνονται αξιόπιστα για τις διεθνείς ναυλαγορές. Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση για όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οπότε εργαστήκαμε σκληρά και αντιμετωπίσαμε σημαντικές προκλήσεις για να αυξήσουμε το ποσοστό των αγορών που καλύπτουμε. Η δυνατότητες επέκτασης και γενίκευσης της τεχνολογίας που έχουμε εξελίξει μας βοηθά τώρα σε αυτό, αλλά οι πελάτες και συνεργάτες της Signal είναι εξίσου απαραίτητοι προκειμένου να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα», δήλωσε ο COO της Signal, Δημήτρης Τσαπούλης.
Τον Ιούλιο του 2018 άρχισε να λειτουργεί και το πρώτο pool της Signal απαρτιζόμενο από δεξαμενόπλοια τύπου Aframax. “Η εταιρεία που διαχειρίζεται το pool, Signal Maritime, κάνοντας χρήση της πλατφόρμας με τους ίδιους ακριβώς όρους, όπως κάθε άλλος πελάτης αυτής, αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα για το πως η τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό επίτευξης υψηλής απόδοσης σε έναν χώρο πολύπλοκο και κατεξοχήν εμπειρικό. Το Signal Aframax Pool, παρουσιάζοντας κορυφαία απόδοση ημερήσιων κερδών (TCE) παγκοσμίως για τρία συναπτά έτη, κατάφερε να αριθμεί σήμερα 27 πλοία από 13 διαφορετικές πλοιοκτήτριες εταιρείες” επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας:
Η κρίση
“Η ναυτιλία έμαθε από την κρίση. Πριν όλοι ήθελαν προσωπική επαφή για να κάνουν τη δουλειά, “face to face discussions” Τώρα όλες οι συζητήσεις και επαφές γίνονται ηλεκτρονικά. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες έδωσαν τη λύση” επισημαίνει ο Ιωάννης Μαρτίνος:
“– Η τεχνολογία με την πάροδο του χρόνου θα απλωθεί στη ναυτιλιακή βιομηχανία για να καλύψει περισσότερες ανάγκες.
-Στη ναυτιλιακή κουλτούρα θα υπάρχει τώρα πιο έντονα και η τεχνολογία.
-Η τηλεμετρία θα διαδραματίσει ακόμη σημαντικότερο ρόλο στη ναυτιλία. Μάθαμε από την εφαρμογή της στην αεροπορία και την F1. Ό,τι μάθαμε θα το εφαρμόσουμε και στη Ναυτιλία.
-Η ναυτιλία συνέχισε να λειτουργεί μέσα στην κρίση και πέρασε σε νέο επίπεδο εκμεταλλευόμενη και κατανοώντας βαθύτερα την τεχνολογία.
«Η ελληνική ναυτιλία μάς έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια και επιθυμούμε ο ελληνικός στόλος να γίνει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο. Θέλουμε να τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό», ανέφερε πριν από λίγες ημέρες στη διάρκεια της εκδήλωσης για την ασφαλή πλοήγηση σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές και για τη μετατροπή της αβεβαιότητας σε επιτυχία, την οποία διοργάνωσε η Boston Consulting Group στο Ιδρυμα Νιάρχου.
Διαβάστε ακόμη
Αποκάλυψη newmoney: H Mubadala Ιnvestment πίσω από το μεγάλο πρότζεκτ στον Αστακό
Το σχέδιο της SATO για να ξεφύγει απ’ το… «κάτω»
Η «φλέβα χρυσού» της Βιοϊατρικής, οι μνηστήρες της Ένωσης Εφοπλιστών και τα δύο deals του νέου έτους