© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Απόγευμα Πέμπτης. Εν μέσω της διεθνούς έκθεσης για τη Ναυτιλία, Ποσειδώνια 2022, στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στην κορυφή του νέου κτιρίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ήταν συγκεντρωμένο πλήθος κόσμου, κυρίως από τον χώρο της ναυτιλίας αλλά και από αυτούς της οικονομίας και της πολιτικής.
Ηταν η εκδήλωση του καινοτόμου ομίλου Signal που παρέχει διαφοροποιημένες ναυτιλιακές υπηρεσίες και τον οποίο ίδρυσε το 2014 ο Ιωάννης Μαρτίνος, γιος του Ντίνου Μαρτίνου της Thenamaris.
Σε μια γωνία ξεχώριζαν δύο πρόσωπα που συζητούσαν: ο Ιωάννης Μαρτίνος και ο σύμβουλος του ομίλου, ο εξέχων επιστήμονας Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ και μέλος του Εργαστηρίου Πληροφορικής και Τεχνητής Νοημοσύνης του MIT. Τίποτα δεν γίνεται τυχαία σε αυτή τη ζωή. Συνεργασία κορυφής.
«Η Signal βρίσκεται σε 20ετή αποστολή για να φέρει χρήσιμες εφαρμογές τεχνολογίας στη ναυτιλία», ακούστηκε να λέει ο Ιωάννης Μαρτίνος.
Οταν το 2014 αποφάσισε να παραιτηθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Thenamaris και να ιδρύσει τη δική του εταιρεία, υψηλής τεχνολογίας, τη Signal Ocean, πολλοί ήταν εκείνοι που αντιμετώπισαν με επιφύλαξη την επιλογή του. Τον ακολούθησαν τέσσερα στελέχη της Thenamaris που πίστεψαν στις καινοτόμες ιδέες του. Σπούδασε μηχανολόγος ενώ πήρε πτυχία και στην Αεροδιαστημική Μηχανική, ως απόφοιτος του ΜΙΤ και του Tafts.
Η εταιρεία εξελίχθηκε σε ηγέτιδα της καινοτομίας σε θέματα ανάπτυξης και εφαρμογής σύγχρονων δεδομένων ενώ δημιούργησε μια πρωτοποριακή εφαρμογή (app) για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων. Ο όμιλος -πλέον- Signal διαθέτει και τη Signal Maritime, η οποία διαχειρίζεται πλοία. Ο Ιωάννης Μαρτίνος επί δύο συνεχόμενες χρονιές βραβεύτηκε από τη Lloyd’s List ως νέος επιχειρηματίας, την πρώτη το 2018 ενώ το 2019 πήρε το Βραβείο Lloyd’s List Intelligence Big Data Award για την εταιρεία του. «Η ελληνική ναυτιλία μάς έχει κάνει υπερήφανους εδώ και πολλά χρόνια και επιθυμούμε ο ελληνικός στόλος να αποτελέσει ένα παγκόσμιο ψηφιακό εργαστήριο.
Θέλουμε να τεθούμε επικεφαλής στον ψηφιακό μετασχηματισμό», υποστηρίζει. Στη διάρκεια των Ποσειδωνίων μίλησε σε δύο ημερίδες που αφορούσαν η μεν πρώτη τη δεύτερη γενιά της ναυτιλίας και η δεύτερη τις νεοφυείς εταιρείες. Τα όσα είπε είναι δείγμα του τρόπου σκέψης του που τον οδήγησε στην κορυφή μέσα από έναν δικό του δρόμο, μέσα από μια δική του ρότα, σε αχαρτογράφητα έως τότε νερά. Είδε τα σημάδια του καιρού, τις αλλαγές των ανέμων που έρχονταν και σαν ιστιοπλόος πήρε τον αέρα στα πανιά την κατάλληλη στιγμή.
«Το να είσαι δεύτερη γενιά σού δίνει μεγάλες ευκαιρίες και δυνατότητες επιλογών. Πέρα από την καλή εκπαίδευση και μόρφωση που παίρνεις, έχεις και καλή επιχειρηματική εκπαίδευση. Από εκεί και πέρα μπορείς να συνεχίσεις στην οικογενειακή επιχείρηση ή να ανοίξεις δική σου εταιρεία. Υπάρχουν οικογένειες όπου ο ιδρυτής είναι συγκεντρωτικός, υπάρχουν οικογένειες με 20 μέλη όπου πρέπει να βρεις τον ρόλο σου. Σου δίνονται πολλές ευκαιρίες, αλλά πρέπει στην πορεία να αποδείξεις ότι το αξίζεις», τόνισε στη διάρκεια του συνεδρίου Capital Link του Νίκου Μπορνόζη για να προσθέσει: «Θαυμάζω ανθρώπους που μεγαλώνουν σε οικογένεια που δραστηριοποιείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά αποφασίζουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά εκτός ναυτιλίας».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο μέλλον της ελληνόκτητης ναυτιλίας και τη διατήρηση της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας της: «Η διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας θα στηριχθεί στο να κάνουμε κι άλλα καινοτόμα πράγματα, όπως συμβαίνει με την παροχή υπηρεσιών. Δεν φτάνουν μόνο οι εφοπλιστές. Η ναυτιλία μας πρέπει να στηρίξει τις startup εταιρείες».
Μιλώντας στην εκδήλωση του ομίλου Signal μπροστά σε συνεργάτες, φίλους και στη σύσσωμη παρούσα οικογένειά του, προεξέχουσας της Νουνού Μαρτίνου, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οταν ιδρύσαμε την πλατφόρμα της Signal το κάναμε με όραμα 20ετίας. Μεγαλώνοντας άκουγα ιστορίες για ανθρώπους που έκαναν προβλέψεις σε βάθος 20ετίας και 30ετίας και κάποιες ήταν πολύ φιλόδοξες και προέρχονταν από πολύ σεβαστούς τεχνολογικούς κύκλους, όπως ότι κάποια μέρα θα έχουμε ένα προσωπικό υπολογιστή που θα χωράει στην τσέπη μας. Η πρόβλεψη επιβεβαιώθηκε και έχουμε υπολογιστή που χωράει στην τσέπη και είναι πολύ πιο ισχυρός σε σύγκριση με τους παλιούς πριν από 40 χρόνια που χρειαζόντουσαν ένα ολόκληρο δωμάτιο για να εγκατασταθούν. Οι επιστήμονες κάποιες φορές κάνουν τα πράγματα σωστά αφού όλες οι προβλέψεις δεν επιβεβαιώνονται.
Κάποιοι προέβλεψαν ότι μέσω ebay θα πωλούνται πίνακες του Πικάσο. Δεν συνέβη αυτό. Και όταν συνάντησα στη Νέα Υόρκη τον πρόεδρο του βρετανικού οίκου δημοπρασιών Christie’s και τον ρώτησα τι είχε να πει για το ebay μου απάντησε ότι αρχικώς ανησυχούσαν, αλλά όχι πλέον. Γιατί δεν υπάρχει η σχέση, η ανθρώπινη επικοινωνία. Εκανα άμεσα σύνδεση με τη ναυτιλία. Οταν ετοιμάζαμε την παρουσίαση είπαμε να κάνουμε κάποιες προβλέψεις για το τι θα αλλάξει στη ναυτιλία στο μέλλον. Είναι δύσκολο να κάνεις προβλέψεις. Αυτό που είπα είναι ότι πρέπει να ασχοληθούμε όχι με όσα θα αλλάξουν στη ναυτιλία, αλλά να κάνουμε σωστά όσα παραμένουν σταθερά στη ναυτιλία. Και αυτά που δεν αλλάζουν είναι οι προσωπικές σχέσεις, που είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας στη ναυτιλία, η εμπιστοσύνη και η εμπιστευτικότητα των πληροφοριών και ότι ο ρόλος των μεσιτών-brokers θα παραμείνει σημαντικός αφού το θαλάσσιο εμπόριο είναι πολύπλοκο.
Αυτό που αλλάζει και έχουμε πίεση από κυβερνήσεις και φορείς είναι η λήψη μέτρων για μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία. Επίσης, εξελίσσεται και βελτιώνεται η ποιότητα της εμπορικής και τεχνικής διαχείρισης μιας εταιρείας, ενός στόλου. Αν όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες ακολουθήσουν την εξέλιξη αυτή, η οποία θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις, απομένει να δούμε τι θα συμβεί όταν λιγότερα εταιρικά σχήματα συγκεντρώσουν μεγαλύτερη δύναμη και έλεγχο. Τέλος, στη ναυτιλία όλα εξελίσσονται με τρομερή ταχύτητα, σε όλους τους τομείς, ταχύτητα η οποία μέσα στα επόμενα χρόνια θα είναι 10πλάσια από τη σημερινή».
Πατέντα ευρεσιτεχνίας
Η Signal Ocean δίνει σε έναν παραδοσιακό κλάδο, όπως η ναυτιλία, τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία του 21ου αιώνα. Η τεχνολογία της, που έχει ήδη αποσπάσει πατέντα ευρεσιτεχνίας στην Αμερική, επεξεργάζεται και συνδυάζει μεγάλο εύρος από διαφορετικές πηγές δεδομένων ανά πελάτη, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων AIS, πληροφορίες διαθέσιμων φορτίων και πλοίων, θέσεις πλοίων, κόστη φόρτωσης και εκφόρτωσης σε λιμάνια, λίστες λιμανιών και δείκτες ναύλων. Με τη χρήση προηγμένων αλγόριθμων και τεχνητής νοημοσύνης, τα δεδομένα μετατρέπονται σε χρήσιμες συνεκτικές αποτυπώσεις των συνθηκών προσφοράς και ζήτησης σε όλες τις ναυλαγορές παγκοσμίως, οι οποίες βοηθούν τους χρήστες να πάρουν εμπεριστατωμένες αποφάσεις.
Η Signal συνεχίζει να μεγαλώνει. Το σύνολο των εργαζομένων πλέον ανέρχεται σε 121.
Τουλάχιστον 70 από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων πετρελαϊκών, ναυλομεσιτικών και πλοιοκτητριών, χρησιμοποιούν την πλατφόρμα καθημερινά προκειμένου να ενημερώνονται αξιόπιστα για τις διεθνείς ναυλαγορές. Παράλληλα ο υπό εμπορική διαχείριση στόλος της Signal Maritime, θυγατρικής του SignaL Group, μεγαλώνει συνεχώς, φτάνοντας τα 35 πλοία.
Διαβάστε ακόμη:
e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ: Όλες οι πληρωμές την εβδομάδα 27 Ιουνίου – 1 Ιουλίου
Πλατφόρμες και επιδόματα: 5+2 λύσεις σε «παγίδες» και προβλήματα (pic)
Γνωρίστε τον άνθρωπο που έχασε τα περισσότερα λεφτά στην Ιστορία από κρυπτονομίσματα (pics)