Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία προετοιμάζεται για την πολυαναμενόμενη συνεδρίαση της MEPC 80 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος) την επόμενη εβδομάδα, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO Κώστας Γκόνης επανέλαβε τη σημασία που έχει το γεγονός ότι τα μεσοπρόθεσμα μέτρα που θα βοηθήσουν στις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για την απαλλαγή από τον άνθρακα θα πρέπει να είναι τόσο απλά όσο και αποτελεσματικά, ώστε να εφαρμόζονται αποτελεσματικά από τα πλοία σε όλο τον κόσμο.
Ο Δρ Γκόνης σχολίαζε την 15η σύνοδο της Διασυνοδικής Ομάδας Εργασίας του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, υποστηρίζοντας το έγγραφο που υπέβαλε η ICS “ISWG-GHG 15/3/7 – Περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με ένα πακέτο μέτρων που συνδυάζει έναν μηχανισμό IMSF&R (Fund and Reward) (οικονομικό μέτρο) και ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμου (GHG) (τεχνικό μέτρο)”.
Ο ίδιος συνεχάρη τη Γραμματεία του ΙΜΟ για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση στο δύσκολο έργο τους και ευχαρίστησε όλους όσοι υπέβαλαν έγγραφα, προσθέτοντας ότι εκπροσωπώντας τον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου – αναμφισβήτητα το πιο αποδοτικό μέσο μεταφοράς φορτίου στη γη – η INTERCARGO έχει κάνει πολλά η ίδια για να υποστηρίξει τα μέτρα για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα και την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών στη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Αυτό περιελάμβανε, σε προηγούμενες συνεδριάσεις, την προώθηση της έννοιας των Πράσινων Κόμβων για την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλών/μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε λιμένες σε όλο τον κόσμο, και την υποστήριξη, μαζί με τους εταίρους της στον κλάδο, της δημιουργίας ενός διεθνούς ταμείου ναυτιλιακής έρευνας για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Όσον αφορά στα μεσοπρόθεσμα μέτρα, ο Δρ Γκόνης αναφέρθηκε στις γραπτές προτάσεις της INTERCARGO στις αρχές του 2021 προς την MEPC για την προώθηση και εφαρμογή υποχρεωτικών μέτρων με βάση την αγορά για τη διεθνή ναυτιλία, ενώ αμέσως μετά και πριν από πέντε συνεδριάσεις μεταξύ των συνεδριάσεων, η INTERCARGO, μετά από χρόνια υπεράσπισης της έννοιας στις διαβουλεύσεις του κλάδου, ήταν πρωτοπόρος μαζί με την ICS στην υποβολή ενός ΜΒΜ με βάση την επιβολή εισφοράς, ανά τόνο εκπομπών CO2, για την επιτάχυνση της υιοθέτησης και της ανάπτυξης καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
“Έκτοτε, η Ένωσή μας έχει υποστηρίξει σταθερά επί της αρχής τις αναθεωρημένες προτάσεις που αναπτύχθηκαν εύστοχα από τον οργανισμό του κλάδου, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο”, δήλωσε.
Με την ευκαιρία αυτή, η INTERCARGO επαναλαμβάνει τη σημασία που έχει το πακέτο των μεσοπρόθεσμων μέτρων να είναι απλό και αποτελεσματικό, ώστε να εφαρμόζεται αποτελεσματικά από τα πλοία σε όλο τον κόσμο.
“Από την άποψη αυτή εκφράζουμε την υποστήριξή μας στον αναθεωρημένο μηχανισμό του Διεθνούς Ταμείου Αειφορίας και Επιβράβευσης για τη Ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός Ταμείου Αειφορίας για τη Ναυτιλία του ΙΜΟ, όπως στο έγγραφο ISWG-GHG 15/3/7 της ICS και του συνδυασμού του με έναν απλούστερο σχεδιασμό του Παγκόσμιου Προτύπου Καυσίμων για τα Αέρια του Θερμοκηπίου, ενός τεχνικού μέτρου, όπως στο έγγραφο ISWG-GHG 15/3/6 και πάλι της ICS”.
Ο ΙΜΟ βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία αναθεώρησης της στρατηγικής του για τα αέρια του θερμοκηπίου (GHG) και η πολυαναμενόμενη συνεδρίαση MEPC 80 θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 7 Ιουλίου.
Η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τη φιλοδοξία του ΙΜΟ να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία έως το 2050, ωστόσο, τονίζει ότι η ευθύνη για την απαλλαγή από τον άνθρακα δεν μπορεί να ανατεθεί αποκλειστικά στους ώμους του διαχειριστή πλοίου – πρόκειται για μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί ολιστικά από ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού.
Διαβάστε ακόμη
Στουρνάρας: Oκτώ προκλήσεις για τη νέα κυβέρνηση
e-ΕΦΚΑ: Επιστροφή εισφορών ύψους 21 εκατ. ευρώ σε χιλιάδες επαγγελματίες
ΔΥΠΑ – 26 βρεφονηπιακοί σταθμοί: Πότε «κλείνει» η πλατφόρμα για τις αιτήσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ