Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ με την πολιτική του «drill baby drill» να υπονομεύει την πράσινη μετάβαση και να βάζει εμπόδια στις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας «επιδοτώντας» τη χρήση ορυκτών καυσίμων , όμως υπάρχει και αντίβαρο τουλάχιστον στη ναυτιλία.
Η ING η οποία βρίσκεται στην κορυφή των δανειστών της ναυτιλιακής βιομηχανίας με χαρτοφυλάκιο που φτάνει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια επεσήμανε ότι θα αρνείται οποιαδήποτε χρηματοδότηση σε πλοιοκτήτες που δεν συνεισφέρουν στην προσπάθεια μείωσης της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Σύμφωνα με τον Στίβεν Φιούστερ, επικεφαλής ναυτιλιακής χρηματοδότησης της τράπεζας, η συμμετοχή στις διαδικασίες από-ανθρακοποίησης είναι προαπαιτούμενο για την έγκριση δανείων.
Ενότητα 1: Οι Προϋποθέσεις για Χρηματοδότηση
Η ING αναγνωρίζει τις προκλήσεις της από-ανθρακοποίησης για τους πλοιοκτήτες όπως τους περιορισμούς του υπάρχοντος στόλου και τις οικονομικές συνθήκες. Παρά τις δυσκολίες, η τράπεζα υπογραμμίζει ότι απαιτείται σταθερή πρόοδος και ότι όσοι δεν συμμορφώνονται με αυτήν δεν πληρούν τα κριτήρια χρηματοδότησης.
Ενότητα 2: Η Σύνδεση Μεταρρύθμισης και Χρηματοδότησης στη Ναυτιλία
Η ναυτιλιακή χρηματοδότηση είναι καθοριστική για την επίτευξη των στόχων από-ανθρακοποίησης. Η ING υπογραμμίζει ότι οι τράπεζες, και όχι οι δημόσιες αγορές, παραμένουν οι κύριοι χρηματοδότες της ναυτιλίας, με το 80% του παγκόσμιου ναυτιλιακού χρέους να εξαρτάται από αυτές. Η συμμετοχή στις Αρχές Ποσειδώνα δείχνει την επιθυμία των τραπεζών να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας.
Ενότητα 3: IMO και από-ανθρακοποίηση
Ο IMO διαδραματίζει θεμελιώδη ρόλο στην καθοδήγηση της από-ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, θέτοντας στόχους για το 2050 και ενδιάμεσους στόχους για το 2030 και το 2040. Οι στόχοι αυτοί είναι το κεντρικό σημείο αναφοράς για την ING και άλλες τράπεζες που προωθούν τη βιωσιμότητα στην ναυτιλία.
Ενότητα 4: Χρηματοδότηση και Ναυτιλιακή Πολιτική: Διαφορές και Ιδιαίτερες Προκλήσεις
Η ναυτιλιακή χρηματοδότηση έχει μοναδικά χαρακτηριστικά, καθώς καθοδηγείται από τις Αρχές Ποσειδώνα και τις επιταγές των επενδυτών για βιωσιμότητα. Η ING αναγνωρίζει ότι η ναυτιλία απαιτεί ειδική προσέγγιση λόγω των υψηλών εκπομπών CO2, που είναι δύσκολο να μειωθούν λόγω του παλαιού στόλου και των περιορισμένων εναλλακτικών καυσίμων.
Ενότητα 5: Οι Δυσκολίες στην απο-ανθρακοποίηση
Η διαδικασία από-ανθρακοποίησης δεν είναι εύκολη, κυρίως λόγω των περιορισμένων εναλλακτικών καυσίμων και της αναγκαιότητας αναβάθμισης του στόλου. Επιπλέον, οι εκπομπές επηρεάζονται από την οικονομική κατάσταση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τις αυξομειώσεις στην ταχύτητα των πλοίων ανάλογα με τις ανάγκες.
Ενότητα 6 : Χρηματοδότηση και Εναλλακτικά ΚαύσιμΑ
Η ING επισημαίνει την έλλειψη ευρείας διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων και την ανάγκη για συνεχιζόμενη πρόοδο στον τομέα. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να επιδείξουν φιλοδοξία για την επίτευξη των στόχων από-ανθρακοποίησης, επενδύοντας στην αναβάθμιση του στόλου τους και στη μετάβαση σε καθαρότερες τεχνολογίες.
Ενότητα 7: Το Προφίλ των Ιδιοκτητών Πλοίων που Ενδιαφέρουν την ING
Η ING επικεντρώνεται σε μεγάλους και αξιόπιστους πλοιοκτήτες, αξιολογώντας την οικονομική τους κατάσταση και τη δέσμευσή τους στη βιώσιμη ναυτιλία. Οι πλοιοκτήτες που δεσμεύονται για την από-ανθρακοποίηση έχουν περισσότερες πιθανότητες να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από την τράπεζα.
Ενότητα 8: Οι Στόχοι του IMO και οι Αρχές Ποσειδώνα
Οι στόχοι του IMO για τη μείωση των εκπομπών ρύπων της ναυτιλίας αποτελούν την κεντρική κατεύθυνση της ING. Μέσω των Αρχών Ποσειδώνα, η τράπεζα και άλλοι χρηματοδότες αναγνωρίζουν τη σημασία της συμμόρφωσης με τους στόχους μηδενικών εκπομπών και προωθούν τη διαδικασία αυτή σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ενότητα 9: Αξιολόγηση των Κλιματικών Επιπτώσεων
Η ING αξιολογεί τις κλιματικές επιπτώσεις των συμφωνιών της χρησιμοποιώντας δεδομένα από παρόμοιους στόλους. Αν και η τράπεζα επιθυμεί να υπερβεί τους στόχους του IMO, κατανοεί ότι αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό για όλους τους πελάτες της. Η πρόοδος, όμως, είναι μετρήσιμη και απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων.
Ενότητα 10: Η Στρατηγική
Η από-ανθρακοποίηση είναι μια μακρά και σταδιακή διαδικασία. Η ING, μέσω της χρηματοδότησης, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων από-ανθρακοποίησης. Η πρόοδος είναι μετρήσιμη και απαιτεί συνεργασία και ευθυγράμμιση των στόχων μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών και των χρηματοδοτών.
Διαβάστε ακόμη
«Σκοντάφτει» το Trump-trade μετά τις αμερικανικές εκλογές (πίνακες)
Με το… δεξί ο Ιανουάριος για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Υψηλές πτήσεις στη Θεσσαλονίκη
Φορολογικές δηλώσεις 2025: Όλες οι αλλαγές στα έντυπα Ε3 και Ν
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ